Конкурс великих сподівань | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Конкурс великих сподівань
Конкурс великих сподівань
У Рівному пройшов конкурс української музики «Бурштинові нотки»
19 грудня 2013, четвер
Поширити у Facebook

"Бурштинові нотки". Фото з сайту: http://rivne.com.uaУже вчетверте пролунали-просяяли в Рівному теплим світлом гармонії і сподівань «Бурштинові нотки» – відомий у всій країні національний конкурс української музики.

Півтисячі талановитих юних музикантів – солісти, учасники шкільних ансамблів та хорових колективів –приїхали в Рівне із п’ятнадцяти областей України.

Свято дитячої наполегливості й працелюбності завершилося великим гала-концертом на академічній сцені рівненського театру.

А кращі з найкращих полетіли до рідних міст, містечок і сіл на крилах першого, найчас­тіше, в їхній творчості великого визнання.

Лауреатів «Бурштинових ноток» відтепер охоронятимуть рівненські співаючі бурштинові янголи.

Ця символічна фігурка – головна нагорода нашого конкурсу. Цього року вісімнадцять таких статуеток вибороли переможці в семи номінаціях конкурсу: народна пісня, класичний та естрадний вокал, клавішні, духові, струнні та народні інструменти.

Дитячі виступи оцінювало традиційно представницьке зіркове журі, в якому працювали народний артист України Тарас Баран (м. Львів), народний артист України Гаррі Абаджян (м. Харків), відома й титулована композиторка Ірина Кириліна (м. Київ), заслужений діяч мистецтв України Володимир Курач (м. Київ), професорка Донецької державної консерваторії Наталя Чеснокова, президент міжнародного фестивалю «Зоряний Симеїз» Михайло Киптенко (АР Крим).

Судили виконавців і рівняни, теж, до речі, не менш знамениті: заслужений артист України, директор музичного училища Анатолій Бортнік, професор і декан музично-педаго­гічного факультету інституту мистецтв гуманітарного університету Микола Корейчук та відомий піаніст, лауреат національних та міжнародних конкурсів Юрій Трофімчук.

Вчетверте очолив команду музичних арбітрів «Бурштинових ноток народний артист України Мар’ян Шуневич зі Львова.

Юна флейтистка з Тернополя Яна Петрова заслужила в своїй номінації співаючого янгола.– Очікування в мене якнайкращі, – розповідав він нашому кореспондентові перед початком конкурсних слухань. – Я сподіваюся, що так, як і минулого року, «Бурштинові нотки» подарують країні нові відкриття, а талановитим учасникам – ще більшу впевненість у собі й заслужені нагороди.


На гала-концерті зі сцени театру він щиро подякував гостинному Рівному за високий рівень організації конкурсу, меру Володимирові Хомку – за те, що, попри труднощі в країні, знайшов і кошти, й сили на цю добру справу. Відзначив маестро і високий рівень юних конкурсантів: аж 65 відсотків із них заслужено про­йшли в другий тур і стали дипломантами. А от гран-прі не присудили.

– А ви самі кому б сьогодні віддали гран-прі? – відказав на запитання запитанням професор Львівської національної музичної академії Тарас Баран. – Таких яскравих виконавців, які були в нас на попередніх конкурсах, цього року не було. Згадайте, наприклад, володарку минулорічного гран-прі Дарію Демчук: вона співала на три голови вище за інших конкурсантів. А планку нам треба тримати високо: конкурс має авторитет у всій країні, до нього вже є інтерес у талановитої молоді з інших держав. Як чудово грала на відкритті конкурсу цимбалістка з Китаю Жень Цзяці! Тож наші вимоги щороку стають більшими.

Я знаю, що багато хто з переможців попередніх років вчиться в музичних училищах і вишах. Піаніст Нестор Павленко – переможець «Бурштинових ноток» 2011 року – тепер потужний музикант, їздить із концертами по всій країні. Та буде достатньо і того, що діти, які вчаться музиці, грають на конкурсах, виростуть у культурну еліту країни. Вони шляхетні, в них широкий світогляд, інші, витончені, думки й почуття.

А ще хочу похвалити організаторів. Усе добре, усе налагоджено. У майбутньому рівненський конкурс може перерости і в міжнародний. Можливо, тоді до програми додадуться й майстер-класи відомих викладачів і музикантів. Безперечно, «Бурштинові нотки» мають славне майбутнє.

Ми поцікавилися враженнями про «Бурштинові нотки» в багатьох учасників, які приїхали з різних міст України. Пропонуємо до вашої уваги кілька з них.

– Торік я виступила на обласному конкурсі в Тернополі і зайняла там третє місце, – розповіла юна флейтистка, учениця першої тернопільської музичної школи Яна Петрова. – Із Валентиною Іванівною, моєю вчителькою, вирішили, що будемо готуватися до «Бурштинових ноток». Довго працювали над програмою, бо від репертуару теж багато що залежить. Я сподівалася хоча б на диплом, але у Рівному мені пощастило: отримала перше місце і співаючого янгола.

– Рівень «Бурштинових ноток» вважають у Тернополі дуже високим, – визнала вчителька Валентина Ласійчук. – Школа бере в ньому участь уже третій рік. На другому конкурсі флейтистка із нашої школи також посіла перше місце, а от торік ми мали лише диплом учасника. Для Яни підібрали цікаву програму. Ми дуже задоволені участю в «Бурштинових нотках». Ми слухали не тільки духовиків, а й ходили на виступи вокалістів, піаністів, скрипалів. Рівень конкурсу дуже високий.

А ось що розповіла нам після показового виступу маленька ­піаністка з Івано-Франківська Софійка Косило:

– Я уже вирішила, що стану в майбутньому музикантом. Моя вчителька, Наталія Сич, вклала дуже багато праці в цю перемогу. Ми підготували дуже складну річ – прелюдію Василя Барвінського «Fis-dur».

– Це твір «училищного» рівня, взагалі шедевр фортепіанної мініатюри, – приєдналася до нашої розмови Наталія Павлівна. – Софійка уже має дуже серйозний репертуар, ми навчаємося з нею за прискореною програмою. Дівчинка була лауреатом кількох обласних конкурсів, але нам дуже цікаво було побувати саме тут. Ми тільки торік дізналися про «Бурштинові нотки», і нас одразу зацікавила можливість показати себе такому представницькому журі.

У чому ж секрет привабливості «Бурштинових ноток»?

Про рецепт успіху ми запитали у Галини Кульчинської, заступника рівненського міського голови. Адже блискуча ідея започаткувати конкурс саме в нинішньому форматі належить саме їй.

– Все просто, – посміхнулася задоволена своїм починанням Галина Григорівна. – «Бурштинові нотки» – чи не єдиний в Україні конкурс, на якому діти, котрі з року в рік системно опановують виконавське мистецтво, навчаються в музичних школах, можуть показати свої досягнення фаховому журі, послухати однолітків і однодумців з інших міст. Потім ці діти вже свідомо, з повним розумінням того, що вони здатні творити справжню музику, вступають у музичні училища і консерваторії. Ну, а для Рівного «Бурштинові нотки» – це ще одна унікальна родзинка. І вона дійсно робить наше місто більш відомим, привабливим і неповторним.


Конкурс (фестиваль): Всеукраїнський дитячо-юнацький конкурс української музики "Бурштинові нотки"
Джерело: rivne.com.ua



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
509.jpg