Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко
Пилатюк Назар
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Кізлова Ольга
Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко
18 лютого 2011, п'ятниця
Поширити у Facebook

Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України користується доброю славою у багатьох країнах Європи, неодноразово виступав в Азії, побував в Австралії, отримуючи захоплені відгуки зарубіжної критики і визнання слухачів.
Це єдиний український музичний колектив, який номінувався на премію Grammy. Причому двічі: у 2005-му і 2009 роках.
Кілька сезонів тому концерти НЗАСОУ стали проходити під девізом «Слухай вічність», який відображає поставлене оркестром завдання: виконувати світову і національну класику, дарувати життя найталановитішим творам нової української симфонічної музики.

Мистецтво оркестру служить противагою швидкоплинній марноті повсякденного побутового музичного середовища навколо нас.
Цього року колектив багато виступає на Батьківщині. І нещодавно минув один із концертів у Колонному залі ім. Лисенка.
На жаль, київський слухач явно втратив філармонійні „чуття“ на хорошу музику і справжніх виконавців.
І набагато охочіше йде на іноземні імена. А українські виконавці все рідше залишаються „пророками у своїй вітчизні“ ...

Гру 23-річного Назара Пилатюка високо оцінюють метри зі світовим ім'ям. Молодого колегу підтримав Володимир Співаков, з оркестром якого рік співпрацював. Прекрасно відгукується про Назара і альтист Юрій Башмет. Пилатюк брав участь у проектах відомих диригентів — литовця С.Сондецкіса, ізраїльтян Р.Канетті та Ш.Мінцеля, українців В.Сіренка і В.Кожухаря. У польському місті Ополе Назара цінують як наймолодшого в історії цієї країни концертмейстера філармонічного оркестру.

У першому відділенні соліст і НЗАСОУ зіграли скрипковий концерт Бенджаміна Бріттена (1913-1976). Композитор написав його замолоду і відверто зазнав впливу романтичної та сучасної музики.
Його звучання раз у раз викликало інтонаційні алюзії з Шостаковичем, Прокоф'євим.

Назар Пилатюк — яскравий музикант зі сформованим виконавським почерком. Його манері властиві розмашистість, виразна драматичність, тонка лірика.

Скрипка його то співала ніжно та вишукано, то звучала віртуозно і жваво. Цей концерт добре відомий Володимиру Сіренку.
Під час відкриття Першого фестивалю Бріттена у Києві навесні 2004 року Національний симфонічний акомпанував на сцені Національної опери артдиректору фестивалю, нашому відомому скрипалеві Дмитру Ткаченку.
Сіренко також багаторазово диригував оркестром у Барбікан-холі і Кадоган-холі за пультом Royal Philharmonic Orchestra у фіналах міжнародного конкурсу скрипалів ім. Бріттена в якості запрошеного диригента.

Глибоке знання партитури і розуміння музики зіграло на руку: диригент і скрипаль створили концентрований енергетичний тандем: їх чуйне взаємопроникнення наповнило склепіння концертного залу рідкісною гармонією.
Після антракту інтерес публіки посилився. Чудово прозвучала симфонія Густава Малера „Пісня про землю“ для контральто (або баритона) і тенора з оркестром на вірші китайських поетів VIII століття.
Шість частин циклу по черзі озвучили тенор Сергій Бортник — багаторазовий партнер Володимира Сіренка у декількох проектах (згадаємо унікальне виконання всіх „Страстей“ Й.-С.Баха три сезони тому).

І баритон Анатолій Юрченко, який звернув увагу шанувальників вокалу партіями Сальєрі (М.Римський-Корсаков „Моцарт і Сальєрі“ у Дитячому музичному театрі), Беса (П. Чайковський „Черевички“, концертне виконання), Сергія Голубкова (В. Бібік „Біг“ , концертне виконання), концертними програмами. Солісти були „у голосі“, співали виразно, чисто, м'яко, перейнявшись задумом композитора і диригента. Малер (1860-1911) - один з постійних авторів у репертуарі Сіренка. Задум симфонії виник у композитора у 1907 році, у напружений період його життя — важка хвороба, смерть маленької доньки, відхід з Віденської опери, переїзд до Нью-Йорка і вимушений вступ на посаду директора Метрополітен-опери. Знову до цієї складної, глибокої музики маестро підійшов трепетно.

У „Пісні про землю“ сконцентровано основні риси музики Малера: глибоко виразна мелодика, багатолінійна фактура прозорої партитури, загостреність почуттів, виразність мелодій і оркестрових засобів, граничний лаконізм. Усе це вдалося Сіренку: музиканти міцно збудували форму, відтворили велике симфонічне панно, на якому «вишили» звукові візерунки китайських ієрогліфів, своєрідного орієнталізму, тонкої пейзажності, лірико-філософських роздумів, дбайливо поєднавши малеровську масштабність із камерністю і виразністю


Автор: Ольга Кізлова
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Володимир Сіренко
Музикознавці: Ольга Кізлова
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

Впливають рухи пальців
Мрії, сни і блаженні миті народження мелодії
7 проблем, у вирішенні яких допоможе музика
"Наші музи стоять разом із харківськими гарматами". Історії музикантів університету мистецтв, які повернулися до Харкова
Повернути з імперського небуття автора першої української симфонії. Святкуємо 280 років композитору Максиму Березовському
"Емоції друзів". У Херсоні презентували виставковий проєкт про міста України
Мозок музиканта: наука довела, що біль вони відчувають інакше
FROM KYIV – TO THE WORLD
ОДЕСЬКА ОПЕРА. ART & DIGITAL
Денис Січинський - «український Шуберт»
Бібліотека в епоху змін: збереження спадщини
Згадуємо Костянтина Огнєвого
Згадуємо Анатолія Солов’яненка
Закарпатський народний хор запрошує на свої головні ювілейні події
Митець, що чув музику кольорами: чому Литва вважає Мікалоюса Чюрльоніса національним героєм
Фондова колекція Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові
Презентовано документальний фільм «Не так, як раніше» про лікарів НДСЛ «Охматдит»
20 вересня 112 років тому народився Володимир Цісик
«Київська пектораль»: бути чи не бути?
15 вересня виповнюється 133 роки від дня народження Михайла Гайворонського
12 вересня – народився Олександр Кошиць (1875 -1944 рр.)
10 вересня день пам'яті Станіслава Людкевича
Найвідоміший американський маестро з українським корінням: 107 років тому народився Леонард Бернстайн
Чому провідний театр США ставить оперу про викрадених українських дітей?
Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію
Згадуємо Володимира Верменича
«Світ містики»: французька, литовська та українська музика у програмі піаніста-дослідника Юсуке Ішії
Маестро Павлу Муравському (Моравському) виповнилось би 111 років
Як працює Київська мала опера на Лук'янівці: від кінця XIX століття до концертів сьогодення
Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
PUB100608.JPG