16-20 вересня. КвінтоФест у Національній філармонії України | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
16-20 вересня. КвінтоФест у Національній філармонії України
Лопатинський Роман
Павлов Андрій
Полуденний Артем
Київський камерний оркестр
Пономарчук Наталія
16-20 вересня. КвінтоФест у Національній філармонії України
КвінтоФест «Камерні акценти осені - 2023»
14 вересня 2023, четвер
Поширити у Facebook

У рамках музичного форуму з 16 по 20 вересня відбудеться п’ять концертів.

Традиційно, восени у Національній філармонії України проходить фестиваль камерної музики, який був започаткований у 2019 році.

КвінтоФест «Камерні акценти осені-2023” триватиме п’ять днів і запрошує меломанів на п’ять різноманітних концертів на різний смак: від бароко до танго ХХ століття, від Вагнера до Лятошинського.

16 вересня фестиваль відкриє програма «Concerti Grossi» знаної диригентки Наталії Пономарчук за участю Київського камерного оркестру.

Інтрига концерту у тому, щоби показати як розвивався цей жанр у ХХ столітті. Прозвучать три оригінальних concerto grosso трьох самобутніх композиторів: швейцарсько-американського композитора Ернеста Блоха, британця Ральфа Воана-Вільямса та американця Генрі Діксона Ковелла (Henry Cowell).

Ім’я Ковелла для багатьох стане відкриттям (чи хтось згадає, коли востаннє його музику виконували на українській сцені?). Композитор, піаніст, музикознавець, видавець і редактор, Ковелл був однією з найцікавіших постатей в американській музиці першої половини ХХ століття.

Як і Чарльз Айвз, він був одним із найяскравіших творців американського музичного аванґарду. Concerto Grosso, що прозвучить у нинішньому концерті, щоправда, не належить до аванґардного напрямку. Твір створено 1963-го, за два роки до смерті автора. Із плином часу музична мова Ковелла ставала усе більш «простою» й прозорою. Напрошується паралель, зокрема, із творчістю українського композитора Валентина Сильвестрова, що так само пройшов шлях від авангарду до «нової простоти». Напевно, варто пройти через складне, аби пізнати істинний сенс простого.


17 вересня талановиті молоді українські музиканти, – Марія Клименко, Олександр Олійник, Максим Шадьо та Гліб Фаренюк, – зіграють Вагнера і Лятошинського на два фортепіано та вісім рук. Два титани художньої думки своєї доби: головний оперний реформатор ХІХ століття Ріхард Вагнер й основоположник нової української музики, видатний композитор-модерніст Борис Лятошинський.

Вагнера не часто можна почути на українських сценах. Композитор використовував розширений (почасти потрійний, а то й четверний) склад оркестру, що вимагає відповідних можливостей та умов. Поза тим, далеко не кожному співаку під силу виконання його опер, вже не кажучи про постановку.

Щодо Лятошинського, то його музика усе ж звучить. Водночас, як це не парадоксально, його симфоній немає у постійному репертуарі жоден український оркестр.

Оркестрова музика Вагнера й Лятошинського прозвучать у перекладенні для двох фортепіано. Свого часу вагнерівські опери «Тангейзер» й «Трістан» хотів зробити доступнішими для слухача німецький композитор й теоретик початку ХХ століття Макс Регер, який зробив фортепіанну версію оркестрової партитури. Натомість перекладення симфоній Лятошинського здійснив молодий український композитор й піаніст Гліб Фаренюк із надією, що ця музика звучатиме у живому виконанні частіше. Минулого року відбулася прем’єра його фортепіанної версії Третьої симфонії Лятошинського, і ось тепер – Друга.

18 вересня. Програму «Астор П’яццолла Forever», щойно повернувшись із німецьких гастролей, представить філармонічній публіці Національний ансамбль

«Київська камерата» під керівництвом диригента Олега Маринченка.

Справжнім поціновувачам музики «Гранд Астора» музиканти ансамблю запропонують прем'єру української версії П'яццолли «Пори року» для скрипки, фортепіано та оркестру Андрія Рахманіна.

Цей твір нещодавно зіграли в Німеччині, де він спричинив справжній фурор. За свідченням соліста ансамблю, віолончеліста й композитора Золтана Алмаші, «люди верещали, вставали зі своїх крісел і довго аплодували». «Тепер я хочу зробити важливу заяву, – додає Золтан. – у нас з'явились «Пори року» – наші, українські! Прекрасні, майстерні, компактні, вишукані!..»

У фіналі концерту прозвучить «Присвята П’яццоллі» для скрипки, баяна і фортепіано з оркестром Володимира Зубицького. Зубицький – класик сучасної української музики, що від 1995 року живе й працює в Італії. Своє 70-річчя маестро відзначить у Києві. У цьому концерті він постане, як традиційно, у кількох іпостасях своєї творчої особистості, що вже звично сприймається у триєдності: композитор-диригент-баяніст.

На сцені цього вечора гроно солістів: Богдана Півненко (скрипка), Андрій Рахманін (скрипка), Кирило Бондар (скрипка), Артем Замков (віолончель), Назарій Стець (контрабас), Володимир Зубицький (баян), Дмитро Таванець (фортепіано), Тетяна Павлічук-Тишкевич (фортепіано).

19 вересня в Органному речиталі дивовижного й по-своєму терапевтичного поєднання – органу і голосу – можна буде почути лауреаток міжнародних конкурсів: Тетяну Жук-Сєдову та сопрано Єлізавету Ліпітюк.

У часи Баха твори для голосу й органу не вважалися чимось надзвичайним, а були радше буденною практикою композиторів та виконавців. Орган був невіддільно пов'язаний із церковною культурою. Музика високого бароко набуває особливого сенсу для нас сьогодні: те, що овіяно скорботою, водночас несе в собі й дивне світло.

Крім музики барокових композиторів, Баха й Вівальді, у концерті прозвучать композиції для органу відомих і менш відомих митців кінця ХІХ й ХХ століть, зокрема Йозефа Райнбергера, Антоніна Дворжака, Александра Гільмана, Шарля-Марі Відора.


20 вересня артисти музичної формації Nota Bene Chamber Group Національного будинку музики за підтримки Фундації Лятошинського виконають камерні твори видатного українського модерніста Бориса Лятошинського, а також його сучасника, угорця Бели Бартока.

Бориса Лятошинського називають «батьком» нової української музики. Він не лише застосовує у своїй музиці найбільш радикальні технології у компонуванні, які зустрічаються у творчості найвідоміших європейських модерністів доби, але й створює власну потужну композиторську школу. Вихідці із цієї школи, їхні учні та учні учнів й представляють сьогодні обличчя сучасної української академічної музики.

Попри вагомий внесок Бориса Лятошинського у розвиток української симфонічної музики, унікальним явищем українського модернізму є також його камерні твори. Як і старші сучасники Лятошинського, він опирається у власній творчості на пізньоромантичні витоки, безпосередньо пов‘язані з іменами Ваґнера, Ліста, Малера. Водночас, у його камерних композиціях доволі помітний вплив як пізнього Скрябіна, так і естетики австрійського експресіонізму й композиційних принципів нововіденської школи (перш за все Шенберґа й Берґа). У музиці Лятошинського відчувається народнопісенна основа, що базується на українському фольклорі.

Зокрема, це можна почути й в «Українському квінтеті», одному з найяскравіших творів у доробку камерної музики мистця, що прозвучить у цьому концерті. Музиканти NotaBene Chamber Group, Юрій Немировський (кларнет), Андрій Павлов (скрипка), Максим Грінченко (скрипка), Ігор Завгородній (альт), Артем Полуденний (віолончель), Роман Лопатинський (фортепіано), також виконають П’ять прелюдій для фортепіано, Quasi Valse для струнного квартету Лятошинського і «Контрасти» для кларнета, скрипки і фортепіано Бели Бартока.




















Колективи: Київський камерний оркестр
Виконавці: Роман Лопатинський, Андрій Павлов, Артем Полуденний
Диригенти: Наталія Пономарчук
Концертна організація: Національна філармонія України



Інші:

У понеділок Національний рейтинг Укрінформу "Інфобум-Класична Музика 2024" оголосить переможців
Львівська філармонія оголошує конкурс піаністів Ukrainian Piano Awards
У Житомирській філармонії започаткували безоплатні майстер-класи з різних видів мистецтва
Музика Лео Орнштейна оживе у Львові!
Музика єдності: в Національній опері відбудеться урочистий концерт до Дня Соборності України
Театральна премія імені Леся Курбаса: кого номіновано у 2025 році
Виставковий проєкт «ЛИСИК»
Варшавський фонд Pro Musica Viva цьогоріч розширить географію симфонічних концертів в Україні
Зміни у театральній категорії: оголосили номінантів на Шевченківську премію 2025
“Присвята”
Після успіху у Європі театр Франка повезе "Конотопську відьму" у США та Канаду
Ювіляр Золтан Алмаші: чверть століття разом із «Київською камератою»
П'ятеро юних музиканток та музикантів Кривого Рогу здобули нагороди на міжнародних конкурсах та фестивалях
Українській культурний фонд пропонує гранти музикантам для запису синглу або альбому
Міжнародний фонд Івана Франка розпочав прийом робіт і супровідних документів на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка у 2025 році
GRA-2025: прийом заявок
Фортепіанні концерти Барвінського та Косенка видав німецький лейбл
Перелік кандидатів на премію Л. М. Ревуцького у 2025 році
У Львівській опері "Різдвяна містерія" підсумувала рік 60-го обертання "Юності" навколо сонця
Джуніор концерт: юні таланти Львівщини на сцені Органного залу
Унікальні концерти січня в музеї Соломії Крушельницької
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
У Рівненській обласній філармонії відбудеться екскурсія «Нерозкриті таємниці органного залу»
У Львівській опері встановили рекорд наймасштабнішого виконання пісні «Україні Слава»
Зимові прем’єри в Києві: чим дивуватимуть театри на початку року
Оголошення про початок подання матеріалів на здобуття мистецької премії «Київ»
Національна філармонія України відкриває Молодіжну академію для майбутніх зірок музики
Претенденти на премію Б. М. Лятошинського у 2025 році
Національна опера України успішно представляє українське мистецтво в Японії
Два масштабні фестивалі, що присвячені музиці Баха і Моцарта, дитячі концерти та святкування ювілею Бориса Лятошинського
«Піккардійська Терція» в Києві: різдвяний концерт, що зігріє серця та підтримає ЗСУ
У 2025 році на державному рівні відзначатиметься 150-річчя від дня народження Рейнгольда Глієра
Січень у Національній філармонії
З Бахом у Новий рік: перший фестиваль-2025 у Львівській філармонії
У МКСК вручили мистецькі премії лауреатам 2024 року
Січень у Львівському органному залі: святкова музика, ексклюзиви та концерти для першого разу
Січень у Музеї Соломії Крушельницької: музика, що надихає
ФЕСТИВАЛЬ МУЗИКИ БОРИСА ЛЯТОШИНСЬКОГО. Liatoshynsky Space 2025. 03.01–26.01.2025
Різдвяна колаборація оркестру та етнобренду
Січень у Національній опері України
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
290510_011.jpg