Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці»
Національний камерний ансамбль
Олійник Леся Степанівна
Мішель Терещенко: «Підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці»
13 липня 2014, неділя
Поширити у Facebook

Як важливо опинитися в потрібному місці в потрібний час та ще й з людиною, яка означує ці потреби. Суботнього вечора численні столичні гості на чолі з Мішелем Терещенком та чотириста жителів Глухова, обираючи між мундіалем по телевізору і матчем на впорядкованому стадіоні, надали перевагу «Музичним вечорам» у міському Будинку культури.

Удень я зустрів Мішеля на мітингу, приуроченому пам’яті загиблих у боях у східному регіоні України. Тут збирали кошти на амуніцію глухівцям, що відстоюють цілісність держави. До речі, українсько-російський кордон за 12 кілометрів від міста.

Кабінет мецената Терещенка, генерального директора фірми Linen of Desna, прикрашають козацька ікона, досить похмурі пейзажі його доньки Ізабель і велика мапа України. Він пояснює:

«21 червня у всьому світі відзначають День музики. Там цього дня майже на кожному розі вподовж доби звучить жива музика. Я вирішив привезти європейське свято у Глухів і започаткувати традицію. Місто має давні сильні музичні традиції. Найстарішу музичну школу в Російській імперії відкрито саме тут, у гетьманській столиці. В місті жили Дмитро Бортнянський і Максим Березовський. Я підтримуватиму репутацію Глухова як старовинної музичної столиці. На це мене надихає і недавній подарунок — книжка 1869 року з нотними записами, позначеною печаткою мого прапрапрадіда Артемія, який розпочав сімейну традицію меценатства. Хоч співаю не дуже добре і після мого співу майже завжди йде дощ, завжди приєднуюсь на Великдень до хору духовної музики в храмі Трьох Анастасій, який побудували Терещенки. Люблю кантрі-музику і мрію провести в Глухові такий фестиваль.

Зазначу, що коли ми проводимо День льону, теж звучить музика. Свято відзначають разом із сім’ями 85 працівників фірми Linen of Desna. Цього року була засуха, та завдяки новим технологіям будемо з урожаєм короткого льону. Не відчуваю кризи в нашому виробництві, навпаки, ми нарощуємо експорт продукції в Єгипет, Польщу, особливо в Китай. Росія відмовилася надавати передоплату, а інакше я не згоден торгувати з цією країною.

Святами музики і льону вітаю Українську державу і радію, що вона відрізала російську газову пуповину. Це початок незалежності України. Той газ має поганий запах і призводить до океану корупції. Звичайно, буде нелегко. Треба вчитися заощаджувати. В Україні на одиницю валового продукту використовують у 7 разів більше газу, ніж у Франції.

Фото надане школою мистецтв ім. Березовського


Але повернімося до предмета розмови — музики. На День музики нашим гостям із Києва не вистачило місць у готелях, а мені бракує хорошого рояля в місті. Якщо і надалі у Глухові виступатимуть виконавці світового рівня, подбаю про класний інструмент».

Приглушене світло на сцені надавало події мінорного звучання.

У програмі — виступи Народного аматорського хору духовної музики, оркестру народних інструментів школи мистецтв імені Максима Березовського і столичних знаменитостей — посла української культури у світі Національного камерного ансамблю «Київські солісти». Хоч колектив приїхав із третиною складу, виконавська техніка була на біс. Гучні оплески звучали навіть у паузах одного твору, що не прийнято, як пояснила сусідка — сумська студентка Леся Коваленко.

Концерт вели музикознавець Мстислав Юрченко з Києва і проректор Національної музичної академії Леся Олійник. Вона зазначила, що Глухів — столиця українського бароко та класичної традиції в музиці, і нагадала, що сто років тому Терещенко надав кошти на побудову Київської консерваторії, а Мішель Терещенко заснував стипендії студентам.

Фестиваль «Музичні зустрічі у Глухові» продовжив програму на квітучому полі льону.

Зіркою виступу під полуденним небом став бас-баритон Ібрагім Муслімов з капели ім. Л. Ревуцького. Він співав татарські й українські пісні, йому підспівували численні шанувальники, вбрані в народні сорочки та віночки з ромашок, на тлі українських прапорів.


Автор: Георгій-Григорій Пилипенко
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Музикознавці: Леся Олійник
Джерело: Газета "Урядовий кур’єр"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
63.jpg