|
Лише шедеври!
У Києві в рамках концерту, присвяченого 250-річчю з дня смерті Георга Філіппа Телемана, виконали невідому раніше частину його знаменитої сюїти «Музика на воді»
15 лютого 2017, середа
Поширити у Facebook
Знахідку презентували камерний ансамбль «Київські солісти» і відомий диригент Кирило Карабиць.
Інструментальну Арію виявили в так званому «Бахівському архіві» — частини нотної бібліотеки Берлінської співочої академії, яка містить величезну колекцію партитур і рукописів синів Йоганна Себастьяна Баха й інших авторів XVII—XVIII століть, що опинилися в Києві після Другої світової війни, а на початку 2000-х були передані назад до Німеччини. Дослідники Телеман-центру в Магдебурзі атрибутували Арію як 11-ту частину відомого циклу доби бароко — сюїти «Музика на воді» Георга Філіппа Телемана. А виконати її запропонували Кирилу Карабицу, що активно цікавиться цим архівом з українським минулим. Зокрема, саме Кирило Іванович разом з Capella Leopoldina та солістами в травні 2005 року вперше змусив зазвучати виявлену в цьому архіві раніше невідому оперу Телемана «Музична пастораль», концертний запис якої було видано на лейблі Capriccio.
Арія є невеликою п’єсою в неспішному темпі, де нескінченна мелодія накладається на «крокуючий» бас. Це дивовижно гарна частина, яка заслуговує стати не меншим хітом, ніж інші фрагменти сюїти.
Ще одна важлива подія вечора — уперше в Україні було виконано Концерт для фортепіано і струнних ре мінор Карла Філіппа Емануеля Баха. Заради української прем’єри до Києва (завдяки підтримці Goethe-Institut) приїхав професор Вищих музичних шкіл Кельна і Лейпцига Міхаель Ріше. Він також першовідкривач старовинних партитур, так само як і музики 20-х років XX століття. Починаючи з 2010 р. М.Ріше викликав хвилю міжнародного резонансу оприлюдненням неопублікованих концертів для фортепіано Карла Філіппа Емануеля Баха. Одна з цих заново відкритих партитур доїхала і до Києва. У Кельнській вищій музичній школі стоять роялі різних епох, там можна відтворити ці п’єси максимально наближено до оригінала. Хоча в Києві піаністові довелося грати на сучасному роялі, що дещо збило слухацький приціл, але задоволення від його чудового відчуття стилю доби Карла Філіппа Емануеля публіка, поза сумнівом, отримала.
Концерт, який відбувся в Національній філармонії, став однією з яскравих подій в цікаво вибудуваній «Київськими солістами» програмі сезону. На черзі — спільні виступи зі скрипалем Валерієм Соколовим і диригентом Оксаною Линів (Австрія), українськими зірками світового масштабу, чия кар’єра зараз перебуває в самому зеніті. Як показав вечір, така співпраця є дуже цінною для помолоділого за рахунок нових учасників колективу, що від події до події удосконалює не лише технічну майстерність, а й відчуття стилю.
Автор: Любов Морозова
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Диригенти: Кирило Карабиць
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета «День»
|