Анатолій БАЖЕНОВ: «Моє життя – це музика»! | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Анатолій БАЖЕНОВ: «Моє життя – це музика»!
Баженов Анатолій
Баженова Катерина
Криса Олег
Кучер Іван Йосипович
Квартет ім. М. Лисенка
Анатолій БАЖЕНОВ: «Моє життя – це музика»!
Один із найвідоміших українських скрипалів відсвяткував 70-річчя
29 грудня 2015, вівторок
Поширити у Facebook

За традицією, Анатолій Іванович відзначив свій день народження на сцені. Ювіляр підтвердив свою віртуозність і майстерність, а також запланував серію «концептуальних» концертів. Баженов зізнається: «Перший відбувся у Національному будинку органної і камерної музики (де я є солістом).

Спочатку грав із дружиною Наїдою Магомедбековою (піаністкою) — нашому з нею артистичному і сімейному дуету вже скоро півстоліття, цей рік для неї теж ювілейний.

Потім виступив із Квартетом ім. Лисенка (у ньому А. Баженов виступає з 1970 року і є першою скрипкою. — І. С.), з донькою Катериною (теж піаністкою) та багаторічним партнером віолончелістом Іваном Кучером. А в другому відділенні зі щойно створеним ансамблем «Камерна академія» (там мої колишні й нинішні студенти) ми відіграли всі «Пори року» Вівальді.

Наступним був концерт у моєму рідному Дніпропетровську (адже я є професором тамтешньої консерваторії). А ще там я навчався у легендарного педагога Матвія Лібермана, який нещодавно відсвяткував своє 91-річчя (до речі, минулого року ми літали в Тель-Авів на його 90-річчя, нас прибуло 16 колишніх його учнів, які нині живуть і працюють у різних країнах)».

— А ваш концерт у Національній філармонії, де взяв участь легендарний Олег Криса, можна назвати кульмінаційним в «ювілейному марафоні»?

— З Олегом ми товаришуємо понад півстоліття — ще коли вчилися в Московській консерваторії і разом жили в гуртожитку. Потім, коли в 1968 р., по закінченні навчання ми з Наїдою приїхали до Києва, я поступив до нього в аспірантуру. До речі, О.Криса готував мене до Всесоюзного конкурсу, який пройшов у Ленінграді, де я здобув диплом. У класі в Олега у Москві згодом навчався мій син Олександр. Минулого року О. Криса запросив мене разом зіграти цю Концертну симфонію Моцарта у меморіальному концерті на сороковини Небесної Сотні — так ми вперше за 50 років грали разом. Тоді ж виникла ідея повторити цей твір у моєму ювілейному концерті. Тим паче, що в цей час О. Криса планував бути в Україні (він щойно у Львові закінчив 4-серійний марафон, де представив історію скрипкового концерту, до речі 40 років назад він те саме зробив у Києві!). Отже, напередодні нашого виступу він увечері зіграв три скрипкові концерти. А вже сьогодні зранку я відвіз його в аеропорт.

— А давно Олег Васильович грає на альті?

— Для скрипаля це — звична річ. Наприклад, є записи, коли в дуеті батька й сина Ойстрахів Давид Федорович грав якраз на альті. Так само, як всесвітньовідомий скрипаль Йозеф Сук.

— Ваш дует був чудовим — дуже тонка і глибока музика... Ми рідко бачимося — часом мимохідь, але ж спілкування не переривається... Утім, решта творів також гарно прозвучало...

— Вони для мене також знакові. Колись «Циганку» М. Равеля (нею концерт відкрився) ми записали на CD разом із Наїдою (взагалі в доробку маестро — понад 25 платівок, численні CD, понад 2000 хвилин записів у фонді Національного радіо. — І.С.). З оркестром грати набагато складніше — багато «діалогів» із окремими групами — з духовими, із арфою... І тут Володимир Сіренко показав себе як надзвичайно чутливий диригент, і оркестр дуже мобільний — адже репетиції було всього дві.

— У другому відділі вечора прозвучав потрійний концерт Л. Бетховена, який не часто почуєш «вживу»....

— Це був подарунок мені від дочки: цей досить складний і віртуозний концерт, що фактично є симфонією, вона грала вперше, дуже хвилювалася. Ну, а Іван Кучер — мій давній партнер по сцені. Ми безліч разів грали з ним у різних країнах, в різних складах...

— Катерина чудово впоралася...

— Вона працює концертмейстером у моєму класі, а це зовсім непросто! Але вона сама обрала фортепіано, хоча була дуже непоганим звукорежисером, записала багато музики, навіть і за кордоном.

— Відкрийте секрет про ваші подальші творчі плани?

— Концерти плавно перетікають у наступний ювілей — 50-річчя моєї творчої діяльності... Так що форму втрачати не можна. Приклад Олега Криси, який на три роки старший, і мене надихає... Утім, увесь наш курс іще грає — Ліана Ісакадзе, Раду Лупу, Алік Корчагін, Марина Чайковська та інші — Німеччина, Росія, Ізраїль, Румунія, США... Правду кажуть німці: «Friedeisteng!» (Світ тісний). Все моє життя — це музика!


Автор: Ірина Сікорська
Колективи: Квартет ім. М. Лисенка
Виконавці: Анатолій Баженов, Катерина Баженова, Олег Криса, Іван Кучер
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "День"



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine