Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича
Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича
ДЕНЬ ДРУГИЙ: НАДІЯ
26 квітня 2018, четвер
Поширити у Facebook

Вердикт другого дня прослухувань був таким - всіх членів журі і вболівальників та суддів у залі він вразив надзвичайно високим рівнем виконання. Навіть, до того, що деякі з членів поважного журі вважали програму, за яку взялися молоді музиканти, занадто складною. Що ж, тим більшої вагомості набули досягнення - сміливість, професійних хист і музичний смак виконавців! Для конкурсантів це був день неймовірної концентрації і прориву до перемоги. А для деяких з них – щасливий вихід на новий щабель конкурсних перегонів і власного зростання як митців.

Богдана Півненко, Голова журі Всеукраїнського конкурсу скрипалів ім.Богодара Которовича:

«Сьогодні був прекрасний тур!.. Ми мали 9 непересічних виступів – хтось був більш яскравішим, хтось менше, але всі вони були сильними, - і ми дійсно можемо пишатися, що в нас був такий високий рівень на другому турі! Адже, крім музики Моцарта і української програми, за умовами туру виконувалась «родзинка» нашого конкурсу - твори, які дуже любив Богодар Которович, і які, крім нього, насправді, мало хто грав, інших записів я навіть не знаю, – це сонати Нікколо Паганіні для камерного складу: скрипки і гітари.

…Знаєте, то було надзвичайне відчуття – на сцені стояв банер з портретом Которовича, і молоді люди виконували програму та намагались наслідувати маестро, грати в його традиції. Для них - це є приклад, як воно має бути. Крім того, що конкурсанти відкрили для себе інший репертуар, що було дуже хвилююче і дієво для них, як виконавців, наші закордонні члени журі також зробили своє несподіване відкриття – це нові твори українських композиторів! Після закінчення прослуховувань вони не просто цікавилися музикою, що їх вразила, а просили для себе ноти, аби поповнити власний репертуар! Це чудово, бо наш конкурс мав на меті просувати наших - українських виконавців з українським репертуаром! І те, що твори українських композиторів, завдяки поважним членам нашого журі, пролунають тепер у Франції, у Польщі, у Німеччині – це прекрасно!

Це і є головне - що ми несемо нашу культуру, пропагуємо її, і людям це подобається!»

- На конкурсі були виконавці з різних регіонів України. Як ви вважаєте, існує якась загальна українська скрипкова школа, чи кожен регіон пропонує свої аспекти в цьому напрямку?

«Це взагалі дуже цікаве питання. Безумовно, в нас є відмінності… Є чотири основні виші – це Львів, Одеса, Харків і Київ. І є різниця в школах, 100% є! Звичайно, відмінності залежать від того, хто в кого викладає, і хто в кого вчився. Тому що професура Харкова, наприклад, переважно вчилася у Москві. Ті, хто в Києві, старше покоління, за радянських часів також навчалися в Москві. Молодше покоління – такі, як я, - це вже школа Богодара Которовича. От представник Львівської школи, член журі Назарій Пилатюк, він вчився у свого батька, проте для нього, як і багатьох інших студентів, завжди відповідально було зіграти і почути, що ж скаже Которович. Нажаль, цього року так сталося, що немає представників Одеси, але на сьогодні Одеса трохи програє трьом згаданим консерваторіям. Хоча в Одесі скрипкова школа стара і відома на весь світ, проте зараз, нажаль, вона переживає не найкращі свої часи, і випускники школи Столярського приїжджають до нас у Київ вчитися. Якщо узагальнити, то українська школа традиційно пов’язана із кращими зразками радянської скрипкової школи, в найкращому її розумінні.

Але, зараз, цього тижня, всіх нас об’єднало одне – ім’я Богодара Которовича, і наш конкурс. Це і є важливим моментом, в якому можемо говорити про формування нової української скрипкової школи. Адже в оцінках того, що відбувається на сцені, думки членів журі майже на 90% співпадають, і це дуже радує. Є звичайно, свої моменти вподобань, проте в загальних критеріях ми єдині.»

Отже, згідно з критеріями журі, після другого тура прослуховування до фінального відбору проходять:

1. Шалига Богдан
4. Глібов Іван
8. Стадник Яна
14. Клименко Богодар

Конкурсні прослуховування III туру Конкурсу ім. Б.Которовича відбуватимуться 28 квітня у Великому залі Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського.

Нагадуємо, що у фіналі конкурсанти виступлять у супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України.

Художній керівник і головний диригент оркестру – народний артист України Володимир Сіренко.

Всім успіху! Побачимось!


Автор: Анна Архипова
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Конкурс скрипалів ім. Богодара Которовича



Інші:

6 грудня виповнюється 122 роки від дня народження Миколи Колесси
«Щедрик» як світовий символ Різдва: в Музеї історії міста Києва відкрили нову виставку
Старт всеукраїнської акції «Коляда для Захисника та Захисниці» 2025–2026
Феєричне завершення пʼятої едиції КОНКУРСУ МОЛОДИХ ВОКАЛІСТІВ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СЛІПАКА
Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
Класика зі смаком джазу
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Магія наближається...
Музика солідарності: сучасна польська композиторка Александра Брейза в Національній філармонії України
      © 2008-2025 Music-review Ukraine