Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
Від симфоній до флешмоба: як диригент-американець залучає українців до мистецтва
19 лютого 2017, неділя
Поширити у Facebook

Історію відносин держав створюють не лише державні діячі, а й «народні дипломати». Дипломатичним відносинам між Україною і США у січні виповнилося 25 років.

Уже майже 26 років американець Хобарт Ерл живе і працює в Одесі.

Він – художній керівник і головний диригент філармонійного оркестру, який під його головуванням спочатку набув статусу державного, а потім Національного.


Хобарт Ерл за диригентським пультом під час репетиції

Як згадує народний артист України Хобарт Ерл, перше звернення українською до публіки він написав на папірці латиницею і всього-на-всього зазубрив. Це було в 1992 році в київській Національній опері. Нині, якщо треба, на українську пан Ерл переходить без вагань.


В репертуарі оркестру не тільки музична класика, а й твори сучасних українських композиторів. Фото з архіву Хобарта Ерла

Класика. І не тільки

«В листопаді минулого року ми вперше виконали в Одесі симфонію № 2 Петра Чайковського («Українську»), написану композитором в Кам’янці (нині Черкаська область – ред.). Дуже непроста симфонія, віртуозна», – розповідає пан Хобарт Ерл про новинки в репертуарі, серед яких не тільки класичні твори, а й сучасні – українських композиторів Мирослава Скорика, Євгена Станковича, Кармелли Цепколенко – Національний одеський філармонійний оркестр знайомить публіку з сучасною українською симфонічною музикою.


Виступ просто неба в Одесі, фото з архіву Хобарта Ерла

Нещодавно гастролювали в Італії. У січні зіграли п’ять концертів на одеській сцені.

«Насправді знайдеться небагато американців, які знають Україну краще за Хобарта Ерла», – зазначила надзвичайний і повноважний посол США в Україні пані Марі Йованович.

«Він насправді присвятив своє життя творчості й своєю любов’ю до музики допомагає будувати мости між Україною і США», – додала дипломат.

В Сполучених Штатах оркестр з Одеси виступав чотири рази.

«Грали від Каліфорнії до Флориди, в Генеральній Асамблеї ООН в Нью-Йорку, в Кеннеді Центрі в Вашингтоні», – додає маестро Ерл.

Три роки тому в березні, коли Крим було вже анексовано, а бойові дії на Донбасі ще не розпочалися, оркестр Хобарта Ерла здивував одеситів незвичним флешмобом «Музиканти за мир», який пройшов на ринку «Привоз».

«Тоді «Ода до радості» (йдеться про фрагмент симфонії № 9 Людвіга Бетховена, який є офіційним гімном Євросоюзу – ред.) була потрібна, тому що люди перебували у відчаї. Яку музику для флешмобу вибрав би зараз? Мабуть, більш сумну», – зізнається диригент.

«Американський одесит» каже, що багато разів хотів все кинути, але все одно залишається – реалізовувати, попри все, творчі плани.


Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Хобарт Ерл
Джерело: Радіо Свобода


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine