|
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
5 квітня, п'ятниця
Поширити у Facebook
Найвідоміша та найтитулованіша українська диригентка Оксана Линів пояснила, чому Україні не вдасться "скасувати" виконання творів російського композитора Чайковського в усьому світі.
Але можна натомість повернутись до його етнічного походження та "українізувати" його та багатьох інших композиторів, твори яких вважаються світовою класикою.
Своїми думками Оксана Линів поділилась в інтерв'ю Укрінформу.
"Справа в тому, що Чайковський залишається одним із найпопулярніших композиторів у світі. Незалежно від нас. І це не я вигадала. Це об'єктивний світовий рейтинг, який базується на підрахунках кількості відвідин концертів, прослуховувань записів і т.д. Я думаю, що для нас, для українців, буде набагато вигідніше, власне, говорити про українську складову в творчості Чайковського. Про його "українську частину", як про це наголошували, до речі, видатні українські композитори Лисенко та Людкевич", - розповіла вона.
Як приклад, диригентка навела картину відомого французького імпресіоніста Едгара Дега в музеї "Метрополітен" в Нью-Йорку. На ній зображена танцювальна пара, яка виконує танець гопак: "Раніше ця картина була підписана Dancers in Russian Costumes ("Танцюристи в російських костюмах"). Зараз її переназвали на "Танцюристи в українських костюмах". Тобто картина французького автора висить в Америці, й українські представництва зараз добилися того, щоб її коректно назвали. Українське походження авторів уже вказується під полотнами Куїнджі, Рєпіна та Малевича".
На її думку, те ж саме треба робити і з творами Чайковського.
"Друга симфонія Чайковського була названа "Малоросійська". Це був такий час, ми не мали своєї державності, й такою назвою називали ту частину України, яка входила до російської імперії. Зараз ми повинні би були добиватися того, щоб її переназвали, і я абсолютно впевнена, європейські видавництва на це погодилися б. Цей твір має називатися "Українською симфонією" і він побудований на українських темах", - каже Линів.
Диригентка вважає, що світові потрібно розповідати також, що, зокрема, Стравінський та Прокоф'єв також зовсім не стовідсоткові росіяни, і що без українських коренів та українського впливу на цих геніїв не було б створено багатьох музичних шедеврів.
"У Стравінського обоє батьків були з України, і він народився в Росії тільки тому, що Федір Стравінський, видатний український бас, був солістом Маріїнського театру в Петербурзі, й Ігор Стравінський вже народився там. Проте щоліта він приїжджав до Устилугу на Волині. Усі знають балет "Весна священна". Перша тема фаготу, з якої починається твір, взята з української прадавньої веснянки. І Стравінський писав "Весну" в Устилузі, надихаючись українською природою, вивчаючи архаїчні звичаї", - розповіла Линів.
Оксана Линів - перша жінка на посаді музичного директора в історії Італії, зокрема в Teatro Comunale do Bologna, Болонья. Перша диригентка відомого Байройтського оперного фестивалю. Засновниця та художня керівниця фестивалю LvivMozArt, засновниця та головна диригентка Молодіжного симфонічного оркестру України/YsOU.
Як повідомляв Укрінформ, українська диригентка Оксана Линів візьме участь у постановці опери Чайковського "Євгеній Онєгін" у Дрездені у 2025 році.
Диригенти: Оксана Линів
Джерело: Укрінформ
|