|
Сьогодні в Києві є лише три майданчики, де можна послухати оперні вистави
4 вересня 2013, середа
Поширити у Facebook
6 вересня «Ярославом Мудрим» Г. Майбороди відкриє 146-й сезон колектив Національної опери України, Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва 7 вересня запросить киян на мюзикл «Пригоди Буратіно», а Оперна Студія НМАУ готує гранд-фестиваль, присвячений 100-літтю Київської консерваторії, який відкриється 20 вересня, а завершиться 20 листопада!
Ми вирішили розповісти про знакові заходи нового сезону і зіставити, як наповнюється афіша не лише в оперних театрах Києва, але й за кордоном.
Наприклад, у деяких оперних театрах Західної Європи протягом року випускають приблизно десять прем’єр. До речі, там ціни на квитки розраховані на тих, хто заробляє дві-три тисячі євро на місяць і більше. А вистави йдуть серіями — по 10-12 показів поспіль, а потім — наступна вистава. До того ж, штатні розписи та бюджети театрів виглядають зовсім не так, як у нас. А в Україні повністю збереглася стаціонарна система радянських театрів, де всі працівники (від гримера до примадонни) є штатними й довготривалими. Якщо ж говорити про найбільш вражаючі зарубіжні приклади, то особливо приголомшує система роботи в театрах Цюріха, Женеви, Осло і Копенгагена. Саме в цих містах Європи опера стала справжнім бізнесом. До того ж, вона має там надзвичайний попит і щедро фінансується державою. Але це — в найбагатших країнах Європи (Швейцарія, Норвегія, Данія).
До такого списку можна додати, хіба що, нью-йоркський «Метрополітен», у якому нині блищить у провідних сопранових партіях наша знаменита киянка Людмила Монастирська.
А чим порадує головна сцена нашої країни — Національна опера своїх глядачів? У листопаді на нас чекає нова постановка «Казки про царя Салтана» Римського-Корсакова. Цей твір добре знайомий нинішньому поколінню глядачів, оскільки він давно входить до репертуару Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей та юнацтва. Керівництво Національної опери обіцяє представити публіці нову версію «Запорожця за Дунаєм» Гулака-Артемовського. Обидві вистави поставить Анатолій Солов’яненко. Остання зі згаданих опер впишеться до череди адаптованих і переглянутих вистав української класики, які, вслід за «Наталкою Полтавкою» Лисенка, не сходять із афіш ще з часів легендарної Оксани Петрусенко (тобто, з 1930-х років).
До цього списку новинок варто додати також «Тараса Бульбу» Лисенка, скороченого до межі, і «Наймичку» Вериківського, яка остаточно зникла з репертуару декілька років тому. Дивує, що в головному театрі країни глядачеві роками пропонують лише те, що вже давно йшло на сценах нашої столиці і добре відоме нашому слухачеві. Жодної нової назви за багато років!
Зрозуміло, що найкращі зразки національного репертуару мають бути наявними в репертуарі столичної Опери (так само відбувається в Сербії, Словаччині, Угорщині, Польщі та інших країнах). Питання лише в тому, наскільки відповідають ці постановки очікуванням сьогоднішнього глядача — молодого, вимогливого, розбещеного враженнями від перегляду відеофайлів у YouTube .
Так, на київських балетоманів чекає приємний сюрприз — відомий хореограф Борис Ейфман на пропозицію дирекції Нацопери поставить «Анну Кареніну» (за мотивами однойменного роману Льва Толстого на музику Петра Чайковського). Пройдуть творчі вечори диригента Аліна Власенка і художнього керівника театру, відомого композитора Мирослава Скорика. З 10 до 25 жовтня музичну палітру Києва прикрасить фестиваль «Ave, Verdi!». Нині завершує роботу над оперою «Страшна помста» за Гоголем відомий композитор Євген Станкович (маестро пише за замовленням керівництва Національної опери).
Нагадаємо, сьогодні в Києві є лишень три майданчики, на яких регулярно виставляються оперні спектаклі. Це Національна опера, Муніципальна опера і балет для дітей та юнацтва і Оперна студія Національної музичної академії України ім. П. Чайковського. На жаль, до цього списку досі не можна додати Камерну оперу, задуману та вистраждану знаменитою нещодавно померлою співачкою і педагогом Євгенією Мірошниченко (призначена для Камерної опери будівля біля Лук’янівського майдану досі не знайшла свого господаря).
Колектив Київського мунципального академічного театру опери та балету для дітей та юнацтва підготує дві прем’єри мюзиклів — «Кота в чоботях» і «Муху-цокотуху», а «Київ модерн-балет» запросить дорослих глядачів на «Лебедине озеро» в постановці Раду Поклітару.
До 100-річчя Київської консерваторії (нині НМАУ) пройде гранд-фестиваль «Віват, академіє!» (він відкриється 20 вересня, а завершиться 20 грудня). Це будуть концерти та вистави, в яких візьмуть участь видатні музиканти та актори з різних країн, а також знамениті випускники цього відомого творчого вишу. А Оперна студія НМАУ 5 листопада запросить публіку на прем’єру «Орфея та Евридіки» — постановку приурочать до 300-річчя Глюка і в ній візьмуть участь українські та німецькі вокалісти і музики.
З нетерпінням наші меломани чекають на гастролі колективу Донбас-опери, які 27 і 28 вересня в Києві покажуть свою найбільш резонансну прем’єру минулого сезону — «Летючого Голландця» Вагнера (унікальний культурний українсько-німецький проект, поставлений у форматі 3D).
Нам, глядачам, дуже хочеться, щоб театри частіше радували новими та оригінальними постановками, а музики, танцівники та співаки демонстрували свою майстерність, адже недаремно іноземні імпресаріо називають нашу країну «кузнею талантів», а українські актори з великим успіхом виступають на найпрестижніших сценах світу.
Автор: Аліса Антоненко, Олександр Москалець
Виконавці: Сергій Магера
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
Концертний зал: Глядачевий зал Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва, Великий зал Національної музичної академії, Глядачевий зал Національної Опери України
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Джерело: Газета "День"
|