«Українські піаністи — найкращі!» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Українські піаністи — найкращі!»
Голинська Ольга Арсеніївна
Скорик Мирослав Михайлович
«Українські піаністи — найкращі!»
Лілі Дорфман — відома піаністка та педагог із Ізраїлю — стане суддею команди Skoryk Competition, який відбудеться у Києві
7 лютого 2016, неділя
Поширити у Facebook

Із 17-го до 20 лютого у Києві відбуватиметься І Всеукраїнський відкритий музичний конкурс Мирослава Скорика (Skoryk Competition), у якому змагатимуться юні піаністи віком від 13-ти до 23 років. Засновник конкурсу — Благодійний фонд Анни Томасишин, співорганізатори — Національна спілка композиторів України й Національна музична академія.

Нам вдалося зв’язатися з членом журі, відомою піаністкою, педагогом, співзасновницею ISAM (International Sommer Academy of Music) у Німеччині Лілі Дорфман (Ізраїль).

ФОТО З ОСОБИСТОГО АРХІВУ ЛІЛІ ДОРФМАН

— Пані Дорфман, кажуть, що ви відбиратимете учасників Skoryk Competition для майстер-класів у Німеччині?

— Так. У Німеччині існує Літня музична академія ISAM (International Sommer Academy of Music). Вона працює вже 11-й рік. Це навіть не майстер-клас, а академія. У нас три відділення: композиція, орган і фортепіано. Ідея створення академії належить моєму покійному чоловікові, композитору Йосефу Дорфману. Він мріяв про відродження єврейської музичної культури у Європі. Першою відгукнулася Німеччина. Заклад було відкрито у місті Міхельштадті, неподалік Франкфурта. Тоді цей проект підтримав мер міста Райнхольд Рур — людина високої культури й енциклопедичних знань. Допоміг також Фонд Ротшильда у Лондоні... Через п’ять років змінився мер, і ми стали частиною офіційної німецької музичної академії у місті Оксенхаузені. До нас приїжджають талановиті молоді музиканти з усіх країн світу віком від 18 до 38 років. Зауважу, що ми проводимо свій конкурс. У нас є спонсор, котрий підтримує наших обдарованих студентів і після змагання.

— На сайті Конкурсу М. Скорика повідомляється, що буде два майстер-класи. Скільки плануєте відібрати учасників?

— Ми говорили з Анною Томасишин про те, щоб узяти двох студентів. Одного спонсорував би Skoryk Competition, а другого могли б забезпечити половиною стипендії. Але це повинно вирішувати журi.

Зараз Україна вийшла на перше місце серед піаністів у світі! У вас чудові музиканти: Антоній Баришевський, Роман Лопатинський, Денис Жданов, Анна Федорова, Вадим Холоденко...

На композиторському відділенні у нашій академії теж проводиться Конкурс композиторів ім. Йосефа Дорфмана. Хотілося б заохотити студентів НМАУ записатися до нас. Ми дуже підтримуємо Київ, Україну й прагнемо вибудувати лінію нашої взаємної співпраці.

— Ви плануєте цю співпрацю не як одноразову акцію?

— Мені б хотілося налагодити тривалий, міцний зв’язок. Я щиро бажаю підтримати ваших молодих музикантів. Наприклад, талановитого музиканта Антонія Баришевського ми знаємо вже 10 років. Із ним — історія узагалі дивовижна, містична. Мій чоловік слухав Антонія, коли піаністу було... 14 років, і був вражений. Відтоді ми не втрачаємо контакт. Плануємо, щоби Баришевський 2017 року дав у нашій Літній академії сольний концерт і почав викладати.

У мене є ще один учень з України — Олег Улановський. Він виїхав із Києва, не завершивши освіти, але в Ізраїлі закінчив у мене аспірантуру. Нині Олег уже третій рік успішно працює як педагог. Написав чудове дослідження про Й. Дорфмана. Його я теж думаю долучити. Хочу, щоб ці хлопці у нас працювали!

— Наприклад, наш Міжнародний конкурс піаністів пам’яті Володимира Горовиця, який є відомим у світі й проводиться уже багато років, сприяє підвищенню загального рівня молодіжного виконавства. Інша річ, що через фінансові труднощі цього конкурсу вже два роки не було... Як ви зв’язалися з Skoryk Competition?

— Потрапити в Київ — моя мрія. Я ніколи в житті у вас не була! І раптом мені телефонує Анна Томасишин. Вона, виявляється, знає усіх, хто побував на наших літніх курсах, — училася з ними свого часу в консерваторії. Вона чула відгуки про нашу академію.

Дуже важливо, що ви проводите Конкурс Мирослава Скорика, — видатний український композитор, знаний у світі, а він ще й очолює журі! Це пречудово! Я багато очікую від цього змагання!


Автор: Ольга Голинська
Композитори:Мирослав Скорик
Музикознавці: Ольга Голинська
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Конкурс фортепіанної музики Мирослава Скорика
Джерело: Газета «День»



Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine