«У своїй творчості опираюся на народну пісню» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«У своїй творчості опираюся на народну пісню»
«У своїй творчості опираюся на народну пісню»
Композитор Валерій Квасневський — про творчий шлях і майбутній концерт
17 березня 2018, субота
Поширити у Facebook

Мало хто не чув геніального твору «Молитва до Пречистої». Однак не кожен знає, що це не народна творчість, а твір композитора Валерія Квасневського. Загалом у творчому доробку Валерія Федоровича майже 200 солоспівів і багато інструментальних творів для симфонічного оркестру. Торік композитор записав компакт-диск зі своїм доробком, презентація якого відбулася в органному залі. А 18 березня цього року відбудеться концерт та друга презентація компакту у меморіальному Музеї Соломії Крушельницької.



— Пане Валерію, вас називають сучасним композитором, який продовжує мелодійні традиції композиторів ХІХ і ХХ століть. Що мається на увазі під фразою «мелодійні традиції»?

— Якщо взяти, наприклад, Лисенка, Чайковського, Рахманінова, творчість яких базувалася на народній пісні у поєднанні з індивідуальністю кожного композитора. Я у своїй творчості також опираюся на народну пісню. Українська пісня — мелодійна, основою її є не гострі ритми, як це є у новому стилі, скажімо, у репі.

— У вашому творчому доробку близько 200 солоспівів для голосу у супроводі фортепіано. Але і є композиції для симфонічного оркестру. Що вам цікавіше писати — музику до віршів чи великі симфонічні твори?

— Усе роблю паралельно. Якщо я надихнувся новим віршем, незабаром з'явиться музика до нього. Це може бути романс, або пісня, якщо вона актуальна сьогодні. Останнім часом пишу пісні патріотичного напряму. Люблю також писати камерні твори або симфонічні мініатюри. У мене є «Музична Шевченкіана» на слова Шевченка, що складається з двох частин. У моєму доробку є дуетні твори для скрипки і фортепіано, квінтети, а також твори для органу.

— Чула вашу прекрасну музику до драми «Лісова пісня» Лесі Українки. Чому саме вибрали цей твір?

— Твори Лесі Українки мені найбільше імпонують, як класичні українські поезії. Бо саме вона підняла на вищий щабель поетичне слово. У неї не просто народна поезія, а поезія, яка досягає європейського рівня. Згадайте «Сім струн», «Блакитна троянда»… Та це фантастичні твори! Лесі Українці я присвятив кілька творів — це інструментальні твори, дитячі пісні і романси на слова цієї великої письменниці. Я був ініціатором створення фільму «Хотіла б я піснею стати», який зняли на Львівській телестудії.

— А музику на замовлення пишете?

— Якщо цікавий поет і пише гарні вірші, то, звісно, можу написати. До мене напередодні Революції Гідності звернувся з Чернігова поет Дмитро Іванов (лауреат Шевченківської премії. — Г.Я.) з віршем «Зорі над Україною». Я написав музику, і тепер цю пісню виконує львівський співак Микола Корнутяк.

— Чи були поети, яким ви відмовили?

— Були. Якщо текст не має художнього довершення, нецікавий, то і пісня буде ніякою.

— Коли вам найкраще пишеться? Творчі люди кажуть, що муза до них найчастіше приходить вночі. А коли вона приходить до вас?

— До написання пісні можна підходити і раціонально: взяти текст і поставити перед собою завдання написати музику за певний проміжок часу. Але мені така творчість не дуже подобається. Пригадую, якось на наступний день після Різдва у мене в голові крутилася мелодія. Починаю награвати її і швиденько записувати. Зрозумів: якщо ця мелодія «прийшла» до мене у такий величний день, значить, має бути пов"язана з духовністю. Створив мелодію, а тексту до неї нема. Написав сам текст «Молитва до Пречистої». Цей солоспів став дуже відомим (була написана у 1992 році. — Г. Я.). Його виконують не лише хорові колективи на концертах, а й на церковних службах.

— А коли написали свій перший твір?

— Це ще було у консерваторії. Твір називався «Гуцульська фантазія». Анатолій Кос-Анатольський підтримав мої музичні вподобання і прагнення писати, давав мені уроки з композиції. Я писав композиції навіть для художніх гімнасток.

— На чому зробите акцент під час концерту, який відбудеться 18 березня у Музеї Соломії Крушельницької?

— Минулого року я видав компакт-диск зі своїми інструментальними і вокальними творами. Презентація його відбулася торік в органному залі. Один екземпляр я подарував меморіальному Музею Соломії Крушельницької, і керівництво мені запропонувало зробити концерт з творів, які є на цьому компакті. Студенти консерваторії і учні музичних шкіл виконуватимуть ці твори. Романси заспівають солісти Львівської опери.


Автор: Галина Ярема
Джерело: Високий замок



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine