FROM KYIV – TO THE WORLD | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
FROM KYIV – TO THE WORLD
FROM KYIV – TO THE WORLD
Сьогодні
Поширити у Facebook

Життєствердним акордом у Національній філармонії України відзначив своє 30-річчя Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця.

1 жовтня у Києві стартував фестиваль до ювілею цього визнаного у світі змагання. У програмі – два філармонійні концерти, концерт у хабі VERE MUSIC FUND та два живих стріми на YouTube-платформі.

Вже майже 4 роки ця подія, що разом із найвідомішими культурними форумами Києва формувала обличчя сучасного академічного українського виконавства, не проводиться через війну. Зрозуміло, що найбільше від такої паузи потерпає не міжнародна спільнота і навіть не репрезентативний образ України як мистецької держави у світі, а діти – учні та студенти спеціалізованих музичних навчальних закладів.

За понад двадцять років активної діяльності Конкурс Горовиця провів дванадцять циклів змагань у різних вікових групах. Вражаючі рамки – від умовного 0 до 33 років – дали змогу сотням українців спробувати свої сили у боротьбі за першість у цьому змаганні – першість, окуплену не просто дипломом переможця і визнанням у професійних колах, а й конкурентоспроможними грошовими преміями, спеціальними призами у вигляді концертних турне в Україні та світі, запрошень до участі у фестивалях та безкоштовних навчальних програмах у Києві та за межами України.

Змагання щороку приймало учасників із усього світу; загалом географія конкурсу нараховує близько сорока країн, чиї представники відвідали Київ як конкурсанти. Гортаючи сторінки історії, приємно помічати щирість і чесність цього змагання. Хоч у відсотковому співвідношенні українців у кожному конкурсі було більше, далеко не завжди вони виборювали перемогу, проте коли вже виборювали, то усьому світові доводили власну виконавську спроможність і тим самим по цеглинці руйнували наш загальнонаціональний комплекс меншовартості.

Останні чотири роки організатори Конкурсу Горовиця живуть в очікуванні перемоги, у глибокій надії на її якомога швидше здобуття. З очевидних причин ані безпекове питання не дозволяє проводити дитячо-юнацький конкурс такого розмаху у столиці, ані фінансове, адже бюджет, необхідний для реалізації змагання у найкращих акустичних залах Києва із залученням міжнародних членів журі, симфонічного оркестру, наданням місць проживання, ще більш необхідний на фронті.

Реалізувати фестиваль до 30-річчя Конкурсу Горовиця вдалося лише завдяки благодійникам із Vere Music Fund. Саме завдяки їх фінансовій підтримці кияни почули гру дітей, які свого часу здобули перемогу на Конкурсі Горовиця і стали стипендіатами програм згаданого благодійного фонду. Важко сказати, для кого їх вихід на сцену був більш особливим цього вечора – для публіки, що зустрічала їх щедрими оплесками, для організаторів, які роками спостерігають за їх творчими долями, чи для них самих – тих, хто не так давно отримував на цій сцені свої відзнаки – почесні медалі, дипломи, портрети великого піаніста ХХ століття Володимира Горовиця як нагадування про перемогу у конкурсі його пам’яті…

Завітавши до Філармоніїї передчасно, можна було поспостерігати, як трепетно представники адміністрації конкурсу піклуються про своє дитя, з якою ностальгією перемовляються про різні етапи змагань, що так само проходили у Колонному залі ім. Миколи Лисенка; як ніжно називають учасників фестивалю своїми «горовиценятами», адже переважна більшість молодих піаністів – переможці наймолодших груп Конкурсу Горовиця, і вони фактично зростали як виконавці у підготовках, участі у цьому змаганні, у яскравих лауреатських турне…

Не менш щирою була публіка у залі. Концерт відвідали зокрема ті, хто відвідував конкурсні прослуховування роками. І у цьому – вагоме підтвердження потреби у цій події.

Конкурсу Горовиця – 30 років. Шкода, що йому, як багатьом іншим мистецьким фундаціям, довелося призупинити свою багатогранну діяльність. Проте віра у його яскраве майбутнє не згасає, адже для цього у такої потужної творчої спільноти є все необхідне. Побажаймо ж усім нам перемоги!







Автор: Ярослава Терещенко
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України



Інші:

FROM KYIV – TO THE WORLD
ОДЕСЬКА ОПЕРА. ART & DIGITAL
Денис Січинський - «український Шуберт»
Бібліотека в епоху змін: збереження спадщини
Згадуємо Костянтина Огнєвого
Згадуємо Анатолія Солов’яненка
Закарпатський народний хор запрошує на свої головні ювілейні події
Митець, що чув музику кольорами: чому Литва вважає Мікалоюса Чюрльоніса національним героєм
Фондова колекція Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові
Презентовано документальний фільм «Не так, як раніше» про лікарів НДСЛ «Охматдит»
20 вересня 112 років тому народився Володимир Цісик
«Київська пектораль»: бути чи не бути?
15 вересня виповнюється 133 роки від дня народження Михайла Гайворонського
12 вересня – народився Олександр Кошиць (1875 -1944 рр.)
10 вересня день пам'яті Станіслава Людкевича
Найвідоміший американський маестро з українським корінням: 107 років тому народився Леонард Бернстайн
Чому провідний театр США ставить оперу про викрадених українських дітей?
Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію
Згадуємо Володимира Верменича
«Світ містики»: французька, литовська та українська музика у програмі піаніста-дослідника Юсуке Ішії
Маестро Павлу Муравському (Моравському) виповнилось би 111 років
Як працює Київська мала опера на Лук'янівці: від кінця XIX століття до концертів сьогодення
Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
50.jpg