Юрій Погорецький: «Якщо класика залишиться тільки спеціалістам — це буде початком кінця» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Юрій Погорецький: «Якщо класика залишиться тільки спеціалістам — це буде початком кінця»
Яропуд Тарас
Погорецький Юрій
Струнний квартет
Юрій Погорецький: «Якщо класика залишиться тільки спеціалістам — це буде початком кінця»
Музиканти квартету "Collegium" розповіли про фестиваль класичної музики «ChamberArtMusic»
17 жовтня 2012, середа
Поширити у Facebook

З 18 по 22 жовтня у нашій столиці відбудеться Міжнародний фестиваль класичної музики «ChamberArtMusic». За традицією, в його рамках виступають провідні українські і європейські солісти та камерні ансамблі, а також проходять благодійні майстер-курси для українських студентів за участю авторитетних європейських музикантів.

Наприклад, на першому фестивалі, окрім струнного квартету Collegium та Національного камерного ансамблю «Київські солісти», виступив казахський квартет ім. Газізи Жубанової, один із кращих камерних ансамблів Центральної Азії, а також соліст зі Швейцарії Денис Северін (віолончель) та син легендарного диригента Володимира Ашкеназі, Дмитро Ашкеназі (кларнет); на другому — ансамбль старовинної музики «Солісти Швейцарії», один із найвідоміших колективів, що виконує барокову музику в автентичній манері, а серед солістів — альтист зі світовим ім’ям Михайло Кугель; третій фестиваль «ChamberArtMusic» відзначився насамперед приїздом відомого скрипаля Сергія Островського.

Серед солістів, учасників цьогорічного фестивалю — піаніст з Іспанії Клаудіо Мартінес Менер, французький флейтист Стефан Реті, вже відомий киянам із минулорічних фестивалів віолончеліст із Швейцарії Денис Северин, молодий трубач, соліст Большого театру Михайло Гайдук із Росії, а також молоді українські виконавці камерної музики. Серед колективів — Камерний ансамбль «Київські солісти», постійний партнер фестивалю, та господарі фестивалю, квартет Collegium є у складі Максима Грінченка (скрипка), Тараса Яропуда (скрипка), Ігоря Завгороднього (альт) та Юрія Погорецького (віолончель).

— Які особливості цьогорічного фестивалю?

Юрій ПОГОРЕЦЬКИЙ: — Три попередні фестивалі ми проводили під тією чи іншою назвою і дотримувались певної стилістики. Були романтика, бароко, класицизм, звучала й сучасна музика. Цього року ми вирішили не давати загальної «програми», а провести фестиваль тематичних концертів. Наприклад, ми продовжуємо традицію монографічних проектів: минулого року був гайднівський проект, позаминулого — концерт, присвячений Вівальді, а цього року це проект Моцарта. «Київські солісти» гратимуть без диригента. Не тому, щоб показати, що диригент не потрібен, а для того, щоб відтворити момент ансамблевої гри без диригента, як це було в часи Моцарта.

Нам вдалося зацікавити мецената Ігоря Воронова, який забажав подарувати віолончель європейського майстра. Аби надати події інтриги та азарту, ми вирішили провести конкурсне прослуховування на кафедрі струнних інструментів Національної музичної академії серед студентів-віолончелістів. Прикро, що не так багато учасників грали, але власне й інструмент один. Ми визначили найперспективнішу, на наш погляд, молоду виконавицю, вона й отримає віолончель, сподіваюсь, і зіграє на ній на заключному концерті фестивалю.

Цього року приїде два солісти духовики — флейтист Стефан Реті з Франції та прекрасний молодий трубач з Москви Михайло Гайдук. Він зіграє два концерти — Телемана і Гуммеля. Стефан Реті виступить з піаністом Клаудіо Мартінесом Менером. Клаудіо Мартінес візьме участь в концерті «Романтичний квінтет», де прозвучать два шедеври романтичної музики, квінтет Брамса і квінтет Шуберта. У Брамса фортепіанний квінтет, а у Шуберта для двох віолончелей. Цікаво, що за формою квінтет Брамса дуже нагадує квінтет Шуберта, власне він і слугував зразком для Брамса.

— На ваш погляд, яким є саме ваш слухач?

Тарас ЯРОПУД: — Я помітив, що на квартет Collegium ходить дуже широкий спектр людей. Це не тільки музиканти, що розумієш, коли люди починають аплодувати між частинами музичних творів. Адже якщо аплодують між частинами, отже, в залі — простий люд. І особисто для мене це головне, і це тішить. Якщо подобається, нехай аплодують, ми потерпимо.

Ю.П.: — Що цікаво, така публіка непогано розбирається в класичній музиці. Тобто вони можуть провести аналогію, порівняти одне з іншим, вибрати серед низки творів саме ті, що їм найбільше подобаються, визначити цікавого, харизматичного виконавця і невдалий виступ і таке інше Це дуже важливо. Адже не обов’язково бути спеціалістом, щоб любити, наприклад, кіно або книжки. Так само і тут. Головне — не втратити зв’язок мистецтва, класичної музики з людьми, аудиторією. Якщо класика залишиться тільки спеціалістам, яких постійно стає все менше, — це буде початком кінця.

Загалом для мене один із найважливіших сенсів фестивалю «ChamberArtMusic» пов’язаний з обміном досвіду, перейманням українськими музикантами європейських традицій виконання камерної класичної музики, що в радянські часи з різних причин відходила на другий, а то й п’ятий план. Наше завдання сьогодні — активізувати цю ситуацію. Зокрема для молоді це прекрасний шанс безкоштовних майстер-курсів, оскільки не кожен може дозволити собі відвідати майстер-курс за кордоном, заплативши 500 євро. Живе спілкування з цікавими музикантами, нехай і впродовж короткого часу, — на емоційному рівні може дати дуже багато.


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Струнний квартет "Collegium"
Виконавці: Тарас Яропуд, Юрій Погорецький
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль класичної музики «ChamberArtMusic»
Джерело: Газета "День"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110817_082.jpg