Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Диригент Ревакович:
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
30 листопада 2018, п'ятниця
Поширити у Facebook

Україна та Польща в 2018 році святкують 100-річчя відновлення власної Незалежності. На честь такого знаменного для кожної з країн ювілею у Києві відбуваються три різнопланові концерти — ораторіальний, хоровий та симфонічний, які були об'єднані в проект "Музика незалежності". Про важливість культурної співпраці в програмі "Музична сієста" говорили автор проекту "Музика Незалежності" польський диригент Роман Ревакович та експерт з інформаційних питань Польського інституту в Києві Тетяна Артушевська.

Ведуча:
Світлана Галась

Що готує для глядачів третій концерт проекту?

Роман Ревакович: я дуже радий, що наші заходи будуть відбуватися в Києві. Фінальною точкою проекту "Музика незалежності" стане концерт, який відбудеться 4 грудня. До програми увійдуть композиції Ганни Гаврилець, Ігоря Щербакова.

Чому Польща зацікавлена в підтримці української музики?

Роман Ревакович: сьогодні Польща намагається переймати досвід країн Західної Європи. Саме тому, що там вже давно існують такі програми підтримки, Польща теж намагається бути відкритою до музики світу, зокрема української. Польща вже дозріла й може перейматися долею музики інших країн.

Які заходи відбувалися до столітнього ювілею відновлення незалежності?

Тетяна Артушевська: сьогодні завершається наша виставка, яка проходила на сайті метрополітену протягом місяця й мала назву "Сторіччя відновлення незалежності". До цього ювілею ми почали готуватися заздалегідь, деякі проекти почали працювати ще в листопаді минулого року. Одним з таких стало відкриття виставки "Велика війна поляків" у Національному заповіднику "Софія Київська". Крім того, до газети "Український тиждень" виходив цікавий додаток "Ми є", який розповідав про події саме 10-11 листопада 1918 року очима поляків. Також, ми проводили багато авторських виставок та виставок, які пропонувало Міністерство закордонних справ. Таким проектом став "Жінки незалежності".

Хто підтримав проект "Музика незалежності"?

Роман Ревакович: цей проект звучить, адже відбувалася колосальна підтримка від Інституту Адама Міцкевича з Варшави. Однак, треба наголосити на найголовнішому: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських та польських установ. Концерт, до речі, відбудеться за участі Національного симфонічного оркестру України, який нещодавно відсвяткував 100 років.

Ваша багаторічна праця принесла плоди? У Польщі зараз краще знають про українське мистецтво?

Роман Ревакович: так, знають краще. Є очевидні прориви в деяких галузях, особливо в літературі, бо зараз стало більше перекладів відомих українських авторів. Однак, хочеться сказати, що досі в сезонні програми дуже рідко ставлять українську музику, адже самі люди, що формують ці програми, погано ознайомлені з українською музикою. Від України повинні бути акції, які відкриють для людей вашу культурну діяльність. В той же момент, в професійних колах, які пов'язані з музикою, добре знають українське музичне мистецтво.

Нагадаємо, що 4 грудня о 19.00 у великій залі Національної музичної академії відбудеться завершальний концерт проекту "Музика незалежності". Концерт відбудеться за участю Національного симфонічного оркестру України під диригуванням Романа Реваковича. Вхід вільний.

Прослухати детальніше можете за посиланням




Концертна організація: Національна радіокомпанія України
Джерело: Українське радіо



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine