«Кармен» із... Південної Пальміри | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Кармен» із... Південної Пальміри
Черкашина-Губаренко Марина
«Кармен» із... Південної Пальміри
У репертуарі Оперного театру з’явилася вистава, яка дарує надію
20 липня 2015, понеділок
Поширити у Facebook

Одеса завжди чарувала своєю неповторністю і залишалася вірною оптимістичному духу. Ось і остання значна мистецька подія, яка тут відбулася, стала зайвим свідченням, що одесити — народ особливий, який ніколи не підкоряється несприятливим обставинам, у всіх справах демонструє творчу енергію та винахідливість. Неабиякий резонанс мала у місті остання прем’єра Одеського національного академічного театру опери та балету.

"Кармен". ФОТО ЮРІЯ ЛИТВИНЕНКА

«Кармен» Жоржа Бізе — опера, яка користується особливою любов’ю публіки. Нинішня постановка з’явилася у складні для мистецького життя часи, коли театр не міг розраховувати на належне державне фінансування, а мав покладатися лише на власні сили і ресурси. І ресурси керівництво таки зуміло віднайти, подарувавши глядачам надзвичайно яскраву, талановиту виставу, яка стала свідченням високого творчого потенціалу колективу.

Успіху вистави перш за все сприяла її музична складова. Диригент-постановник Олександру Самоіле підкреслив у творі Жоржа Бізе багатобарвність оркестрової палітри, виразні контрасти піднесеної святковості, буяння запальних танцювальних ритмів і мелодій широкого дихання, а також рельєфно виділив напружені моменти, пов’язані з драматичним переплетенням людських доль. В опері значну роль відіграють широко розбудовані масові хорові сцени. Як єдиний злагоджений організм виступив у постановці хор театру — один із кращих оперних хорових колективів, керованих досвідченим корифеєм Леонідом Бутенком. При цьому в мальовничому видовищі, створеному режисером і балетмейстером-постановником в одній особі Георгієм Ковтуном, хор, міманс і балет виступають як учасники напрочуд активної й розгалуженої сценічної дії.

Колективний герой вистави — строкатий натовп, який визначає атмосферу південного іспанського міста Севільї. Темперамент, постійна зміна вражень, підвищена емоційна температура характеризують настрої цього середовища, в якому панує зухвала і небезпечна красуня-циганка на ім’я Кармен. У виконанні Катерини Цимбалюк за розкутістю поведінки її героїні, впевненої у своїх жіночих чарах, відчувається прихована холодна відстороненість, навіть внутрішня спустошеність. Кармен Тетяни Спаської більш безпосередня і невимушена, щира у своїх захопленнях.

Цікаво, що в центрі твору тут опинилася трагедія зламаного життя юного солдата Хозе (Олександр Прокопович і Костянтин Андреєв) і тема самовідданого жертовного кохання чистої душею Мікаели (Юлія Терещук і Анастасія Голуб). При цьому Георгій Ковтун продемонстрував у своїй інтерпретації не лише талант винахідливого творця масових сцен, а й майстерність у відтворенні нюансів людських стосунків. Цьому сприяло виразне образне рішення низки ключових епізодів, у яких окреслений розвиток двох драматичних любовних трикутників: Мікаела — Хозе — Кармен, Хозе — Кармен — Ескамільо (Вадим Черніговський і Олександр Стрюк). Надзвичайно поетично вирішена постановником сцена побачення Хозе і Мікаели у першій дії. А знамениту арію Хозе — його любовне зізнання, звернуте до Кармен, — поставлено на зразок балетного адажіо, і вона сприймається як єдиний момент, коли ми дійсно віримо у щирість почуттів самої Кармен.

У виставі, позбавленій типових вад сучасної режисури, схильної не рахуватися з авторським задумом, є багато знахідок, які роблять твір актуальним без нав’язливої його модернізації. Бо приклад Кармен нагадує про те, що нині стають особливо очевидними небезпечні наслідки руйнівного начала, яке закладено у діях і вчинках навіть однієї харизматичної особистості. І разом із тим вистава дає змогу відчути, як попри фінальну катастрофу тут перемагає життєствердна енергія, носієм якої є сама музика Жоржа Бізе з її позитивним тонусом, натхненною лірикою та енергійними ритмами.


Автор: Марина Черкашина-Губаренко
Музикознавці: Марина Черкашина-Губаренко
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Концертний зал Одеського Національного академічного театру опери та балету
Джерело: Газета "День"



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
5005.jpg