Єдність через мистецтво | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Єдність через мистецтво
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
Єдність через мистецтво
Міжнародний музичний фестиваль «Black Sea Music Fest»
26 червня 2015, п'ятниця
Поширити у Facebook

Одеса нині є одним із фестивальних центрів України. Тільки-но завершився І Міжнародний фестиваль класичної музики, який відбувався в Одеській філармонії, як на цьому ж концертному майданчику любителів класики зібрав уже ІІ Міжнародний музичний фестиваль Black sea music fest.

Це масштабне музичне дійство традиційно відбувається на завершальному етапі концертного сезону Національного одеського філармонійного оркестру (НОФО). Започатковано фестиваль 2014 року художнім керівником і головним диригентом НОФО Хобартом Ерлом за підтримки відомого мецената Сергія Гриневецького.

Основна ідея форуму — єдність і мир через мистецтво й культуру. Організатори прагнуть через музику визначних композиторів і віртуозне виконання майстрів виконавського мистецтва об’єднати європейський культурний простір в Україні, обравши центром чорноморську перлину — Одесу.

Цьогорічний фест відкрила «Опера-Гала» за участі відомих вокалістів: зірки світової оперної сцени, вихованки ОНМА ім. А. Нежданової Тетяни Мельниченко (ліричне сопрано), молодої прими Берлінської державної опери Хулькар Сабірової (сопрано); лауреата минулорічного конкурсу ім. М. Глінки, соліста Національної опери України Валентина Дитюка (тенор) і соліста Одеського театру опери і балету Ігоря Царькова (бас).

Якщо більшість із заявлених виконавців пов’язана з одеською сценою, то уродженка Узбекистану Хулькар Сабірова в Одесі вперше. Арія Цариці ночі з опери Моцарта «Чарівна флейта» (яку вона кілька днів тому виконувала в Берліні у фортепіанному супроводі) із симфонічним оркестром Сабірова вперше виконала саме на згаданому концерті. У програмі першого дня фестивалю домінуючою була музика Верді, що пояснюється, перш за все, участю Тетяни Мельниченко і Валентина Дитюка — співаків, у репертуарі яких твори Верді є ключовими. Звучали також арії і увертюри із опер Россіні, Гуно, Вагнера, Масне, Масканьї.

Гра оркестру під орудою Хобарта Ерла заворожувала. Якщо наша берлінська гостя Хулькар Сабірова зачарувала одеситів своїм переливчастим і пластичним голосом в ролі Цариці ночі, то Тетяна Мельниченко стала справжньою оперною царицею вечора! Виконання Валентином Дитюком творів Верді, зокрема арії Альфреда із опери «Травіата», явили одеській публіці чудового, перспективного артиста, чий лірико-драматичний тенор приваблює красивим тембральним забарвленням. Переконливим був Ігор Царьков, який, між іншим, з великим почуттям виконав арію Кривоноса із опери Данькевича «Богдан Хмельницький».

Фестиваль продовжив open air, який відбувся біля пам’ятника Дюку на Потьомкінських сходах, де НОФО виконував класичне мультинаціональне попурі. Цьому дійству передувала демонстрація документального кіно «Музика мені врятувала життя» («Оскар», 2014), присвячена пам’яті найстарішої жінки планети, що пережила Голокост, піаністці й педагогу, дружині відомого скрипаля Леопольда Зоммера — Алісі Херц-Зоммер (1904—2014 рр.). Цей фільм ще не демонстрували на східноєвропейських теренах. Ідею концерту під відкритим небом вперше у рамках подібного фесту підтримала одеська мерія.



Серед провідних учасників цьогорічного музичного дійства один із кращих представників світової піаністичної школи старшого покоління і добре знаний одеситами піаніст Борис Березовський (Брюссель, Бельгія). Він завершить програму фестивалю 26 червня виконанням Концерту для фортепіано з оркестром (1936) Хачатуряна та «Рапсодії в стилі блюз» Гершвіна у супроводі НОФО. Це ще одна родзинка фестивалю, адже «Рапсодії...» як піаніст виконував сам композитор 1928 року, і саме її запис став зразком, на який орієнтувався маестро Ерл (до речі, цей надзвичайно популярний твір НОФО ще не виконував).

Концерт Хачатуряна запропонував додати в програму Борис Березовський. Вважається, що це один із найбільш складних і рідко виконуваних творів подібного жанру, у якому слухача захоплює змагальність двох провідних партій — фортепіанної і оркестрової, і робиться це по-хачатурянівськи темпераментно. У концерті синкретично поєдналася стилістика і прийоми пізніх романтиків, імпресіоністів та модерністів, зокрема Прокоф’єва, чиїми порадами під час написання згаданого концерту користувався молодий композитор.

Один із фінальних номерів заключного концерту — твір Гершвіна «Американець в Парижі», який є в основному репертуарі НОФО.

Під час концертів у фойє філармонії демонструється художня виставка членів Одеської обласної організації НСХУ, на якій представлено мариністичні твори живопису, співзвучні з темою фестивалю.


Автор: Володимир КУДЛАЧ
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Хобарт Ерл
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль «Black Sea Music Fest»
Джерело: Газета "День"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
418.jpg