Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
Вона була першою українкою, яка сама сіла за кермо автомобіля
21 жовтня 2017, субота

Нещодавно ми відзначили 145-річчя від дня народження найяскравішої оперної зірки, що співала на одній сцені з Енріко Карузо й Федором Шаляпіним, прославляючи українське мистецтво. Але що ми знаємо про її життя поза сценою?



Виявляється, Соломія Крушельницька заради кар’єри навіть скасувала весілля. Однак як доньці сільського священика вдалося стати оперною дівою? - розпитуємо Дануту Білавич, завідувачку наукового відділу Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької.

- Соломія з дитинства мала дуже гарний голос і мріяла про оперу, - каже пані Білавич. - Однак це суперечило традиції. Доньки священиків тоді переважно виходили заміж за семінаристів - аби продовжувалася династія. Така доля чекала й на Соломію. У неї був наречений Зенон Гудковський, уже навіть купили весільну сукню. Та Крушельницька вблагала батька, щоб не видавав її заміж, а дозволив вчитися музики. Отець Амвросій погодився. Соломія поїхала до Львова, до консерваторії професійно навчатися співу.

- А як вона потрапила на навчання до Італії?

- Її почула відома італійська співачка Джемма Белінчіоні, що гастролювала у Львові. Вражена голосом молодої Соломії, порадила їй продовжити навчання в Італії. Це було дуже дорого. Отець Амвросій позичив гроші в банку, дещо у родини. Невелику суму дав також Галицький сейм. Цих коштів ледве вистачило на те, щоб доїхати до Італії й жити якийсь час. Потім знайшлася меценатка, міс Александер, яка оплатила наступні роки навчання Соломії Крушельницької. До речі, в Італії виявилося, що у Львові їй неправильно поставили голос. І багато зусиль пішло на те, щоб виправити цю помилку.

- Чому голос Крушельницької називають унікальним?

- Сопрано діапазоном три октави - не таке й часте явище. А ще додайте особливе забарвлення голосу - металічний тембр. Соломія мала також унікальний драматичний дар. Вона фактично врятувала оперу "Мадам Батерфляй". Прем’єра цього твору провалилася, і хоч у ній були задіяні відомі італійські співаки - зал освистав їх. Створивши другу редакцію опери, композитор Джакомо Пуччіні звернувся до Соломії Крушельницької із проханням виконати головну партію. Публіка була вражена, влаштувала шалені овації. Крушельницька виступала із великим успіхом на найвідоміших італійських сценах, в Аргентині, Чилі, Уругваї, Іспанії, Франції, Польщі, США. До слова, часто її називали польською співачкою. Однак вона завжди наголошувала на тому, що є українкою. А коли підтримала студентів Львова, які боролися за право навчатися українською мовою, зчинився великий скандал, від неї відмовилося багато польських знайомих.

-Які були будні оперної зірки?

- У неї кожен день був розпланований. Щодня - гімнастика, здорове харчування, щоб підтримувати форму. Весь свій час вона приділяла опері. Постійно вчилася, репетирувала, а в день вистави майже не розмовляла, зосереджувалась на ролі. Соломія любила вечірні прогулянки, багато читала, цікавилася політичною ситуацією на Батьківщині, підтримувала Радикальну партію. Навіть матеріально допомагала виданню радикалів “Життє і слово”. Приятелювала з Михайлом Павликом та Іваном Франком. А ще Крушельницька була першою українкою, що водила автомобіль - один із перших "фордів" в Італії, який вона сама собі купила. Любила також куховарити, записувала свої рецепти в зошит. А після оперної кар’єри багато подорожувала світом.

- А яким було її особисте життя? Вона мала багато чоловіків?

- Співачка була надзвичайно вродлива. Але заради кар’єри відмовилася від особистого життя. В Італії - жодних інтриг та закулісних романів. Ще у юності мала нареченого Теофіла Окуневського, громадського діяча та адвоката. Та, вирішивши переїхати до Італії, вона розірвала ці стосунки. Артуро Тосканіні, видатний оперний диригент, був закоханий у Соломію. Однак вона була чи не єдиною, яка відкинула його залицяння. Заміж співачка вийшла лише у 38 років. Сталося це у Буенос-Айресі, на гастролях. Її чоловік, адвокат Чезаре Річчоні, був мером італійського В'яреджо. У цьому місті на березі моря вони прожили разом понад 26 років, до смерті Чезаре. Це був щасливий шлюб.


Автор: Вікторія Середа
Джерело: Експрес



Додати: Share on Facebook

Інші:

Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Назарій Пилатюк:«Оленочко, він знає що таке любов?»
Класична музика і закони... ринку
«У нашому оркестрі вся Україна вчиться»
Марина Бондас, німецька скрипалька і волонтерка українського походження
Віктор Рудь: «Рушійні сили для мене — інтерес, бажання і виклик, який несуть у собі ролі різних стилів та епох»
«Я боюся дорогих подарунків...»
Як фінансист став оперною зіркою
Станіслав Христенко: «Хотілося б, щоби Харків увійшов у нішу «най-най» з KharkivMusicFest»
Кирило Стеценко: «Drum & Bach» — це гра контекстами і часами
Орф-педагогіка: Черкащанка Анна Комкіна закохує діток у музику
Полтавська філармонія готується до насиченої концертної весни
Монтсеррат Кабалье: "Я страшная сладкоежка"
Синергія KharkivMusicFestа
Етелла Чуприк: "Я не можу жити без рояля"
«До музики слід ставитися з благоговінням, інакше...»
«Моє покоління музикантів можна назвати пограбованим»
«У своїй творчості опираюся на народну пісню»
Культурне життя України знову переживає кризу 1990-х років, - Андрій Ільків
Чернівчанин Володимир Соложук понад 25 років виготовляє скрипки
Як змінюється Львівський будинок органної музики
Валентин Сільвестров: «Сенс авангарду — ризик»
Еміл Сокач: Ніщо і ніколи мене так не вражало, як музика
Класика – це завжди модно
Львівський скрипаль-віртуоз підкорює Європу
Лінні Хостетлер: «З приїздом в Україну я вперше виконала українські музичні твори Скорика, Колесси, Людкевича»
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
«Оперні співаки схожі... на атлетів»
Тiльки голос і світові шедеври!
Січень Iвана Карабиця
Володимир Шейко: "Сонячна Італія – країна високого мистецтва"
Олександр ГОРНОСТАЙ: «Українська публіка — найвдячніша»
Якісно і чесно з музикою
«Оперним театрам треба розширювати коло традиційного репертуару»
Що в "скрині" у Оксани Линів?
Василь ТИМКІВ: У Івано-Франківській філармонії кожен концерт - прем'єра
Скрипач одесской национальности. Павел Верников об учителях, смехе и грусти
      © 2008-2018 Music-review Ukraine