Інтерев'ю з скрипалем Олександром Божиком | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Інтерев'ю з скрипалем Олександром Божиком
Божик Олександр
Інтерев'ю з скрипалем Олександром Божиком
Львівський скрипаль Олександр Божик встановив рекорд України, загравши одночасно на чотирьох інструментах
10 грудня 2012, понеділок

Скрипаль Олександр Божик встановив на сцені Національного театру ім. М. Заньковецької у Львові рекорд України з гри на скрипці. Свою майстерність він виявив у тому, що вперше у світі зіграв на чотирьох скрипках одночасно. Представники Книги рекордів України зафіксували таке досягнення та рекомендуватимуть його до світової Книги рекордів Гіннеса.

- Олександре Анатолійовичу, що підштовхнуло вас до таких експериментів?

- Мені подобається дивувати людей. Коли два роки тому брав участь у шоу "Україна має талант!", придумав неординарний номер, щоб вразити суддів і глядачів, - заграв на двох скрипках одночасно. Це було дуже складно зробити. Але завдяки тривалим тренуванням усе вдалося. На двох скрипках не зупинився і пообіцяв, що на сольному концерті заграю на трьох інструментах одночасно. Обіцянку виконав, але вирішив, що варто продовжувати експерименти.

- Ви самі придумали, як втримати чотири інструменти у двох руках та грати на усіх них одночасно чи хтось допомагав?

- У фізичному плані це дуже складно. У мене зародилася така ідея, а втілити її з "технічного" боку допоміг батько. Він не музикант і, напевно, саме тому зумів подивитися на мою проблему відсторонено. Дві скрипки тримаю однією рукою, третю - другою, а четвертий інструмент - шиєю. Окрім того, граю двома смичками.

- Довго тренувались для встановлення рекорду?

- Я приділив грі на чотирьох скрипках два місяці наполегливих тренувань. Щодня протягом восьми годин удосконалював майстерність. Тому радий, що цей рекорд офіційно зареєструвала Українська книга рекордів. Це одна з вершин, до якої я дійшов. Давно вирішив, що такий успіх присвячу своїм батькам за розуміння і любов до мене.

- Не хвилювалися?

- Чесно, спочатку ні, але коли представник книги рекордів України почала говорити про умови, за яких мій рекорд зарахують (якщо протягом виконання композиції не впаде жодна скрипка), трохи занервував. До того ж, мало хто знає, але тримати два смички однією рукою - дуже боляче, і більш ніж хвилину так не можу грати. Таке враження, що ламаються пальці. Проте все-таки я опанував себе, оскільки багато тренувань, праці над цим номером далися взнаки, та й на сцені болю майже не відчував.

- Розкажіть про ваш стиль виконання, оскільки на концертах ви не обмежуєтеся скрипкою.

- Існує переконання, - якщо музикант грає на скрипці, то неодмінно класику. Намагаюся зламати такий стереотип. Мій стиль - не "чиста" класика, а класичний кросовер, тобто класика у рок-варіанті, музика до кінофільмів, фолькові та популярні мелодії. До такої манери виконання мене підштовхнув виступ у шоу відомого Ганса Ліберга в Голландії. Цей виконавець переробляв класичну музику в жарти. Він не насміхався з неї, а показав, наскільки ця музика цікава. Завдяки таким переробкам Ганс Ліберг дуже популярний у Європі, і на своїх концертах збирає повні зали глядачів. Тоді я зрозумів, що чогось подібного бракує в Україні. Відтак на суботньому концерті "Чотири стихії", що відбувся у Львові, взяли участь мій струнний оркестр "Бравіссімо", рок-гурт "Божик Бенд", співачка Оксана Муха, моя дружина - піаністка Юлія, які допомогли мені втілити задумане.

- Які плани на майбутнє? Чи зупинитесь на чотирьох скрипках?

- Сьогодні активно працюю над авторськими композиціями, оскільки вирішив не обмежуватися переробками, а творити власні. Планую записати альбом, до якого ввійдуть такі твори. Чимало з них я виконав уперше для львів'ян.

Що ж до нових рекордів, то обіцяти, що зіграю одразу на п'яти скрипках, не буду, тому що це справді нереально. Хоча, якщо хтось також повторить моє досягнення, то це стане чудовим стимулом збільшувати кількість інструментів і вчитися, на перший погляд, недосяжного.

- Що, крім скрипки, ще входить до кола ваших інтересів?

- Я граю на фортепіано, гітарі, пишу музику. З чотирьох років "хворію" футболом. Вболіваю за футбольний клуб "Барселона". Інколи граю й сам, зокрема виступав на Чемпіонаті світу за збірну України серед церковних команд.


Автор: Божена Кецмур
Виконавці: Олександр Божик
Джерело: Укрінформ



Додати: Share on Facebook

Інші:

Василь Крячок, директор Маріупольської філармонії Без кількох днів два місяці був у тому пеклі
Олександр Пірієв, музичний продюсер Маріуполь, як Фенікс, відродиться. Для цього об'єднається весь світ
«Кожен має виконувати свою життєву місію»
Лукаш Гоїк, директор Сілезької опери в Битомі (Opera 'Slaska, Польща) висловив щиру підтримку українському народу в час війни
Світова оперна діва Людмила Монастирська ексклюзивно розповіла, як замінить російську співачку Нетребко та гратиме партію «Турандот» у «Метрополітен-Опера»
Сюжет німецького ЗМІ про Маріупольську філармонію
У США плануються заходи на честь 100-річчя першого виконання "Щедрика" у країні
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
В органному залі Рівного — музей і галерея. А вітражі — на логотип
ОПЕРІ ПОТРІБНІ МЕЦЕНАТИ
Як Україна вшановує ім’я композитора Мирослава Скорика
Рік без Мирослава Скорика
KharkivMusicFest: организаторы рассказали, как готовили фестиваль в разгар пандемии
В Андріївській церкві відбулася світова прем'єра віднайдених симфоній композитора Березовського
Що потрібно аби з'явився один з найкращих концертних залів Європи?
Cергій МАГЕРА: "Співак постійно вчиться"
Оксана Линів: "Диригент мусить вміти переконувати з першої хвилини"
У Міжнародний день музики тернопільські музиканти - про музику і життя
"Люди не можуть довго бути без мистецтва, як і артисти - без глядача"
Музичний продюсер Олександр Пірієв: Шоу-бізнес не може стати взірцем ідентичності держави
Наталія Петій-Потапчук: про життя Закарпатського народного хору та про те, чому його місія здійсненна
Екатерина Кухар и Александр Стоянов: Мы не можем прожить друг без друга
Мирослав Скорик: Уночі до нас прийшли: "На збори вам дві години". У вагон для худоби посадили і до Сибіру вивезли
Національна оперета України святкує 85-річний ювілей
"Я завжди досягала мети, яку ставила перед собою"
Скрипаль Роман Кім: "Сучасному музиканту не можна бути надто у "формах" та боятися зіграти неправильні ноти"
Кшиштоф ПЕНДЕРЕЦЬКИЙ: "Музика повинна бути живою..."
Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
      © 2008-2022 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101003_016.jpg