Унікальні звуки | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Унікальні звуки
Зільберман Юрій Абрамович
Унікальні звуки
22 грудня увійде в історію Київського інституту музики імені Р.М. Глієра як унікальний день
26 грудня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

В Інституті музики імені Р.М. Глієра відбувся державний іспит, на якому випускники грали на роялі Steinway & Sons, що його музичний навчальний заклад одержав тиждень тому.



Якщо згадати майже 150-річну історію цього першого в Україні професійного музичного навчального закладу, то виявляється цікава тенденція. З початку його існування міська влада доволі активно підтримувала музичне училище. Наприклад, у щорічному Звіті за 1872 р. можна побачити, що міська Дума надала училищу землю для будівництва навчального корпусу: «Взагалі Дирекція знайшла багато співчуття ба навіть сприяння у мешканців Києва і вважає для себе приємним обов’язком висловити свою щиру вдячність: по-перше, всім мешканцям міста Києва в особі міської Думи, які з такою люб’язністю поступилися Київському відділенню 793 кв. сажнів пустопорожньої землі, суміжної з садом Товариства...» (Звіт за 1872 — 1873 рр., с. 13 — 14). Щоправда, майже сорок років по тому, коли 1915 року Р.М. Глієр, на той час директор Київської консерваторії, звернувся по допомогу до міської влади, щоби додати до наявних 200 тисяч рублів ще 150 тис. для побудови великого залу на 1500 місць, — Дума відповіла відмовою.


Стан же роялів музичного училища був доволі плачевним, тому, наприклад, коли фабрикант роялів Юліус Блютнер подарував училищу два концертних роялі Bluthner, то дирекція Київського відділення присвоїла Юліусові Блютнеру (на підставі ст. 13 Статуту КВ) звання довічного дійсного члена Відділення.

— Сьогодні, коли фірм із виробництва роялів у світі дуже багато, рояль Steinwаy (Нью-Йорк, Гамбург) можна назвати універсальним, — розповідає Юрій ЗІЛЬБЕРМАН, генеральний директор Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця, проректор Київського інституту музики імені Р.М. Глієра. — Ми запросили провідні фортепіанні конкурси Європи та світу, щоби з’ясувати: наскільки необхідний рояль саме Steinway. Відповіді не забарилися: Steinway використовують конкурси Вена Клайберна (США), Паломи О’Ши, Сантандер (Іспанія), Ферруччо Бузоні (Італія), Роберта Шумана, Ференца Ліста (Німеччина). Steinway & Sons — таки унікальний! Недарма Володимир Горовиць возив свій рояль Steinway у міста і країни, де він концертував.

Звичайно, ми навіть мріяти не могли про такий подарунок. Гадаю, «приносити подяку» Департаменту культури — це образити їх. Адже для того щоб КІМ ім. Р.М. Глієра зміг одержати такий цінний подарунок, керівництву Департаменту довелося витратити сотні годин на нескінченні перемовини з депутатами міської ради, погодження, умовляння, ба навіть, що гріха таїти, буквально «стояння на колінах»...

До речі, студенти-піаністи вперше мали можливість грати на чудовому інструменті, і, з їхніх слів, гранд-рояль допомагав молодим музикантам успішно скласти державний іспит. А ще 22 грудня увійде в історію навчального закладу як унікальний день: із Японії прибули ще дев’ять ролів фірми «Ямаха». У січні 2017-го планується провести концерт кращих піаністів Інституту. Цього разу в ньому візьмуть участь лише найкращі виконавці, які засвідчили перед авторитетною комісією свої високі художні й технічні пріоритети.


Автор: Тетяна Поліщук
Фото: Руслан Канюка
Діячі мистецтв: Юрій Зільберман
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета «День»



Інші:

В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
      © 2008-2024 Music-review Ukraine