Всередині звука, або Збентеженість | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Всередині звука, або Збентеженість
Загайкевич Алла
Всередині звука, або Збентеженість
Авторський проект Алли Загайкевич «Електроакустика»
2 квітня 2011, субота
Поширити у Facebook

Авторський проект Алли ЗагайкевичВідносно авторського проекту Алли Загайкевич «Електроакустика», що презентувався 2 квітня в Інституті проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України ремарка в програмі «назустріч фестивалю» (офіційно відкриття «Музичних прем’єр сезону-2011» відбулося в неділю, 3 квітня) мала би означати певне зіткнення: концертних форматів (традиційного і альтернативного), музичних об’єктів (зокрема електронного і акустичного звука), типів культури сприйняття музики, публіки.
Справді, проект Алли Загайкевич надто концептуальний і самодостатній.

Власне, починаючи з 2003 року, коли з’явилася сама ідея започаткування цієї концертної серії, він сам став своєрідним фестивалем, об’єднуючи авторів і любителів сучасної електронної музики – до того ж, як академічного, так і експериментального напрямків.
Орест Смовж (скрипка)
Програма суботнього концерту була якраз на межі академічної й клубної традицій з елементами шоу і музичного театру.

З одного боку, було представлено твори класика жанру Едуарда Артем’єва, а також київських композиторів Святослава Крутикова і Алли Загайкевич, котрі однаково професійно працюють як з електронікою, так і з акустикою (до слова, блискуче виступили в ролі солістів скрипаль

Орест Смовж і кларнетист Андрій Дьомін), з іншого – прозвучала типово клубна (моментами нестерпно гучна, тут згодилося б мати при собі беруші) музика Олександра Гладуна, столичного мультиінструменталіста й перформера, відомого за псевдонімом Dunaewsky69.

Звісно, серед присутніх були і його шанувальники, однак композиція «Збентежений джміль» так збентежила іншу частину публіки – прихильників академічної електроакустики, – що половина з них порозходилась…

А польський класик Кароль Шимановський від транскрипції свого етюду, мабуть, плакав би, або сміявся, що, зрештою, означало б одне й те саме.
Андрій Дьомін (кларнет)

Проте центром програми став перформанс «Нова Радість-2» Данила Перцова, хоча це композиція радше для очей, аніж для вух.

Не дивно, що теоретизування автора в програмці щодо принципу організації звука в цьому творі (послідовність тонів, гармонічна логіка і т. ін.) видавалося зайвим і наївним.

Адже всю увагу залу сфокусував на собі Сергій Охрімчук: у його соло зі скрипкою було і самолюбування, і стеб, і театральні маневри, включно із заграванням з публікою (таки вдалося спровокувати й народні танці), групою фотографів і самим автором.

А втім, тут питання авторства спірне: сказано ж, що ця композиція наснилася саме Охрімчукові, а Перцов, можна сказати, виступив у ролі аранжувальника сну колеги. У зв’язку з цим пригадався старий анекдот: «Музику створює народ, а композитор Арон жирує».

Сергій Охрімчук (скрипка)

Матеріал надано редакцією журналу «Музика»


Автор: Олеся Найдюк
Фото: Роман Ратушний
Композитори:Алла Загайкевич
Концертний зал: Концертний зал Інституту проблем сучасного мистецтва Національної Академії мистецтв України
Конкурс (фестиваль): Фестиваль "Музичні прем'єри сезону"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110307_426.jpg