''Крутять попсу, а люди все одно йдуть слухати Бетховена'', - директор Харківської філармонії | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
''Крутять попсу, а люди все одно йдуть слухати Бетховена'', - директор Харківської філармонії
Пірієв Олександр Валерійович
Янко Юрій Володимирович
Скорик Мирослав Михайлович
''Крутять попсу, а люди все одно йдуть слухати Бетховена'', - директор Харківської філармонії
Відкриття нового органного залу Харківської філармонії
22 серпня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

150 млн грн витратили на реставрацію органної зали Харківської філармонії. Тут розмістили найбільший орган в Україні. Його створила німецька фірма Alexander Schuke. Інструмент важить 30 т, має висоту 10 м, складається з 5700 труб. В Україну його везли у трьох фурах, під озброєним супроводом. На придбання й перевезення інструмента витратили 1,2 млн євро.


Органна зала Харківської філармонії. Фото: Юрий ТОЦКИЙ

В реставрованому органному залі змінюється акустика залежно від жанру твору і складу виконавців. Його реконструкція тривала 10 років.

Органна зала Харківської філармонії. Фото: Юрий ТОЦКИЙ

"Дбав про кожну деталь. Навіть підлога зі справжнього дуба, а не якийсь ламінат, — розповідає директор і головний диригент філармонії Юрій Янко. — По телевізору крутять попсу, а люди все одно до нас приходять Бетховена послухати. Захисна реакція в людини спрацьовує: тягнеться до прекрасного. Розпочали реконструкцію за Авакова, коли той губернатором був. Часу вистачило б вдвічі менше. Але за кожної зміни влади процес затягується на рік-півтора. Щоб завершити інші роботи у філармонії, на ремонт великої та камерної зал, вестибюля, облаштування балетного класу треба ще понад 300 мільйонів гривень."

Спеціальними гостями відкриття органної зали Харківської філармонії стали композитор Мирослав Скорик та Олександр Пірієв - віолончеліст, ініціатор національного проекту "ТРИ "С": Скорик – Cильвестров – Станкович".

Органна зала Харківської філармонії. Фото: Юрий ТОЦКИЙ

"Відкриття вперше за роки незалежності концертної зали світового рівня – безпрецедентна подія в житті музичної України. Я впевнений, що ця ситуація зможе дати поштовх іншим містам в Україні, можновладцям, керівникам академічних концертних сцен не тільки відновлювати та реставрувати, а й будувати технічно досконалі зали. Нова органна зала в Харкові – це суттєвий поштовх до розширення гастрольної мапи, потужний стимул і велика надія для українських музикантів. За останні роки інтерес публіки саме до класичних концертів зріс і це однозначно нова, оптимістична тенденція гастрольного ринку. Тепер, маючи залу такого рівня в Україні, ми можемо розраховувати не лише на проведення міжнародного фестивалю органної музики, але й на запрошення гастролерів рівня Лондонського чи Мюнхенського симфонічних оркестрів. У такій технічно надсучасній залі з відповідною акустикою можуть звучати і Пласідо Домінго, і Андреа Бочеллі та інші зірки академічної музики класу А. Для мене, як музиканта та музичного продюсера, ця зала – привід для втілення спільно з Харківською філармонією надзвичайних планів найвищого ґатунку", - зауважив Олександр Пірієв.

Будівля Харківської філармонії - відома пам'ятка архітектури. Найстаріша концертна організація України та визначний культурний центр міста. Її побудували 1827 року як Комерційний клуб. Після двох перебудов - 1855 і 1890 років - тут розмістився оперний театр. Велику залу нинішньої філармонії будували як аналог залу палацу Тюїльрі в Парижі.

У залах філармонії з концертами виступали: Генрик Венявський, Пабло Сарасате, Маттіа Баттістіні, Тітта Руфо, Петро Чайковський, Сергій Рахманинов, Федір Шаляпін, Олександр Скрябін, Арам Хачатурян, Мстислав Ростропович, Дмитро Шостакович та багато інших видатних композиторів та музикантів. Тут 1896 року фотограф Альфред Федецький провів перший в Україні кіносеанс, звідси 1929 року вийшла в ефір перша українська радіостанція.


Автор: Ярослава Тимощук
Фото: Юрій Тоцький
Композитори:Мирослав Скорик
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв, Юрій Янко
Концертна організація: Харківська обласна філармонія
Джерело: Gazeta.ua



Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine