|
Весна принесла музику в Одесу
21 і 22 квітня в Одесі відбувся концерт Національного одеського філармонійного оркестру
4 травня 2016, середа
Поширити у Facebook
21 і 22 квітня у Великій залі обласної філармонії відбувся концерт Національного одеського філармонійного оркестру (НОФО) під орудою головного диригента і художнього керівника оркестру, народного артиста України Хобарта Ерла.
У програмі — твори С. Рахманінова та С. Прокоф’єва. У Концерті для фортепіано з оркестром № 3 С. Рахманінова соло виконував Вазген Вартанян (РФ).
Уперше цей «концерт-симфонія» прозвучала в Одесі 105 років тому. Про це йдеться у коментарях до спогадів двоюрідної сестри композитора Софії Олександрівни Сатіної. Цитую: «[В сезоне 1910/11 года Рахманинов играл осенью в Англии и Германии (соло и свой Второй и Третий концерты), а в весеннем полугодии в Киеве (Второй концерт), Одессе, Петербурге (Третий концерт)...]».
Востаннє цей концерт в Одесі НОФО виконував два роки тому під час Рахмані-новського фестивалю, приуроченого до 140-річчя композитора. Тоді, нагадаю, диригував Михайло Плетньов, а сольну партію виконував Констянтин Лапшин (обидва — РФ). Як у репертуарі артиста, так і нашого оркестру твори Рахманінова є пріоритетними. Той пам’ятний концерт відбувся відразу після трагічних подій 2 травня на Куликовому полі. У ті тривожні дні Хобарт Ерл не скасував концерт, хоча такі заклики звучали. Музика, на його переконання, — це те, що об’єднує людей.
Цьогорічне виконання згаданого твору С. Рахманінова залишило не менш яскраве враження. Гра Вазгена Вартаняна, досить стриманого на публіці, мобілізованого як музикант, була високоточною, темпераментною і, на мою думку, вписувалася в поняття академічної. Не випадково критики називають цього 41-річного піаніста «гіперталановитим». Залишилося незабутнє враження від фіналу першої частини концерту (allegro ma non tanto), сповненої наступаючої ритміки другої частина (Intermezzo. Adagio), як і концерту загалом. Безумовно, це харизматичний музикант. Хотілося б відзначити чіткість ритміки, ясність і читабельність музичних фраз, синхронність звучання оркестру і гри соліста. Маестро Ерл диригував поволі, його фахове провадження відчувалося впродовж усього виступу.
«Скіфська сюїта» С. Прокоф’єва належить до ранніх творів композитора, в яких він робив сміливі експерименти, «хуліганив». Уродженець донбаських степів у цьому творі висловив дикий дух степової свободи. Прикметно, що цього року сповнилося 100-ліття прем’єрного виконання «Скіфської сюїти», яке відбулося у Петрограді 29 січня 1916-го і яке, зазначимо, спричинило тоді великий скандал.
Насамкінець хотів би звернути увагу на інтенсивність музичного життя Одеси, в якій у ці весняні дні проходив традиційний фестиваль «Два дні і дві ночі». Він розпочався концертом джазової музики видатного композитора Мирослава Скорика в школі ім. П.С. Столярського, на якому диригував сам автор.
Автор: Володимир КУДЛАЧ
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Хобарт Ерл
Концертна організація: Одеська обласна філармонія
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Чорноморські новини
|