Огляд |
|
|
|
|
Зразок експериментального барокового мистецтва
31 травня, субота
Поширити у Facebook
В межах Українського АРТ ХАБу «Мистецька ФОРТЕЦЯ» на Loft Stage «Схід Опера» відбулася всеукраїнська прем’єра вистави «Гордий бранець» Джованні Баттіста Перголезі
Цей масштабний проєкт реалізовано завдяки спільній роботі оперної студії Харківського національного університету мистецтв ім. І. П. Котляревського та Харківського національного театру опери та балету імені М. В. Лисенка. У головних ролях виступили викладачі та студенти різних курсів університету, що надало виставі особливої свіжості та юнацької енергії.
Перед початком прем’єри ректорка ХНУМ Наталія Говорухіна висловила подяку театру за всебічну підтримку й співпрацю. Вона наголосила, що, незважаючи на виклики, спричинені повномасштабною війною і переходом на онлайн-навчання, робота оперної студії не припинялася. За останні три роки студія поставила шість вистав — унікальний показник серед українських оперних студій.
Опера «Гордий бранець» раніше не ставилася в Україні й досить рідко виконується у світі. В Італії її можна побачити переважно на фестивалі у рідному місті Перголезі. Цей твір, написаний молодим композитором, що помер у 26 років, вважається зразком експериментального барокового мистецтва. Прем’єра відбулася 28 серпня 1733 року в театрі Сан-Бартоломео, а оперна інтермедія до неї - «Служниця-пані» - дала початок опері-буфа.
Проректорка ХНУМ, докторка мистецтвознавства Юлія Ніколаєвська розповіла про унікальність постановки: партитура була знайдена в бібліотеці консерваторії Перголезі, яка довго залишалась недоступною для широкого загалу. Її не можна було просто завантажити в інтернеті, а адаптація під студентський оркестр потребувала місяців кропіткої роботи молодих композиторів.
Ще однією собливістю вистави стало те, що в оркестрі використовується басовий різновид лютні - теорба. Партію на цьому інструмені виконує аспірант університету Ігор Тарновецький, який до того ж є солістом Національного будинку органної та камерної музики (Київ) та одним з композиторів, що працював над партитурою.
У головних партіях публіка побачила Кирила Тищенка (Сострате), Марію Гулідову (Металче), Вероніку Мостову (Вирідате), Наталію Полікарпову (Розмена), Анастасію Литвин (Мічизда) та Лілію Авраменко (Еріклея).
Цього дня відбувся успішний дебют диригентки-постановниці Анастасії Шнирьової.
Режисером-постановником вистави став головний режисер театру, заслужений діяч мистецтв України Армен Калоян. Музичний супровід забезпечив студентський симфонічний оркестр ХНУМ (художній керівник та головний диригент Юрій Дяченко).
У постановці також взяли участь артисти допоміжного складу Схід Опера.
Вистава отримала дуже теплий прийом: глядачі щедро підтримували виконавців оплесками, дарували квіти і висловлювали щирі слова подяки за яскраве й майстерне виконання.
Наступного дня, 27 травня, опера була зіграна на сцені Харківської опери у форматі державного іспиту. Склад виконавців дещо змінився, але всі студенти успішно продемонстрували свої вміння та знання.
Кирило Тищенко виконував партію Сострате, Вероніка Мостова Вирідате. Інші образи втілювали Оксана Гасан (Металче), Анна Аржанова (Розмена), Анна Цьома (Мічизда), Ксенія Орєхова (Еріклея).
Прем’єра «Гордого бранця» стала справжньою подією в мистецькому житті Харкова та всієї України, поєднавши класику та молодість, традиції та сучасний підхід. Втаємо всіх учасників і бажаємо подальших творчих успіхів!




Фото: Тетяна Юрченко
Концертна організація: Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка
|