Весна принесла музику в Одесу | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Весна принесла музику в Одесу
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
Весна принесла музику в Одесу
21 і 22 квітня в Одесі відбувся концерт Національного одеського філармонійного оркестру
4 травня 2016, середа
Поширити у Facebook

21 і 22 квітня у Великій залі обласної філармонії відбувся концерт Національного одеського філармонійного оркестру (НОФО) під орудою головного диригента і художнього керівника оркестру, народного артиста України Хобарта Ерла.

У програмі — твори С. Рахманінова та С. Прокоф’єва. У Концерті для фортепіано з оркестром № 3 С. Рахманінова соло виконував Вазген Вартанян (РФ).

Уперше цей «концерт-симфонія» прозвучала в Одесі 105 років тому. Про це йдеться у коментарях до спогадів двоюрідної сестри композитора Софії Олександрівни Сатіної. Цитую: «[В сезоне 1910/11 года Рахманинов играл осенью в Англии и Германии (соло и свой Второй и Третий концерты), а в весеннем полугодии в Киеве (Второй концерт), Одессе, Петербурге (Третий концерт)...]».

Востаннє цей концерт в Одесі НОФО виконував два роки тому під час Рахмані-новського фестивалю, приуроченого до 140-річчя композитора. Тоді, нагадаю, диригував Михайло Плетньов, а сольну партію виконував Констянтин Лапшин (обидва — РФ). Як у репертуарі артиста, так і нашого оркестру твори Рахманінова є пріоритетними. Той пам’ятний концерт відбувся відразу після трагічних подій 2 травня на Куликовому полі. У ті тривожні дні Хобарт Ерл не скасував концерт, хоча такі заклики звучали. Музика, на його переконання, — це те, що об’єднує людей.

Цьогорічне виконання згаданого твору С. Рахманінова залишило не менш яскраве враження. Гра Вазгена Вартаняна, досить стриманого на публіці, мобілізованого як музикант, була високоточною, темпераментною і, на мою думку, вписувалася в поняття академічної. Не випадково критики називають цього 41-річного піаніста «гіперталановитим». Залишилося незабутнє враження від фіналу першої частини концерту (allegro ma non tanto), сповненої наступаючої ритміки другої частина (Intermezzo. Adagio), як і концерту загалом. Безумовно, це харизматичний музикант. Хотілося б відзначити чіткість ритміки, ясність і читабельність музичних фраз, синхронність звучання оркестру і гри соліста. Маестро Ерл диригував поволі, його фахове провадження відчувалося впродовж усього виступу.

«Скіфська сюїта» С. Прокоф’єва належить до ранніх творів композитора, в яких він робив сміливі експерименти, «хуліганив». Уродженець донбаських степів у цьому творі висловив дикий дух степової свободи. Прикметно, що цього року сповнилося 100-ліття прем’єрного виконання «Скіфської сюїти», яке відбулося у Петрограді 29 січня 1916-го і яке, зазначимо, спричинило тоді великий скандал.

Насамкінець хотів би звернути увагу на інтенсивність музичного життя Одеси, в якій у ці весняні дні проходив традиційний фестиваль «Два дні і дві ночі». Він розпочався концертом джазової музики видатного композитора Мирослава Скорика в школі ім. П.С. Столярського, на якому диригував сам автор.


Автор: Володимир КУДЛАЧ
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Диригенти: Хобарт Ерл
Концертна організація: Одеська обласна філармонія
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Чорноморські новини



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine