Вечір величної класики: у Вінниці звучатиме «Реквієм» Джузеппе Верді | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Вечір величної класики: у Вінниці звучатиме «Реквієм» Джузеппе Верді
Мамчур Світлана
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Галицький академічний камерний хор
Вечір величної класики: у Вінниці звучатиме «Реквієм» Джузеппе Верді
19 листопада 2013, вівторок
Поширити у Facebook

24 листопада на сцені Вінницького музично-драматичного театру імені Садовського відбудеться прем’єра славетного духовного твору, «Реквієму» Верді.

У 2013 році музична громадськість відзначає 200 років від дня народження Джузеппе Верді. Концерти, фестивалі, театральні постановки на кращих сценах світу – це визнання безумовного таланту автора найзнаменитіших опер, що увійшли до золотого музичного фонду. Приєднається до свята і Вінниця. Департамент культури Вінницької міської ради за підтримки партнера проекту Сергія Кудлаєнко презентує виступ галицького академічного хору та симфонічного оркестру Львівської державної філармонії з величним твором італійського композитора.

Твір світового рівня, такий як «Messa da Requiem» Джузеппе Верді, рідко можна почути на сцені України, хіба лише шматками. Вінниця та Львів стануть першими містами України, де відбудеться прем’єра цього найвідомішого твору.

«Реквієм» увійшов в історію музики як саме театральне втілення традиційної церковної заупокійної служби. Твір вважають однією з вершин творчості Верді: не зважаючи на дотримання всіх канонів, музика звучить з надзвичайною театрально-оперною емоційністю.

Поява цього твору була пов'язана з обставинами особистого життя композитора: на рубежі 1860-70-х років Верді пережив втрату цілого ряду дорогих йому людей. Померли один за одним його батько, близький друг лібретист Піаве та геніальний співвітчизник, попередник в опері – Россіні. Завершила цей скорботний список смерть поета і письменника Алессандро Манцоні, який був для Верді «зразком чеснот і патріотизму». Особистість і творчість цього поета композитор глибоко поважав і втрата Манцоні послужила безпосереднім приводом для створення Реквієму. «Я глибоко засмучений смертю нашої Великої Людини! - писав Верді на наступний день. - Я приїду відвідати його могилу з тим, щоб запропонувати щось, щоб вшанувати його пам'ять». Цим грандіозним пам'ятником стала заупокійна меса, уперше виконана в річницю смерті Манцоні 22 травня 1874 в міланському соборі св. Марка під управлінням самого автора. Через кілька днів «Реквієм» був повторений з величезним успіхом у театрі «Ла Скала», а потім - у Парижі, Відні, Петербурзі та інших містах.

Традиційну структуру католицької служби Верді наситив чисто романтичною експресією. За стилем «Реквієм» близький до «Аїди», над якою композитор працював паралельно. Споріднене коло музичних образів, що відрізняються підкресленою яскравістю, музично-театральні форми (аріозо, дуети, тріо, квартети) надають твору риси оперної виразності.

Верді широко використовує в Реквіємі енергійні ритми, піднесені мелодії і драматичні контрасти, подібно тому, як він робив це в операх, щоб виразити сильні емоції, що йдуть від тексту. Страшний (і впізнаваний) «Судний день» (Dies Irae), що відкриває традиційний латинський похоронний обряд, повторюється протягом твору, чим досягається ефект цілісності твору, а також дозволяє композиторові глибше осягнути трагічність смерті і прагнення людини бути прощеною. Найвідоміша з частин твору – «Lacrimoso» – одна з найбільш проникливих сторінок лірики Верді. Просвітлена лірика, благання та трагедійний масштаб формують мелодію дивовижної краси. У заключних частинах твору панує світла атмосфера. «Реквієм» завершує монументальна фуга з темою героїчного, вольового характеру, яка звучить як гімн мужності та силі людського духу.

Це дуже важкий твір абсолютно для всіх, хто в ньому зайнятий, особливо для квартету солістів. У кожного з них є великі розгорнуті арії, при цьому надзвичайно складні по виконанню та неймовірно змістовні. Солісти створять галерею людських образів, що по-різному реагують на життєві випробування. На вінницьку сцену вийдуть видатні оперні співаки: Україну представлятимуть солістка Львівської опери, Заслужена артистка України Світлана Мамчур (драматичне сопрано) та провідний соліст Львівської опери, лауреат міжнародного конкурсу Роман Корен (тенор); Швецію репрезентуватимуть Карін Бекштрем (мецо-сопрано) та Пер-Андерс Гедлюнд (бас).

Звучання цього величного твору – це колосальна подія для міста!

Початок концерту у Вінниці в неділю 24 листопада о 19.00.


Автор: Лариса Тимченко
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії, Галицький академічний камерний хор
Виконавці: Світлана Мамчур
Джерело: www.myvin.com.ua



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
93.jpg