Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах
Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах
у Києві працює ІІ Резиденція IV Лабораторії драматургії
25 вересня, понеділок
Поширити у Facebook

Цей творчий проєкт проводить Національна спілка театральних діячів України за підтримки Українського культурного фонду.

Тема цьогорічної Лабораторії драматургії «Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах», завдання – створення актуальних якісних п’єс, налагодження співпраці між режисерами і драматургами, збільшення присутності сучасної української драматургії в театрах України та за кордоном.

Організаторами було відібрано 13 учасників: 7 драматургів (Оксана Гриценко, Ганна Захожа, Лєна Кудаєва, Ольга Мацюпа, Олег Михайлов, Анастасія Пугач, Катерина Пенькова) та 6 режисерів (Іван Данілін, Дмитро Леончик, Дмитро Некрасов, Катерина Парфир’єва, Аліна Рашко, Олена Ткачук).

На І Резиденції, яка проходила у липні в Івано-Франківську, учасники слухали лекції драматургині Ірини Гарець та психологині Оксани Татарин, мали воркшопи з кураторами-драматургами Лєною Лягушонковою і Павлом Ар’є.

На зустрічах було розглянуто безліч питань, які на сьогодні є «гарячими» і злободенними: які теми варто / не варто порушувати і коли саме, як фіксувати реальні історії та спілкуватися зі свідками, що в тексті та постановці може ретравматизувати, як говорити про війну в Україні і за кордоном, на великих і камерних сценах тощо.

У ПРОГРАМІ ІІ РЕЗИДЕНЦІЇ:
• Воркшопи та майстерні від драматургів Павла Ар’є та Лєни Лягушонкової;
• Лекції з психологинею Оксаною Татарин та театрознавицями Іриною Чужиновою та Ганною Веселовською;
• Спільні дискусії та обговорення;
• Розбір І драфту п’єс учасників;
• Відвідування перформативного читання у Театрі «Золоті ворота».

ІІ резиденція IV Лабораторії драматургії проходить у Мистецько-концертному центрі ім. І. Козловського і триватиме 5 днів. Драматурги мають можливість попрацювати зі своїми текстами з кураторами, зробити остаточні правки, щоб в кінці проєкту представити готові закінчені п’єси. Заключний етап – перформативні читання створених п’єс.

ДОВІДКА Music-Review Ukraine

Засновником та організатором «Лабораторії драматургії НСТДУ» є Національна спілка театральних діячів України (Голова Богдан Струтинський). Проєкт покликаний створювати нові круті та сучасні, а головне професійні п’єси та сприяти їх сценічному втіленню.

Перша Лабораторія НСТДУ відбулася у 2019 році і була присвячена п’єсам для дітей.

Учасники прослухали курс лекцій від 7 тренерів з України та Польщі, створили 11 драматургічних текстів для дитячої аудиторії.

На Другій Лабораторії НСТДУ, яка проходила у 2020 році, драматурги писали п’єси для різних вікових категорій і видів театру. В результаті було створено 10 п’єс, які були прочитані на фінальному етапі Лабораторії – Фестивалі сучасної драми.

На Третій Лабораторії НСТДУ учасники вчилися писати інсценівки, адаптації, трансформації чужих літературних творів і створили 11 текстів.

З моменту заснування Лабораторії написано більше тридцяти п’єс і багато з них вже отримали своє сценічне втілення на театральних сценах України! А також створено Бібліотеку української драматургії (на сьогодні у базі 88 авторів та 458 п’єси), яка постійно поповнюється іменами нових драматургів та новими текстами.

У вересні на фестивалі Kyivbookfest відбулася презентація книги «ПокИдьки та інші п’єси».

Це збірник з 12-ти п’єс (написаних під час Лабораторій драматургії) від 9-ти українських драматургів та драматургинь, який був надрукований у Видавництві Фоліо.

Фото надані організторами




















Інші:

Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
Головну роль у масштабній прем'єрі нового запорізького театру зіграв учасник "Голосу країни"
Справжній Український прорив!
6 років вчився диригувати оркестром: про новий фільм Бредлі Купера
Майстер з Краматорська виготовляє електрогітари у Дніпрі: історія власної справи переселенця
Львівський Органний Бот зʼявився у Телеграмі
40-річчя Мукачівської хорової школи хопчиків та юнаків
Гастролі Оксани Линів у Канаді
19 листопада народився Ігор Щербаков – відомий український композитор
Композитор без нот: історія Василя Барвінського з Тернополя
Музей Станіслава Людкевича підготував і виклав у відкритий доступ ноти симфонічних творів композитора
Чарівна Баттерфляй: історія оперної співачки Соломії Крушельницької
"Охочих було багато, але не всім дали таку можливість проходити службу" — військовий диригент Руслан Біліченко
В очікуванні прем’єри
“Музика нашого сьогодення, закарбована для наступних поколінь”
Горянська вієла, що зазвучить в Україні вперше із Середньовіччя
"Ви не можете вбити танець": історія трупи United Ukrainian Ballet, про яку знімуть документальний фільм
Згадуємо “сонячного маестро з сумними очима”
Коломийський оперний співак дебютував у Лондоні
День опери
SKOVORODANCE. Харківський Літмузей, Жадан та Гуржи презентували реґі-альбом на тексти Сковороди
СТОРІНКА МУЗИКОЗНАВЦІВ
Здобув 25 найпрестижніших нагород Grammy: видатному піаністу та киянину Володимиру Горовцю -120 років
Джордж Гершвін: нащадок українського емігранта
«Музика здавна дає людині натхнення та підтримує в скруті», — Олена Кореняк
Як говорити/писати про війну у драматургічних текстах
Музика переможців
Українські композитори прориваються на українські сцени: огляд музичних прем'єр нового сезону
Ідеальна співачка
Український Карузо
Хроніки культурної євроінтеграції України
Луганська філармонія: 80 років історії
Історія, в якій перемагає кохання!
"Смичком по бандурі", або історія створення музики до кінофільму "Довбуш"
Маестро, поцілований Богом
Композитор, піаніст, вчений…
Олександр Козаренко про... Олександра Козаренка
      © 2008-2023 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
IMG_8246.JPG