«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів»
Національний камерний ансамбль
Яблонський Дмитро
«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів»
Дмитро Яблонський з успіхом дебютував як головний диригент прославленого колективу
8 травня 2014, четвер
Поширити у Facebook

Відомий російсько-американський маестро та віолончеліст підписав контракт із «Київськими солістами», відмовившись від посади головного запрошеного диригента оркестру «Нова Росія» під орудою Юрія Башмета і спільних концертів з Володимиром Співаковим та ансамблю «Віртуози Москви» (нагадаємо, обидві музичні знаменитості підписалися під листом діячів культури на підтримку воєнних дій В. Путіна проти України та окупації Криму).

Національний камерний ансамбль "Київські солісти". ФОТО ЮРІЯ ТОЦЬКОГО


Дмитро Яблонський — організатор і керівник міжнародних музичних фестивалів, серед яких — «Габала-фестиваль» в Азербайджані, форум «Блукаючі зірки», який відбувається в країнах Європи, в Росії, США та Ізраїлі за участі молодих виконавців. Музикант є володарем двох віолончелей, з якими він виступає: Джозеф Філіус Андреа Гварнері (Joseph Filius Andrea Guarneri) 1726 р. і Матте Гоффріллер (Matteo Goffriller) 1700 р.

Дмитро Альбертович зізнається: «Я закохався з першої ноти в колектив «Київських солістів». Ці музиканти дуже трепетно ставляться до своєї справи. З ними ми можемо репетирувати день і ніч, забуваючи про час. Я намагатимуся створювати в Україні цікаві музичні проекти, поліпшувати роботу ансамблю, влаштовувати гастролі, знаходити спонсорів, бо зараз без меценатів важко виживати творчим колективам. Треба також вирішувати проблему з хорошими інструментами, які коштують дуже дорого. Тобто є чимало проблем, і я, як головний диригент «Київських солістів», готовий їх вирішувати».

Для свого дебюту в новому статусі Дмитро Яблонський обрав зал Національної філармонії. Відкрила вечір барокова сюїта «Античні танці й арія для лютні» Отторіно Респігі. У концерті брали участь солісти — лауреати міжнародних конкурсів скрипаль Тарас Яропуд і альтист Олександр Лагоша. Вони виконали Концертну симфонію для скрипки й альта В.-А. Моцарта. У другому відділі прозвучала музика до балету «Аполлон Мусагет» Ігоря Стравінського.

Публіка дуже щиро привітала нового диригента «Київських солістів». Після концерту ми поспілкувалися з Дмитром Яблонським.

— Дмитре Альбертовичу, ви одночасно диригент і віолончеліст. Яке начало перемагає?

— Це дві різні професії. Останні роки я більше диригент, аніж віолончеліст. Є чимало чудових солістів, які ніколи не викладали чи не диригували, і навпаки, талановиті викладачі, які не грають соло. Я намагаюся «розділяти» себе, адже дуже важко виступати в одному концерті і як віолончеліст, і як диригент. Та іноді поєдную це.

— Як, на вашу думку, чи змінюється публіка з плином часу?

— Люди люблять слухати те, що вони знають, і те, що близько їм по духу. Адже кожен глядач знає, на який концерт іде і що він почує в цей вечір. Я вважаю, що класичну музику необхідно постійно грати, прищеплюючи гарний смак публіці, зокрема молодому поколінню. Класика жила кілька сотень років і, на мою думку, залишиться у віках назавжди. Мусимо визнати, що смак глядачів змінився. Так, стало більше попси, але любителі класики ще залишилися. Інше питання, як сьогодні треба подавати цю музику. Для мене музика — це життя і кисень, ті почуття, яких не передати словами... Я вважаю, що говорити про музику повинні письменники і поети. А музиканти повинні музику творити.

— Що для вас головніше — техніка чи образність?

— Звичайно ж, образність! Адже, коли сам нічого не відчуваєш, неможливо творити. Цей сезон завершу в тому вигляді, в якому його запланували мій колега Володимир Сіренко і художній керівник колективу Наталія Дущенко. Але ми не зупинятимемось на досягнутому. Тож наступного сезону є план поставити одну з опер Глюка в концертному виконанні, зробити фестиваль, який включав би в себе не тільки академічну музику, а й, наприклад, джаз. Уже заплановані гастролі поїздки ансамблю до Швейцарії і на Габалінський міжнародний музичний фестиваль в Азербайджан. Підготуємо програму, складену із творів українських композиторів — як класиків, так і сучасників. А найближчий концерт «Київських солістів» відбудеться 14 травня. Прозвучить Струнний квартет Ф. Шуберта «Дівчина і Смерть» (оркестрування Г. Малера) та Концерт для скрипки, фортепіано і струнних Ф. Мендельсона-Бартольді — солісти: скрипаль Тарас Яропуд і піаністка Ірина Стародуб.


Автор: Ірина Куркова
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Диригенти: Дмитро Яблонський
Джерело: Газета "День"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
307.jpg