«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА»
Національна заслужена академічна капела України
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА»
9 квітня, вівторок

Концертне виконання опери Гектора Берліоза «Засудження Фауста» 10 квітня у Національній опері стане головною оперною подією у рамках міжнародного фестивалю «Французька весна в Україні — 2019».
 
 
«Цю постановку ми з французькими партнерами готували майже рік, — уточнює «Україні молодій» продюсер проекту Олександр Пірієв. — Вперше на оперній сцені України — світовий шедевр і безпрецедентна для музичного світу мистецька подія: понад 150 артистів та міжнародний, досконало відібраний склад солістів».
 
На київській оперній сцені одночасно виступатимуть: головний оркестр країни — ювіляр Національний симфонічний оркестр (диригент — Володимир Сіренко), який відзначив 100-ліття заснування минулоріч, та збагачений такою ж кількістю творчих літ головний хор — капела «Думка» і великий дитячий хор Українського радіо. 
 
«Ми обрали популярне в Європі саме концертне виконання, а очолити подію запросили одного з найвідоміших диригентів України — маестро Володимира Сіренка, — каже Олександр Пірієв. — Твір класика французької музики Берліоза «Засудження Фауста» допомагає краще пізнати глибокий зміст тексту класика німецької літератури Ґете. Легенду про Фауста Берліоз прочитав не стільки як релігійно-філософський твір, скільки як романтичну історію, яка дала простір його неприборканій композиторській фантазії».
 
Фауст — чи то спритник, який умів задурювати голови іншим, чи дійсно видатний учений, — жив наприкінці XV — у першій половині XVI століття в Європі. Сліди його перебування залишилися у Німеччині, будинок Фауста показують і в сучасній Празі.
 
Неначе у Краківському університеті, де вчився «практичній магії», уклав угоду із самим дияволом, який потім супроводжував його у подорожах в образах коня чи собаки. Коли термін угоди з Мефістофелем збіг — йому довелося віддати і тіло.
 
Зрозуміло, що такий колоритний персонаж і містичний ореол навколо нього не могли не привернути увагу митців. Уже у другій половині XVI століття з’явилася перша п’єса про Фауста авторства англійського драматурга Кристофера Марло.
 
А німецький просвітитель Лессінг вперше задумав закінчити свою драму порятунком Фауста, але не встиг. Найвідоміший «Фауст» — авторства Іоганна Вольфганга Гете, який з дитинства знав народні оповідки про містика, а потім створював свій філософський твір майже 60 років.
 
У коловорот міркувань про сенси життя він ввів і образ звабленої та залишеної Фаустом довірливої Маргарити.
 
Переклад першої частини «Фауста» Гете у Парижі з’явився наприкінці 1827 року і захопив 24-річного Берліоза. Уже наступного року влітку композитор написав баладу Маргарити про Фульського короля, ще десь через півроку він закінчив 8 сцен із «Фауста». У початковому варіанті створив своєрідну музику до драми: порівняно невеликі пісні, хори і танці.
 
І лише через роки, у 1845-му, народився задум оригінального великого твору драматичної легенди «Засудження Фауста», яка поєднала риси ораторійного та оперного жанру з розгорнутими аріями, ансамблями, грандіозними хорами і балетними сценами, які були властиві великій французькій опері. 
 
Прем’єра відбулася 6 грудня 1846 року в театрі Комічної опери в Парижі, композитор диригував, не здобувши при першому представленні належного визнання від публіки. Трохи згодом «Засудження Фауста» стали сприймати як геніальну вершину творчості Гектора Берліоза, яка вражає новаторством багатого інструментування.
 
Солістами концертного виконання «Засудження Фауста» у Національній опері України будуть: Маргарита — Дельфін Айдан (сопрано, Франція), Фауст — Олександр Чувпило (тенор, Україна), Мефістофель — Лоран Аркаро (бас-баритон, Франція), Брандер — Олександр Харламов (бас, Україна). Організатори: Національна концертна агенція UKR Artists, Посольство Франції в Україні та Французький інститут в Україні. 






Автор: Валентина САМЧЕНКО
Колективи: Національна заслужена академічна капела України "Думка", Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригенти: Володимир Сіренко
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Україна молода



Додати: Share on Facebook

Інші:

Творчість Олени Лущик у «музичних прем’єрах сезону»
Вихованка С. Лифаря в Києві
«Український прорив»
Яким буде «Севільський цирульник» у Національній опері
Великий Серж Лифар із Києва: історія життя директора паризької Гранд-Опери
«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА»
Музика заради життя: мандрівний скрипаль влаштовує благодійні концерти просто неба
Музей, де можна пізнати і почути Гуцульщину
Виготовив 100 діджеріду. Як мелодія аборигенів змінила життя стоматолога з Вінниці
28 березня 1925 року народився Дмитро Гнатюк
Три несчастливые любви «отца украинской музыки» Николая Лысенко
Музыкальная терапия: полезные свойства классической музыки
Сила 100-літньої "ДУМКИ"
Захоплююча історія Віоли Сміт – 106-річної барабанщиці, яка досі продовжує грати і пити вино
У Львові демонізували Вагнера...
Чи розкриється знову скринька Пандори?
Левко Ревуцький: геній, який знищив свій талант, щоб не танцювати під кремлівську дудку
Як впливає музика на мозок і чи розумнішають від Моцарта?
Священик УГКЦ протягом життя записав понад 4 тис. українських народних мелодій
«Святий Франциск Ассізький» Олів’є Мессіана як духовний досвід
“У селі немає жодної сім’ї, де б хтось не грав у сопілку”. Іван П’ятничук і його сопілкарі
«День» надихає на шедеври
Слова іноді потребують музики, але музика не потребує слів...
Спадщина Січинського: Станіславський «Боян» та українські пісні за крону
Галицька додекафонія: Юзеф Кофлер і Тадеуш Маєрський
Звуки – живі: вони можуть бути цілющими або вбивчими…
Музичні столиці Європи: де послухати академічну музику в Гамбурзі
Методика Сузукі, або Як навчають музики з трьох років
"Кантус" – хор, який дарує крила
Композитор, що вмів дружити
Той, що відкрив світові музику української бандури
Як Ліст захворів Україною, а світ — Лістом
Заспівала ''Щедрик'' українською і підкорила світ: британська співачка розповіла, як це вийшло
Аккомпанемент искусству дирижера - музыка
Леонтович-ґейт: чи буде щасливий фінал в історії про нищення будинку легендарного композитора?
Рік під знаком «Мелодії»
Час сміливих, зухвалих, талановитих...
Музикант і громадянин на всі часи
«Травіата» — подорож у часі
Viva, Пуччіні!
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
2.jpg