Ніжність і сила незвичного квартету | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ніжність і сила незвичного квартету
Антонюк Роман
Понайда Василь
Трохимук Роман
Глова Тарас
Молодіжний симфонічний оркестр
Квартет 
Ніжність і сила незвичного квартету
Учасники “Tenors BEl’CANTO” – про своє творче життя, шанувальників і натхнення
21 січня 2013, понеділок
Поширити у Facebook

Квартет "Tenors BEl’CANTO". Фото з сайту: http://lvivpost.netМинулого тижня у Львівській філармонії лауреат міжнародних конкурсів і фестивалів квартет “Tenors BEl’CANTO” разом із молодіжним академічним симфонічним оркестром “INSO-Львів” під орудою відомого польського диригента Войтека Мрозека подарував глядачам чудовий святковий настрій.

Цей концерт – немов барвиста новорічна гірлянда, об’єднав шедеври світової класики, найвідоміші оперні арії, найкращі зарубіжні поп-композиції, українські народні пісні і, звичайно ж, колядки та щедрівки.

Тож не дивно, що гості Львівської філармонії, в головному залі якої цього вечора не залишилося жодного вільного місця, не хотіли відпускати виконавців зі сцени.

Кожного з чотирьох учасників “Tenors BEl’CANTO” природа наділила голосом неперевершеної краси та виразності, а їх поєднання дарує дивовижне звучання – дуже ніжне і сильне водночас.

Їхній тренований оперний спів, доповнений лірикою (французькою, іспанською, італійською, польською, англійською та українською), робить виконання захопливим і неповторним. Три тенори (Василь Понайда, Роман Трохимук і Тарас Глова) та баритон (Роман Антонюк) зливаються у винятковій гармонії. Це щось особливе, коли вони співають разом!
“Пошті” вдалося поспілкуватись з двома учасниками квартету – Василем Понайдою та Романом Антонюком, які розповіли про творче життя “Tenors BEl’CANTO”, шанувальників і натхнення.

– Розкажіть, будь ласка, про свій колектив? З чого ви починали?

Василь Понайда:
– 7 липня 2007 року відбувся наш перший концерт в королівському замку Варшави у супроводі камерного оркестру “Леополіс” під орудою диригента Войтека Мрозека. Цікаво, що цей спільний українсько-польський виступ був присвячений Євро-2012 і став одним з найтриваліших – три з половиною години. Були прямі включення на супутникове телебачення, телевізійний запис здійснював жешувський телеканал.

– А у кого із вас виникла ідея створення такого своєрідного квартету?

Василь Понайда:
– Така ідея виникла одночасно і в мене, і у Войтека Мрозека. Спочатку хотіли, аби квартет складався з двох польських та двох українських солістів, але через труднощі з проведенням репетицій цю ідею відкинули. Відтак вирішили співпрацювати з польськими диригентами, а солістів дібрати виключно українських.

– Чимало знавців музики, як і пересічні слухачі, вважають “Tenors BEl’CANTO” особливим. У чому ж полягає ваша унікальність?

Роман Антонюк:
– Ми співаємо як класику, арії з відомих опер, так і світові шлягери, хіти. З професійної точки зору для оперного співу потрібна одна постава голосу, а для популярного – зовсім інша. Це, властиво, і є найбільшим каменем спотикання для виконавців. До прикладу, славнозвісний квартет “Il Divo” виконує лише популярну музику, незважаючи на те, що серед них – два оперні співаки. Нас можна порівняти радше із тріо тенорів – Паваротті, Каррерас і Домінго, які співали і відомі арії, і популярні пісні. Ми ж це робимо лише у форматі популярної музики. Співаємо те, що подобається, і це для нас дуже важливо.

– Цікаво, а чому ви спочатку презентували квартет у Польщі і лише згодом представили його в Україні?

Роман Антонюк:
– Після першого концерту в Польщі наш колектив заслужив схвальні відгуки: “Ви у нас такі популярні, мабуть, в Україні ви мегапопулярні”. І в нас виникла ідея: а чому б тут не виступати у такому ж форматі. Адже у Варшаві, Вроцлаві чи Плоцьку квитки на наш концерт викуповували за два-три місяці. І ми, як то кажуть, взяли курс на Україну. Зараз квартет розширив географію виступів – їздимо Західною Європою, зокрема, мали концерти в Іспанії. Незабаром виступатимемо в Португалії, згодом – знову в Іспанії, потім – в Італії. Є плани й щодо Америки і Далекого Сходу. Тож розвиваємося...

– А як же Україна? Чи маєте шанувальників своєї творчості тут?

Василь Понайда:
– В Україні побували з концертами у всіх регіонах. Нещодавно відвідали Чернігів, перед тим – Донецьк, Крим. Працювали з такими чудовими колективами, як Плоцький симфонічний оркестр, Торуньський симфонічний оркестр, симфонічний оркестр Вроцлавської філармонії (всі три – з Польщі), симфонічний оркестр Сараєвської філармонії (Боснія і Герцеговина), львівський камерний оркестр “Leopolis”, камерний оркестр “Brevis”, академічний камерний оркестр “Віртуози Львова”, академічний камерний оркестр “Harmonia Nobile” та ін.

Роман Антонюк:
– Ми для себе зробили цікаве відкриття: південь і схід України охоче відвідує наші концерти, які організовуємо там два-три рази на рік. Завжди аншлаги! Це нас вражає і тішить, тож вдячні публіці за любов до нас.

– А які моменти з вашого концертного життя запам’яталися найбільше?

Василь Понайда:
– Цікавою подією особисто для мене стала робота з головним диригентом Загребського оперного театру Іво Ліпановичем. Ми дали концерт першого липня 2011 року на відкритті міжнародного фестивалю у Боснії та Герцеговині. Тоді на майданчику просто неба зібралось майже три з половиною тисячі людей.

Роман Антонюк:
– А на фестивалі в Чернігові “Сіверські музичні вечори”, який збирає виконавців інструментальної музики, ми навіть відкрили нову сторінку: відтоді організатори цього проекту почали співпрацювати з вокалістами.

Василь Понайда:
– На тому ж фестивалі з оркестром і диригентом, заслуженим діячем мистецтв України Миколою Сукачем, ми ще й записали, а згодом випустили студійний диск.

– Хто допомагає вам втілювати творчі плани в життя і що надихає вас на творчість?

Василь Понайда:
– Хороші друзі. І ми їм за це дуже вдячні! А надихає нас музика, адже це наше життя.

Роман Антонюк:
– Ми стараємося все робити від душі, відчувати слухача. Кожного разу твір можна виконати по-іншому, зважаючи на емоції. Ось вам і оригінальність. А взагалі наша місія – приносити людям радість.
Попри музику, ми ще й друзі, радимося, допомагаємо один одному. А з Василем навіть куми.

Василь Понайда:
– Часто ходимо цілою компанією в сауну, басейн. Тож музика і відпочинок в нас також спільні.


Автор: Оля Максим’як
Колективи: Молодіжний симфонічний оркестр "INSO-Львів", Квартет "Tenors BEl’CANTO"
Виконавці: Роман Антонюк, Василь Понайда, Трохимук Роман, Тарас Глова
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії
Джерело: lvivpost.net



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
121216_117.jpg