Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
21 жовтня, субота

Нещодавно ми відзначили 145-річчя від дня народження найяскравішої оперної зірки, що співала на одній сцені з Енріко Карузо й Федором Шаляпіним, прославляючи українське мистецтво. Але що ми знаємо про її життя поза сценою?



Виявляється, Соломія Крушельницька заради кар’єри навіть скасувала весілля. Однак як доньці сільського священика вдалося стати оперною дівою? - розпитуємо Дануту Білавич, завідувачку наукового відділу Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької.

- Соломія з дитинства мала дуже гарний голос і мріяла про оперу, - каже пані Білавич. - Однак це суперечило традиції. Доньки священиків тоді переважно виходили заміж за семінаристів - аби продовжувалася династія. Така доля чекала й на Соломію. У неї був наречений Зенон Гудковський, уже навіть купили весільну сукню. Та Крушельницька вблагала батька, щоб не видавав її заміж, а дозволив вчитися музики. Отець Амвросій погодився. Соломія поїхала до Львова, до консерваторії професійно навчатися співу.

- А як вона потрапила на навчання до Італії?

- Її почула відома італійська співачка Джемма Белінчіоні, що гастролювала у Львові. Вражена голосом молодої Соломії, порадила їй продовжити навчання в Італії. Це було дуже дорого. Отець Амвросій позичив гроші в банку, дещо у родини. Невелику суму дав також Галицький сейм. Цих коштів ледве вистачило на те, щоб доїхати до Італії й жити якийсь час. Потім знайшлася меценатка, міс Александер, яка оплатила наступні роки навчання Соломії Крушельницької. До речі, в Італії виявилося, що у Львові їй неправильно поставили голос. І багато зусиль пішло на те, щоб виправити цю помилку.

- Чому голос Крушельницької називають унікальним?

- Сопрано діапазоном три октави - не таке й часте явище. А ще додайте особливе забарвлення голосу - металічний тембр. Соломія мала також унікальний драматичний дар. Вона фактично врятувала оперу "Мадам Батерфляй". Прем’єра цього твору провалилася, і хоч у ній були задіяні відомі італійські співаки - зал освистав їх. Створивши другу редакцію опери, композитор Джакомо Пуччіні звернувся до Соломії Крушельницької із проханням виконати головну партію. Публіка була вражена, влаштувала шалені овації. Крушельницька виступала із великим успіхом на найвідоміших італійських сценах, в Аргентині, Чилі, Уругваї, Іспанії, Франції, Польщі, США. До слова, часто її називали польською співачкою. Однак вона завжди наголошувала на тому, що є українкою. А коли підтримала студентів Львова, які боролися за право навчатися українською мовою, зчинився великий скандал, від неї відмовилося багато польських знайомих.

-Які були будні оперної зірки?

- У неї кожен день був розпланований. Щодня - гімнастика, здорове харчування, щоб підтримувати форму. Весь свій час вона приділяла опері. Постійно вчилася, репетирувала, а в день вистави майже не розмовляла, зосереджувалась на ролі. Соломія любила вечірні прогулянки, багато читала, цікавилася політичною ситуацією на Батьківщині, підтримувала Радикальну партію. Навіть матеріально допомагала виданню радикалів “Життє і слово”. Приятелювала з Михайлом Павликом та Іваном Франком. А ще Крушельницька була першою українкою, що водила автомобіль - один із перших "фордів" в Італії, який вона сама собі купила. Любила також куховарити, записувала свої рецепти в зошит. А після оперної кар’єри багато подорожувала світом.

- А яким було її особисте життя? Вона мала багато чоловіків?

- Співачка була надзвичайно вродлива. Але заради кар’єри відмовилася від особистого життя. В Італії - жодних інтриг та закулісних романів. Ще у юності мала нареченого Теофіла Окуневського, громадського діяча та адвоката. Та, вирішивши переїхати до Італії, вона розірвала ці стосунки. Артуро Тосканіні, видатний оперний диригент, був закоханий у Соломію. Однак вона була чи не єдиною, яка відкинула його залицяння. Заміж співачка вийшла лише у 38 років. Сталося це у Буенос-Айресі, на гастролях. Її чоловік, адвокат Чезаре Річчоні, був мером італійського В'яреджо. У цьому місті на березі моря вони прожили разом понад 26 років, до смерті Чезаре. Це був щасливий шлюб.


Автор: Вікторія Середа
Джерело: Експрес



Додати: Share on Facebook

Інші:

Ірина Френкель: «Радію тому, чого я… не досягла»
«Виступити на сцені зі симфонічним оркестром для школяра велика честь»
Зоряна Кушплер: "Даліла написана просто для мене"
Яна Кухарук: «Цікаво вчитися у приїжджих диригентів»
Михайло Сосновський: «Львівська філармонія живе у швидкому музичному темпі»
Валерій Соколов: "У Львові шалене музичне життя"
Українська класична музика має високий рівень якості, — Мирослав Скорик
Як звучав Тернопіль минулого століття
"Мовчазний голос" українського композитора Василя Барвінського зазвучав у Німеччині
"Я завжди буду чернівчанином", - диригент з Ізраїлю Марк Волох
Мирослав Скорик та Олександр Пірієв про гала-концерт «Три с»
Вопреки опасениям, концерты «живых классиков» собирают аншлаги, — инициатор проекта «Три «С»
Японська мрія, втілена у Дніпрі: як дівчина із Країни Сонця стала солісткою театру опери та балету
Фортепіано як... перекладач
Зірка фільму "Танцівник" розповів, у чому знаходить натхнення
Шевченківський комітет – перенавантаження
Киянка Яна Саленко розповіла про шлях до успіху в Берлінській опері
Нам потрібне нове законодавство про авторське право в сфері культури, — група РПР «Культура»
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
Ліричний тенор без «фактури». Люди йшли «на Білинника»...
«Головний артист на сцені – це оркестр»
Композитор Алла Сіренко створила «Реквієм для Воїна» з посвятою Василеві Сліпаку
Марина Вискворкіна- оперна співачка, інтервью
10 листопада у Національній опері України пройде гала-концерт “Три С”
Володимир Шейко: Симфонічний оркестр Українського радіо піднімає рейтинги як суспільного, так і України загалом
Зіркова історія найкрасивішої балетної пари Європи
«Жагу до життя черпаю з музики», – 87-річна піаністка Олена Андрєєва
Євген Станкович: Якщо б я знав, як пишеться музика, я б її не писав
Доля музиканта – це доля подвижника
23-річна скрипалька, яка акомпанує Бочеллі, розповіла про свій шлях до світової слави
Рівне Культурне: Микола Орешко, директор Рівненської обласної філармонії
Володимир Шейко: «Якщо нація втрачає релігію і мистецтво – вона перестає існувати, перетворюючись на набір людей»
Що таке сучасна баянна музика: у студії Громадського радіо Kyiv Classic Accordion duo
Станіслав Христенко: спілкуюся з публікою за допомогою музики
Андрій Юркевич: «Оперні театри обов’язково мають бути сучасними»»
Оксана Линів: українськонімецький оркестр міст між культурами
Интервью дирижера Хобарта Эрла об открытии нового сезона 2017-2018 гг.
Малер, кава та мода
Представляємо інтерв'ю з диригентом концерту-відкриття фестивалю "Українські шедеври на всі часи"
Зоряна КУШПЛЕР: «Моє серце – в Опері»
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове