Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
21 жовтня 2017, субота

Нещодавно ми відзначили 145-річчя від дня народження найяскравішої оперної зірки, що співала на одній сцені з Енріко Карузо й Федором Шаляпіним, прославляючи українське мистецтво. Але що ми знаємо про її життя поза сценою?



Виявляється, Соломія Крушельницька заради кар’єри навіть скасувала весілля. Однак як доньці сільського священика вдалося стати оперною дівою? - розпитуємо Дануту Білавич, завідувачку наукового відділу Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької.

- Соломія з дитинства мала дуже гарний голос і мріяла про оперу, - каже пані Білавич. - Однак це суперечило традиції. Доньки священиків тоді переважно виходили заміж за семінаристів - аби продовжувалася династія. Така доля чекала й на Соломію. У неї був наречений Зенон Гудковський, уже навіть купили весільну сукню. Та Крушельницька вблагала батька, щоб не видавав її заміж, а дозволив вчитися музики. Отець Амвросій погодився. Соломія поїхала до Львова, до консерваторії професійно навчатися співу.

- А як вона потрапила на навчання до Італії?

- Її почула відома італійська співачка Джемма Белінчіоні, що гастролювала у Львові. Вражена голосом молодої Соломії, порадила їй продовжити навчання в Італії. Це було дуже дорого. Отець Амвросій позичив гроші в банку, дещо у родини. Невелику суму дав також Галицький сейм. Цих коштів ледве вистачило на те, щоб доїхати до Італії й жити якийсь час. Потім знайшлася меценатка, міс Александер, яка оплатила наступні роки навчання Соломії Крушельницької. До речі, в Італії виявилося, що у Львові їй неправильно поставили голос. І багато зусиль пішло на те, щоб виправити цю помилку.

- Чому голос Крушельницької називають унікальним?

- Сопрано діапазоном три октави - не таке й часте явище. А ще додайте особливе забарвлення голосу - металічний тембр. Соломія мала також унікальний драматичний дар. Вона фактично врятувала оперу "Мадам Батерфляй". Прем’єра цього твору провалилася, і хоч у ній були задіяні відомі італійські співаки - зал освистав їх. Створивши другу редакцію опери, композитор Джакомо Пуччіні звернувся до Соломії Крушельницької із проханням виконати головну партію. Публіка була вражена, влаштувала шалені овації. Крушельницька виступала із великим успіхом на найвідоміших італійських сценах, в Аргентині, Чилі, Уругваї, Іспанії, Франції, Польщі, США. До слова, часто її називали польською співачкою. Однак вона завжди наголошувала на тому, що є українкою. А коли підтримала студентів Львова, які боролися за право навчатися українською мовою, зчинився великий скандал, від неї відмовилося багато польських знайомих.

-Які були будні оперної зірки?

- У неї кожен день був розпланований. Щодня - гімнастика, здорове харчування, щоб підтримувати форму. Весь свій час вона приділяла опері. Постійно вчилася, репетирувала, а в день вистави майже не розмовляла, зосереджувалась на ролі. Соломія любила вечірні прогулянки, багато читала, цікавилася політичною ситуацією на Батьківщині, підтримувала Радикальну партію. Навіть матеріально допомагала виданню радикалів “Життє і слово”. Приятелювала з Михайлом Павликом та Іваном Франком. А ще Крушельницька була першою українкою, що водила автомобіль - один із перших "фордів" в Італії, який вона сама собі купила. Любила також куховарити, записувала свої рецепти в зошит. А після оперної кар’єри багато подорожувала світом.

- А яким було її особисте життя? Вона мала багато чоловіків?

- Співачка була надзвичайно вродлива. Але заради кар’єри відмовилася від особистого життя. В Італії - жодних інтриг та закулісних романів. Ще у юності мала нареченого Теофіла Окуневського, громадського діяча та адвоката. Та, вирішивши переїхати до Італії, вона розірвала ці стосунки. Артуро Тосканіні, видатний оперний диригент, був закоханий у Соломію. Однак вона була чи не єдиною, яка відкинула його залицяння. Заміж співачка вийшла лише у 38 років. Сталося це у Буенос-Айресі, на гастролях. Її чоловік, адвокат Чезаре Річчоні, був мером італійського В'яреджо. У цьому місті на березі моря вони прожили разом понад 26 років, до смерті Чезаре. Це був щасливий шлюб.


Автор: Вікторія Середа
Джерело: Експрес



Додати: Share on Facebook

Інші:

«Моя «зброя» – голос!»
Директор Ужгородської музичної школи знає, чому коли людина щаслива, її душа співає
Андрій Кошман, баритон, соліст формації «NOVA OPERA»
«Життя моє - опера!»
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
Галина Стеценко: «Відчуваю дідову присутність у своєму житті»
День відкритих дверей у музеї Кошиця
Дві сотні мелодій однієї садиби
Від Баха до Гласса: як навчитися розуміти класику
Людина і... гаджети
Надія Величко: “Коли заграв орган, я наче почула голос Бога”
«Любовний напій» Ольги Кульчинської та Андрій Бондаренка
«Хто ж не мріє злетіти на Олімп! Але не ціною втрати голосу»
Український фестивальний оркестр зі Львова записав цикл для міжнародного проекту "Пісні для Юдіт"
Оксана Линів: "Розвиток культурного життя в Україні буде тоді, коли житиме позитивна творча конкуренція"
Володимир Шейко: "Диригент – це покликання"
Джазовий бандурист, одесит Георгій Матвіїв: Батькам сказали, що у мене нема ні слуху, ні голосу
«Дуже ціную нашу систему музичної освіти»
«Коли я сказав Крушельницькій, що у неї „фальшивий фортеп’ян“, вона зрозуміла, що у мене абсолютний музичний слух»
У Голівуді ніхто не хоче говорити про Україну – Джон Малкович
«Я не народився рабом, тож не можу стати тираном»
Як це – бути солісткою однієї з найкращих опер у світі
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Антоній Баришевський: «В сучасній музиці сьогодні є все і може бути будь-що»
Мирослав Скорик: Для композитора важливо бачити, що його музика подобається
Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
      © 2008-2018 Music-review Ukraine