Висока класиККа | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Висока класиККа
Київський камерний оркестр
Кофман Роман Ісаакович
Висока класиККа
У Києві розпочався фестиваль «Тиждень високої класики з Романом Кофманом»
19 червня 2011, неділя
Поширити у Facebook

Сцена київської галереї «Лавра»18 червня у київській галереї «Лавра» відбулася непересічна мистецька подія. В межах «новонародженого» Міжнародного фестивалю «Тиждень високої класики з Романом Кофманом» на одній сцені грали два знаних колективи сучасності – «Кремерата Балтика» та Київський камерний оркестр.

Передусім, вирізнявся їхній спільний виступ, що поєднав у співтворчості, до того ж, двох видатних музикантів – скрипаля Гідона Кремера та диригента Романа Кофмана. Це був другий відділ концерту, перший – склали окремі виступи оркестрів.

Виняткові виконавці, чарівна програма (Серенади Моцарта, Чайковського, Ельгара та Бернстайна), публіка – нарівно студенти, визнані українські музиканти та шанувальники академічної музики.

Об'єднаний склад оркестру: Кремерата Балтика та Київський камерний оркестрІдеальну атмосферу осягнення високої музики порушувала, хіба що, не виграшна акустика обраної зали. Часом, складалося враження, що звук навпаки – йде в напрямку сторонньому від слухачів.

Висока класика була, буквально, здавлена низькою стелею, музиці не вистачало простору – аура оркестрового звучання тільки-но з’явившись, одразу зникала. Музикантам доводилось бути гіперточними щодо висоти та своєчасності звуковидобування, диригенту – долати акустичні прірви лаврівської галереї за рахунок неймовірних агогічних «маневрів».

Виразно звучали кожен інструмент, а групи вцілому створювали дивовижний ефект відокремленого відлуння, через що напрочуд вдало втілювалися їхні діалоги і прослуховувався контрапункт.

Між тим, ця звукова відокремленість унеможливлювала легкість спільного звучання, що особливо згубно відбилося у скерцозних фрагментах творів - зокрема, «Серенади» Леонарда Бернстайна, коли, попри всі намагання, оркестр, здавалось, не встигав за солюючою скрипкою.

Проте, ці ж акустичні умови виявились вельми підходящими для озвучення виконаного «на біс» п’яццоллівського “Oblivion”: прониклива витонченіших нюансів скрипка, підвладна маестро Гідону Кремеру та «засурдинений» оксамит струнних, під орудою Романа Кофмана – ці фінальні три хвилини стали одкровенням усього концерту. Шкода, адже, очевидно, що всі виконані того вечора твори в спеціально пристосованому концертному залі прозвучали б не менш досконало.

Скрипаль Гідон Кремер грає під орудою диригента Романа Кофмана


Однак, можливо, в тому і полягає висота класики – звісно, виконаної майстерно та з неабияким натхненням – що їй не потрібно багато часу, щоб проявитися уповні. Можливо, саме тому, коментуючи цей сумісний мистецький виступ Роман Кофман наголосив, що задоволений усім, процитувавши слова давнього мудреця, що “поки ми не задоволені життям, воно минає”.

До речі, ця розмова відбулася у дещо закинутому – порослому виноградником розписаному граффіті гаражному дворику галереї – у такій неофіційній атмосфері кожен міг поспілкуватися з видатними учасниками концерту. Цей підготовлений організаторами сюрприз додатково засвідчив, що, принаймні, в межах «Тижню високої класики з Романом Кофманом» життя, й справді, не минає, а відбувається.
Дружина Маестро Романа Кофмана Ірина Сабліна Численні гості фестивалю - друзі маестро Романа Кофмана

«Я дуже радий, що цей фестиваль розпочав своє існування, бажаю йому довголіття» – до цього побажання Гідона Кремера, мабуть, приєдналися усі присутні.


Автор: Ганна Волчок
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Київський камерний оркестр
Диригенти: Роман Кофман
Концертний зал: Київська міська галерея мистецтв "Лавра"
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Тиждень високої класики з Романом Кофманом"


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
13 грудня у знаменитому залі Берлінській філармонії відбувся концерт Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під назвою «Sound of Ukraine»
Концерт ентузіастів
Культурна дипломатія вищого гатунку
Харківський кросовер-оркестр PRIME ORCHESTRA гастролює містами Туреччини
«Пиши листи до Миколая!»
У Рівненській обласній філармонії звучали різдвяні пісні
«Сарсуела. На хвилях іспанської пристрасті»
Відважний проєкт
У Львівській філармонії з успіхом пройшла прем’єра опери польського композитора
У Києві відбулася прем’єра опери “Родинний альбом” Єжи Корновіча (Польща), а 10 грудня її почують у Львові
Повернення Дона Карлоса: вердіївський шедевр вперше за два роки прозвучав у Києві
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110801_001.jpg