Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
Свалявчик (Цанько) Вікторія Василівна
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
Відео
27 січня, субота

Корінна ужгородка Вікторія Свалявчик-Цанько уже 12 років – диригент симфонічного оркестру Закарпатської обласної філармонії.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Це відчуття, коли ти стаєш за оркестр, не зрівняється ні з чим. Це живе спілкування з людьми, контакт, це творення прекрасної симфонічної музики: об’ємної, багатогранної, цікавої. І це мене підкупило на все життя. Я кардинально вирішила: я хочу бути диригентом.

Навчалася Вікторія у Львівській академії по класу фортепіано. І настав період, коли їй захотілося більшого.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Почала займатися приватно в нашого земляка Дашака Богдана Зиноновича, який є доцентом Львівської академії. І так вийшло, що я вирішила поступити, тому що просто займатися не дало би ніякого результату. І він мене підготував. Я поступила на 2 відділ оперо-симфонічного диригування Львівської академії. І паралельно я вчилася на 2 відділах.

Ще студенткою Вікторія спробувала попрацювати диригентом у музичному училищі.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Підійшла до директора музичного училища і сказала, що хочу скласти програму. І доїжджаючи (бо вчилася на стаціонарі), я тут проробила програму. Після того, як я дала сольний концерт з симфонічним оркестром із солістами Львівської академії, мене взяли тут на роботу.

Перший вихід на велику сцену у Вікторії відбувся у Києві. Тоді вона мала змогу побути диригентом тимчасово створеного оркестру для звіту Закарпатської області у столиці.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

І мені надали можливість продиригувати 1 твір «Місяць на небі», де співали мені заслужені артисти України Ільницька і Зубанич. І це відчуття живого оркестру, їхні очі, і ти керуєш цим процесом і робиш з ними спільну музику — це багато чого вартує. Я пам’ятаю, що я вийшла після виступу і мала сльози радості.

Вікторія Свалявчик-Цанько працює керівником симфонічного оркестру Ужгородського державного музучилища імені Д. Задора та в обласній Закарпатській філармонії. Зокрема, репетиції, в колишній синагозі відбуваються майже щоденно. Близько 45 осіб — це велика струнна та майже укомплектована духова групи.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Це найкращі граючі музиканти Закарпатської області сидять у нас у симфонічному оркестрі. Вони відтворюють дуже гарну музику. І програми насичені. У нас дуже гарні повні зали. Інколи хочеться більше віддати, ніж дістати. І на концерті ми віддаємо всю глибину музики, композиторів, відчуття, почуття, професійність. Це весь синтез, який ми можемо акумулювати, відтворити шедевр того композитора і донести до слухача.

Симфонічний оркестр, яким керує Вікторія, виконує чимало музичних творів: від епохи Баха, Моцарта, Бетховена і закінчуючи саундтреками до фільмів, музикою з мультфільмів.

Симфонічний оркестр щоразу зацікавлює глядачів новими проектами. Зважають на пори року та готують програми до усіх святкових днів.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Зараз ми готуємося до Дня Валентина. І в нас романтика, любовна лірика. Звичайно, як без «Лебединого озера», «Ромео і Джульєти»? Тобто дуже цікава буде програма у лютому.

Вікторія щаслива, що вдається виховувати свою публіку, взаємообінюватися емоціями з глядачами. Диригентка разом із оркестром гастролювала і за кордоном, вдалося попрацювати в інших країнах. Вікторія разом із чоловіком виховує двох дітей, яким прививає любов до музики, але не нав’язує справу свого життя. Пізні репетиції, часта відсутність вечорами та незмінне – захоплення роботою. Вікторія Свалявчик-Цанько впевнена: музика — це любов. А любов’ю треба ділитися.


Диригенти: (Цанько) Свалявчик
Концертна організація: Закарпатська обласна філармонія
Джерело: Uzh Inform



Додати: Share on Facebook


Інші:

Валентин Сільвестров: «Сенс авангарду — ризик»
Еміл Сокач: Ніщо і ніколи мене так не вражало, як музика
Класика – це завжди модно
Львівський скрипаль-віртуоз підкорює Європу
Лінні Хостетлер: «З приїздом в Україну я вперше виконала українські музичні твори Скорика, Колесси, Людкевича»
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
«Оперні співаки схожі... на атлетів»
Тiльки голос і світові шедеври!
Січень Iвана Карабиця
Володимир Шейко: "Сонячна Італія – країна високого мистецтва"
Олександр ГОРНОСТАЙ: «Українська публіка — найвдячніша»
Якісно і чесно з музикою
«Оперним театрам треба розширювати коло традиційного репертуару»
Що в "скрині" у Оксани Линів?
Василь ТИМКІВ: У Івано-Франківській філармонії кожен концерт - прем'єра
Скрипач одесской национальности. Павел Верников об учителях, смехе и грусти
Михайло М’якуш: «У 16 років я поїхав з Підгайців на Донбас, щоб купити гармошку…»
Зоряна Кушплер: "З Пласідо Домінго ми на "ти"
Магія та харизма диригента
Сліпий кобзар, що бачив сонце
Український скрипаль-віртуоз Ілля Бондаренко: "Було б символічно, якби в будинку Леонтовича відкрили музичну школу"
Наталя Пасічник: «Україна — це не лише фолк»
Ірина Френкель: «Радію тому, чого я… не досягла»
«Виступити на сцені зі симфонічним оркестром для школяра велика честь»
Зоряна Кушплер: "Даліла написана просто для мене"
Яна Кухарук: «Цікаво вчитися у приїжджих диригентів»
Михайло Сосновський: «Львівська філармонія живе у швидкому музичному темпі»
Валерій Соколов: "У Львові шалене музичне життя"
Українська класична музика має високий рівень якості, — Мирослав Скорик
Як звучав Тернопіль минулого століття
"Мовчазний голос" українського композитора Василя Барвінського зазвучав у Німеччині
"Я завжди буду чернівчанином", - диригент з Ізраїлю Марк Волох
Мирослав Скорик та Олександр Пірієв про гала-концерт «Три с»
Вопреки опасениям, концерты «живых классиков» собирают аншлаги, — инициатор проекта «Три «С»
Японська мрія, втілена у Дніпрі: як дівчина із Країни Сонця стала солісткою театру опери та балету
Фортепіано як... перекладач
Зірка фільму "Танцівник" розповів, у чому знаходить натхнення
Шевченківський комітет – перенавантаження
Киянка Яна Саленко розповіла про шлях до успіху в Берлінській опері
Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine