Музичне серце Одеси — опера | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Музичне серце Одеси — опера
Тараненко Оксана
Музичне серце Одеси — опера
19 січня з успіхом відбувся камерний концерт «Різдво крізь віки» на малій сцені «Бельетаж» Одеського Національного академічного театру опери та балету
22 січня 2013, вівторок
Поширити у Facebook

Оксана ЛИНІВ —диригент концерту «Різдво крізь віки». Фото Тетяни СТРЕЛЬНИКОВОЇКонцерт «Всесвіт Вагнера» став знаковою подією для шанувальників класики.

За словами головного диригента Одеського театру опери та балету Олександра Самоїле, цей вечір допоміг визначитися, чи готова наша публіка до сприйняття величної музики німецького композитора, адже цьогоріч увесь світ відзначатиме 200-річний ювілей від дня народження Ріхарда Вагнера.

Програму було складено таким чином, щоб дати слухачам можливість відчути смак музики класика.

У концерті пролунали уривки з «Летючого Голландця», «Валькірії», «Трістана та Ізольди», «Лоенгріна», «Нюрнберзьких мейстензінгерів», «Тангейзера» у виконанні оркестру, хору та солістів театру — лауреата міжнародних конкурсів Наталії Павленко (сопрано) та заслуженого артиста України Віктора Матюшкіна (баритон).

Зала Одеської опери була повна, й по тому, як публіка жадібно вдихала музику стало зрозуміло: можна братися до більших творів, хоча це потребує додаткових зусиль з боку творчої трупи театру.

Зважаючи на те, що музика Вагнера зазвучала в театрі вперше, починаючи з 1933 року, слухачі дістали величезну насолоду і наповнилися переможною силою вагнерівської музики.

Великий успіх мав «Прощальний концерт року», в якому прозвучала музика Йоганна Штрауса, Франца Легара та Гаетано Доніцетті. Увертюри, арії, вальси й польки виконали солісти опери, балету та оркестру театру. У першому відділенні концерт Антоніо Вівальді «Пори року» представила солістка — професор Королівської консерваторії в Антверпені Тетяна Самуїл (скрипка).

Треба зазначити, що Новий рік в Одеській опері розпочався Різдвяним фестивалем. Солідна старовинна будівля Оперного театру, що «звикла» до академічного співу й танцю, наповнилася веселими дитячими голосами. У Святвечір дитячі хори співали колядки різних народів світу, зокрема й українські, а солісти Оперного тішили слух присутніх академічними творами духовного змісту.

Початок року ознаменувався в Одеському театрі опери та балету новою традицією: святкувати Різдво можна не лише вдома, за святково накритим столом, а й у храмі музики, де виникає невидимий зв’язок між людською душею та світом прекрасного... А 19 січня відбувся камерний концерт «Різдво скрізь віки» (на малій сцені «Бельетаж»). Як бачите, творче життя в театрі вирує.

Два роки тому на «капітанський місток» Одеської опери зійшла жінка, яка змогла активізувати театральне життя міста. Як колективу вдалося подолати кризу й вийти на шлях активного творчого пошуку? Про це наша бесіда з генеральним директором Одеського національного театру опери та балету Надією БАБІЧ:

— Сьогодні штат театру збільшено на 129 осіб. Тепер у нас подвійний склад артистів, що дає можливість і на гастролі їздити, й у Одесі гідно представляти свій репертуар. Творчу групу очолюють сильні особистості — музичний керівник та головний диригент Олександр Самоїле, головний балетмейстер Юрій Васюченко та художній керівник Василь Навротський. Наше завдання — додати обертів, щоб на сцені відбувалося дедалі більше яскравих постановок. Ми аналізуємо стан роботи по кожному цехові, акцентуючи увагу на якості.

2012-й можна назвати роком фестивалів. Їх було аж три: Різдвяний фестиваль, Перший міжнародний фестиваль в Одеській опері, що розпочався просто неба, й у жовтні — фестиваль до 125-річчя відкриття театру — архітектурного шедевру Фельнера та Гельмера... Ми постійно експериментуємо, впроваджуючи нові форми мистецтва. У музичних і концертних проектах театр застосовує відеоінсталяції та відеодекорації. Ми намагаємося задіяти всі ресурси унікальної споруди, в якій розташувався театр.

Приємним сюрпризом для меломанів стало нещодавнє відкриття малої сцени «Бельетаж». У листопаді з успіхом відбулася прем’єра балету «Дон-Кіхот» Мінкуса, в якій зайняті молоді творчі сили театру. Ми проводимо творчі конкурси на заміщення вакантних посад у театрі. У наших планах — нові проекти, нові постановки, й потрібно, щоб молодь включалася в роботу. У театрі створено стажерську групу, де готують молодих солістів. Раз на півроку в нас відбувається прослуховування в Одеській державній музичній академії ім. Нежданової, щоб зрозуміти, на який ресурс можемо розраховувати в перспективі.

Як і раніше, співають наші народні та заслужені артисти, водночас росте здорове конкурентоспроможне покоління молодих виконавців. Так, у листопаді відбулася вистава «Катерина» М.Аркаса за поемою Т. Шевченка, під час якої молода солістка Юлія Терещук (Катерина) в парі з народним артистом України Анатолієм Бойком (батько) своїм неперевершеним співом влаштували справжній естетичний вибух для глядачів.

Ми намагаємося запропонувати глядачам якомога більший діапазон музичних заходів, щоб задовольнити різні смаки шанувальників музичного мистецтва. На червень заплановано прем’єру балетів Стравінського «Весна священна» та «Жар-птиця» в постановці народного артиста Росії Георгія Ковтуна.

Сьогодні робимо все можливе, щоб у глядача з дитинства сформувався й розвивався потяг до опери та балету. Нині готується нова дитяча опера за мотивами казки В. Волкова «Чарівник Смарагдового міста». У постановці звучатиме музика видатних класичних композиторів у обробці Лариси Гарбуз. Автор лібрето — Тамара Каганович, режисер — Оксана Тараненко. У виставі будуть задіяні учні дитячої музичної школи.

Чимало постановок реалізуються власним коштом. Сьогодні досить чітко налаштовано економічний механізм, причому основне джерело доходів — продаж квитків, надання театром платних послуг. Торік було введено нові платні послуги — проведення екскурсій, фото- та відеозйомки. Цілком офіційно зафіксовано таку послугу, як оренда залу театру на 1500 місць, вартість якої складає 17 702 гривні на годину.

Нині розроблено кілька видів екскурсій, які включають, зокрема й відвідання підвалів, де розташована технічна частина. Наші колишні театральні каси перетворилися на... Музей історії театру, куди із задоволенням приходять відвідувачі. Колектив театру всіма силами намагається зробити так, щоб велична будівля Одеської опери була наповнена прекрасним внутрішнім змістом.


Автор: Ольга Філіппова
Діячі мистецтв: Оксана Тараненко
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Мала сцена "Бельетаж"
Джерело: Газета "День"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
120126_530.jpg