Ви хочете написати фугу? | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ви хочете написати фугу?
Серединський Олег
Романський Сергій
Кучер Іван Йосипович
Баженов Анатолій
Квартет ім. М. Лисенка
Ви хочете написати фугу?
У Національному будинку органної та камерної музики відбувся концерт пам’яті видатного канадського піаніста Гленна Херберта Гульда (1932—1982 рр.)
15 листопада 2012, четвер
Поширити у Facebook

Гленн Гульд. Фото з сайту:  LIVEJOURNAL.COM Цього року відзначають 80-річчя від дня народження маестро і 30-річчя його смерті.

Гленн Гульд — це легенда.

І, як за всякою легендою, за ним тягнеться шлейф слави й різноманітних вигадок.

Музикант славився своєю ексцентричністю.

Він, наприклад, мав звичку мугикати або наспівувати собі під ніс під час виконання, створюючи певні складнощі звукорежисерам своїх записів; сам Гульд говорив, що це відбувається з ним несвідомо і посилюється, якщо даний інструмент служить гірше його виконавським завданням.

Гленн володів видатною піаністичною технікою, яку прийнято частково пов’язувати з його особливою посадкою: Гульд вважав, що дуже низька позиція над інструментом дозволяє йому повніше контролювати клавіатуру.

Гульд славився чіткістю туше навіть при дуже високих темпах, особливо в поліфонічних творах. Водночас Гульд був різким противником розважально-віртуозного підходу до музики, розуміючи музикування як духовний та інтелектуальний пошук.

Руки Гленна Гульда були його інструментом, тому він фанатично дбав про них. Завжди носив рукавички, інколи одразу кілька пар одночасно. Перед виступом він опускав руки в гарячу воду (цю процедуру пізніше перейняли багато піаністів). Недовірливий Гленн Гульд вважав, що у нього слабке здоров’я. Все життя лікувався від уявних хвороб. Носив з собою валізу, повну медикаментів.

1957 року піаніст зробив гастрольну поїздку до колишнього СРСР, ставши першим північноамериканським музикантом, що виступав у Радянському Союзі після закінчення Другої світової війни. Гульд говорив, що не уявляє собі життя, в якому не було б музики, а причиною того, що він став музикантом, називав творчість Баха (інтерпретації творів великого композитора Гленном Гульдом досі залишаються неперевершеними).

Перше виконання і запис «Гольдберг-варіацій» Баха зробило музиканта всесвітньо популярним, його концерти мали величезний успіх на кращих сценах світу. Але у віці 32 років піаніст назавжди відмовився від привселюдних виступів і займався лише студійними записами, прокоментувавши свій вчинок словами: «Сенс музикування — не в змаганні, а в любові до музики».

Вечір, підготовлений солістами Будинку органної музики, відкрила арія «Гольдберг-варіацій» у виконанні Катерини Баженової (фортепіано), органіст Володимир Кошуба представив публіці павану Lord of Salisbury високо шанованого Гульдом Орландо Гіббонса (1583—1625 рр.) (прем’єра в Україні) і твори Баха для органу.

Вперше в нашій країні прозвучали вигадування Гульда-композитора — дві фортепіанні п’єси і Струнний квартет, озвучений Квартетом ім. Лисенка в складі: Анатолій Баженов (скрипка), Олег Серединський (скрипка), Сергій Романський (альт), Іван Кучер (віолончель). Завершила концерт жартівлива кантата Гленна Гульда So, you want to write а fugue? у виконанні Ольги Швидкої (сопрано), Анни Лабуть (мецо-сопрано), Андрія Кирилова (тенор), Олега Чернощекова (бас) і Квартету ім. Лисенка. Чотири вокалісти пропонували слухачам самим спробувати творити музику, запевняючи, що написати фугу можливо, але потрібно дуже старатися!


Автор: Ольга Савицька
Колективи: Квартет ім. М. Лисенка
Виконавці: Олег Серединський, Сергій Романський, Іван Кучер, Анатолій Баженов
Концертна організація: Національний будинок органної та камерної музики України
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: Газета "День"



Інші:

Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
120126_284.jpg