Інші «Черевички»: концертна прем'єра | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Інші «Черевички»: концертна прем'єра
Бортник Сергій
Максутов Сурен
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Дядюра Микола
Лукашев Володимир Анатолійович
Інші «Черевички»: концертна прем'єра
Прем'єра опери Петра Чайковського «Черевички» на сцені Колонного залу Національної філармонії України
22 січня 2010, п'ятниця
Поширити у Facebook
22 січня на сцені Колонного залу Національної філармонії України відбулася знаменна подія в музичному житті столиці - прем'єра опери Петра Чайковського «Черевички».

Прем'єра опери Петра Чайковського «Черевички»Прем'єра опери Петра Чайковського «Черевички»Прем'єра опери Петра Чайковського «Черевички»

Складність будь якої прем'єри пов'язана перш за все з сприйняттям останньої публікою. Особливо, якщо ця прем’єра ще й концертна. Одразу згадується оперна постановка Черевичок у Сполучених Штатах в 2009 році в рамках відзначення ювілею Миколи Гоголя, яку не сприйняли взагалі. Хоча в американській версії ще під час підготовки було зроблено багато навіть літературних помилок, і це безумовно вплинуло на подальший хід події.

Столичне ж концертне виконання стало своєрідним продовженням яскравої постановки однойменної опери яка відбулася у Харкові на сцені академічного театру опери та балету в червні 2009 року в рамках закриття концертного сезону.

Режисером постановником прем'єри та автором композиції стала Ірина Нестеренко у співпраці зі знаним в Україні музичним режисером, художнім керівником Національної філармонії Володимиром Лукашевим, який, свого часу, більше двадцяти років обіймав посаду головного режисера Харківської Опери.

Академічна сцена Національної філармонії на один вечір перетворилася на «підмостки» музичного театру. Проте це вже була аж ніяк не опера - адже концертне виконання вимагало від усіх учасників мистецької події більшої індивідуальної сублімації - інше місце, інакша акустика, інші завдання. Своєрідний спектакль XXI століття.


Мирослава Гаврилюк (Солоха), Анатолій Юрченко (Біс)
Мирослава Гаврилюк (Солоха), Анатолій Юрченко (Біс)

Опера, що складалася з рівнозначних картин об’єднувалася оркестровими інтерлюдіями, утворюючи всеохоплююче сприйняття оперної дії.


Сурен Максутов (Вакула), Вікторія Ченська (Оксана)
Сурен Максутов (Вакула), Вікторія Ченська (Оксана)

Симфонічне підґрунтя було за оркестром Національної філармонії під орудою головного диригента Миколи Дядюри. Маестро, крім керівництва головним філармонічним колективом, також диригує у Національній Опері України. І цей досвід безумовно став неодмінною запорукою якісного звучання не тільки оркестру та хору, а й загального ансамблю.


Хор Київського академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва
Хор Київського академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва

Слід додати, що за останні декілька років симфонічний оркестр філармонії професійно еволюціонує. Молода плеяда артистів оркестру за керівництва вже зрілого диригента подарувала слухачам цього вечора можливість долучитися до невідомого досі звучання Чайковського.


Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України

Творчість композитора, ювілей якого цього року відзначає увесь музичний світ, більш за все знана шанувальниками музичного мистецтва за його ключовими симфонічними творами – останніми симфоніями (П’ята та Шоста), балетами (Лебедине озеро, Лускунчик), операми (Пікова дама, Євгеній Онєгін) та безумовно його першим фортепіанним концертом. Його інші твори, особливо опери, наприклад Мазепа, практично не ставлять. Як і до останнього періоду оперу “Черевички”. Хоча саме у цих творах, що не зафіксовані еталонно-студійно, можна долучитися до думки автора. Особливо вагомим є той факт, що Петру Чайковському, який тривалий час жив на Україні, вдалося внести подих тогочасного світосприйняття у музичну тканину опери крізь призму повісті Миколи Гоголя “Ніч перед Різдвом”.


Сергій Бортник (Шкільний вчитель)
Сергій Бортник (Шкільний вчитель)

Феєричний безпосередній гумор Гоголя постійно відчувався у повітрі. Гра солістів часом перетворювалася на театральну виставу, де реальні образи артистів яскраво відображалися у жестах, міміці і навіть інтонації.


Прем'єра опери Петра Чайковського «Черевички»

Важливим є факт злагодженості як окремих виконавців у ансамблях так і головний ансамбль між оркестром та солістами. А обрані режисером молоді виконавці чи не найкращий вибір у такому жанрі як комедійна опера: молодий ентузіазм з потребою яскравості у об’єднанні з акторськими здібностями додавали в музичну тканину концертний розмах. Ця сублімація стала однією з запорук успіху.


Олександр Печонкін (Голова), Михайло Гнатюк (Панас)
Олександр Печонкін (Голова), Михайло Гнатюк (Панас)

Ця постановка стала можливою з технічної сторони завдяки наявності спеціалізованого театрального обладнання яке з’явилося у філармонії під час її останньої реконструкції. Це сталося завдяки ініціативі тогочасного директора та художнього керівника філармонії Володимира Лукашева, що безперечно розширило можливості сцени. Світлові єфекти, які супроводжували оперу додавали відчуття врівноваженості та злагодженості усього процесу дій.

Володимир Лукашев, Микола Дядюра, Ірина Нестеренко
...Володимир Лукашев, Микола Дядюра, Ірина Нестеренко

Опера, яка виконалася ніби на одному диханні, лишила за собою відчуття справжнього свята, свята українського виконавства, тріумфу музичної режисури та віру в мистецьке майбутнє країни.






Автор: Олександр Пірієв
Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Сергій Бортник, Сурен Максутов
Диригенти: Микола Дядюра
Діячі мистецтв: Володимир Лукашев
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
PUB100602_002.JPG