Українська класична музика має високий рівень якості, — Мирослав Скорик | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Українська класична музика має високий рівень якості, — Мирослав Скорик
Скорик Мирослав Михайлович
Українська класична музика має високий рівень якості, — Мирослав Скорик
26 листопада 2017, неділя
Поширити у Facebook

Говоримо з композитором про творчість та музику. В маленьких містах України є голод на симфонічну і камерну музику, ділиться враженнями Мирослав Скорик

В «Громадській хвилі» про музику та творчість говоримо з композитором, народним артистом України Мирославом Скориком.



Ірина Соломко: 10 листопада відбувся гала-концерт проекту «Три С» (прим. ред.: Скорик — Станкович — Сільвестров). Наскільки мені відомо, проект матиме продовження в наступному році. Цей рік буде важливим, тому що це буде ваш ювілейний рік, багато заходів планується саме в цьому контексті, розкажіть про це.

Мирослав Скорик: Мене чекає ця дата, я з неспокоєм на це дивлюся, бо це тяжка досить дата. Там плануються різні концерти, я надіюся, що прозвучать і нові твори. І будуть концерти в різних містах, і не тільки в Україні. Так що мені приємно власне, що таке готується.

Ірина Соломко: Дуже цікаво, що проект «Три С» був не лише у великих обласних містах, але і в невеличких, наприклад, Ніжині. Це дуже надихає, розумію, як людям в регіонах не вистачає музики. Що вас туди веде?

Мирослав Скорик: Бачите, вони, ці слухачі, не мають такого безпосереднього знайомства з композиторами і музикою. В них є голод на це, вони дуже гарно приймають. Мені приємно бувати там. Там дуже гарна публіка, яка дійсно чекає і захоплюється.

Дмитро Тузов: Збираються повні зали?

Мирослав Скорик: Фактично, так.

Дмитро Тузов: А які нові твори почують люди цього сезону?

Мирослав Скорик: Деякі такі, що я написав недавно. Це і концерт з оркестром, це і концерти нові. Але я не люблю наперед говорити. Тому що я трошки забобонний.

Ірина Соломко: Справді надихає, що ви в такому віці продовжуєте творити. Це ж нелегка праця. Скільки часу займає для вас народження нової композиції?

Мирослав Скорик: Це не можна сказати. Воно часом займає багато часу, буває менше, а часом і не вдається. Бувають і такі, не те щоб невдачі, просто я не можу написати, бо те, що я роблю, мені не подобається. Я не можу випустити якусь таку халтуру, щоб потім на мене сказали «от, щось він виписався» чи щось в такому роді. Це нелегко, але я стараюся.

Дмитро Тузов: А якщо говорити про позитивні аспекти творчості, що вас зараз надихає, що ви точно розумієте, що треба написати. Що є таким поштовхом?

Мирослав Скорик: Це така композиторська рутина. Якщо вже треба, то пишеться. Я думаю, як людина працює багато, все ж таки щось виходить.

Ірина Соломко: Ви композитор, який пише і класичну музику, і джазову. Ви в різноманітних жанрах працюєте. Як це поєднується?

Мирослав Скорик: Бачите, професійний композитор повинен вміти багато, старатися бути обізнаним в різних напрямках. Тому що подивишся, потрібно писати різну музику на замовлення, допустимо, для балету на льоду, чи для цирку часом. Це не основна робота, але композитор повинен вміти це робити. І якщо він є професіонал, це повинно йому вдаватися. Я з юнацтва захоплювався джазом, з дитинства виступав. Але основна моя робота – це симфонічна і камерна музика. Все вірно.

Дмитро Тузов: Я лише нагадаю, що Мирослав Скорик свого часу писав музику до «Тіні забутих предків».

Ірина Соломко: А я ще хочу сказати, моя улюблена пісня «Намалюй мені ніч» – теж пісня Мирослава Скорика, яка лунала у «Червоній Руті», тому дуже багато класних речей були написані Мирославом Скориком у сучасному стилі.

Мирослав Скорик: Так, я намагався в українській естраді трошки поєднувати з такими світовими сучасними ритмами.

Дмитро Тузов: Які країни почують вашу музику в проекті «Три С»?.

Мирослав Скорик: Про всі не знаю, а так плануються в Польщі найближче, потім будуть кілька концертів в США найближчим часом.

Дмитро Тузов: Як ви оцінуєте якість українського музичного поля. От квоти запрацювали на українську музику, що скажете?

Мирослав Скорик: Добре, хай говорить. Українська серйозна музика є на високому рівні і наше виконання тим більше на високому.

Дмитро Тузов: А естрадна, популярна?

Мирослав Скорик: Середньо. Немає достатньо якостей, щоби вийти на широку арену світову. Є окремі пісні, які дійсно є такі, але в цілому дуже важко туди пробитись.



Композитори:Мирослав Скорик
Джерело: hromadskeradio.org





Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
12.jpg