Ваґнерівський фестиваль у Байройті: з червоним килимком і без скандалів | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ваґнерівський фестиваль у Байройті: з червоним килимком і без скандалів
Ваґнерівський фестиваль у Байройті: з червоним килимком і без скандалів
26 липня 2017, середа

Цьогорічний фестиваль у Байройті відзначається тим, що ваґнерівський клан, як не дивно, не свариться. А у новій постановці "Мейстерзингерів" Ваґнера ідеться про нацистську спадщину.



Минулого року в Байройті не розгортали червоний килимок для почесних гостей - політиків, зірок кіно і телебачення. Через жалобу після терактів у трьох німецьких містах тоді було вирішено відмовитися від традиційної церемонії святкового відкриття фестивалю, а заходи безпеки на ньому було суттєво посилено. У плані безпеки під час 106-го вагнерівського фестивалю, що починається 25 липня, нічого не зміниться. Але зірки знову прибудуть, а їхнє дефіле - відбудеться. Серед почесних гостей - шведське королівське подружжя - Карл XVI Густав і королева Софія, а також канцлерка ФРН Анґела Меркель.

Раніше майже завжди перед початком фестивалю між нащадками Ріхарда Ваґнера спалахували публічні чвари. Натомість цього разу панує незвична тиша. Більше того - співпраця між нащадками славетного композитора незвично тісна. Причина цього - 100-річчя від дня народження Віланда Ваґнера (Wieland Wagner) - онука Ріхарда Ваґнера, одного з найвпливовіших оперних режисерів 20 століття. Сам день народження був 5 січня, але урочистий вечір з ушанування його пам'яті відбудеться 24 липня в рамках фестивалю в Байройті.


Той, хто знає історію байройтського фестивалю, буде здивований програмою цього заходу. Упродовж понад 140 років на фестивалі виконувалася майже тільки музика Ваґнера. Натомість на урочистому вечорі з ушанування Віланда Ваґнера пролунають твори Джузеппе Верді та Альбана Берґа (Alban Berg). З 3 до 5 серпня також триватиме виставка і симпозіум, присвячені Віланду Ваґнеру.

У день відкриття фестивалю, як очікується, майже дві тисячі гостей займуть місця на дерев'яних лавах у концертній залі, щоб насолодитися новою постановкою єдиної комедії Ваґнера "Нюрнберзькі мейстерзингери". Ідеться про нову інтерпретацію цього твору, здійснену швейцарським диригентом Філіппе Йорданом (Philippe Jordan) та австралійцем Беррі Коскі. Уславлений режисер і керівник театру, за власним зізнанням, мав великі застереження, коли брався за цю проблемну оперу Ваґнера. Певну роль у цьому відіграла його юдейська віра. Через звеличення "священного німецького мистецтва" і уявну юдейську карикатуру серед центральних фігур дійства націонал-соціалісти свого часу використовували "мейстерзингерів" з пропагандистською метою. Упродовж останніх років Другої світової війни це був єдиний твір у програмі фестивалю. За словами Коскі, він хотів тематизувати ці аспекти у своєму тлумаченні.

У програмі фестивалю також опера Ваґнера "Парсіфаль", яку вже демонстрували попереднього року, під режисурою Уве Еріка Лауфенберґа (Uwe Eric Laufenberg) та з Гартмутом Генхеном (Hartmut Haenchen) за диригентським пультом. Також можна буде почути "Трістана та Ізольду" під музичним керівництвом Крістіана Тілеманна (Christian Thielemann), яку вже виконували 2015 року, і цикл з чотирьох епічних опер "Перстень нібелунга", вперше виконаний 2013 року (режисер Франк Касторф (Frank Castorf), диригент Марек Яновскі (Marek Janowski).

Байрот - дещо віддалене місто на півночі Баварії - має мало що запропонувати відвідувачам крім того, що пов'язано з Ріхардом Вагнером і його творами. Але це й було задумом композитора, коли він там 1876 року організував перший фестиваль. Крім концертної зали, яку спроектував сам Ваґнер, магнітом для публіки слугує музей Ваґнера. Там відбуватимуться симпозіуми, присвячені Віланду Ваґнеру, а також 28 і 29 липня лекції та дискусії, де йтиметься серед іншого і про Ріхарда Ваґнера у часи "третього рейху".


Джерело: DW.com



Додати: Share on Facebook

Інші:

Класична музика покращує серцебиття
Сміливі ініціативи Одеської опери
МАЙСТЕР ТРИ РОКИ ШУКАВ У КАРПАТАХ ЯЛИНУ, ЩОБ ЗРОБИТИ З НЕЇ СКРИПКУ
Уроки доброти
Легенды и были Одесской филармонии
Композитори пишуть спеціально для неї
Учитель Давида Ойстраха: "Деточка, сыграй мне эту фразу, как вкусный борщ"
Соломія Крушельницька в образі Аїди на фото 1900 року
Патрік Генрі Хьюз: незрячий хлопець, який став віртуозним музикантом
Київський король світового фортепіано
Як вибрати музичну школу і не помилитися?
Українські "Варіації" у Скандинавії
Вуличним музикантам у Львові заборонили виступати без дозволів. Як все працює на практиці?
Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
Мирослав Скорик і музика Львова
Кістки та фрески: про що мовчать стіни Львівського органного залу
З любов’ю, Скорик
Принц піаністів
Які фестивалі потрібні та де їх проводити?
Під звуки піаніно: юний принц Джордж займатиметься балетом
Покинуті фортепіано і роялі у дивних світлинах
Бах для ...корів
Клуб композиторів
Яна Тойбер показала удивительный мир балерин
Українські примадонни в музиці
190 років з дня народження Міхала (Михайла) Адамовича Завадського (1828-1887) – відомого польського і українського композитора, піаніста, педагога
Як створюється опера: від задуму до виходу на сцену
Вражаючий звук і кількасотрічні музичні інструменти: Чому Закарпаття називають органним краєм
Міжгалактичний арт-проект музика для прибульців
Уродженець Кременця, який врятував Карнегі-Холл
Класична музика в суді. А чому б ні?
Ще одна причина записати дитину на фортепіано
Марко Р.Стех: Творчість Василя Барвінського виявилася могутнішою від кремлівського диктату
Мирослав Скорик. Інтелігентний бешкетник
Сто великих украинцев - Сергей Михайлович Лифарь
      © 2008-2018 Music-review Ukraine