Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича
Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича
ДЕНЬ ДРУГИЙ: НАДІЯ
26 квітня 2018, четвер
Поширити у Facebook

Вердикт другого дня прослухувань був таким - всіх членів журі і вболівальників та суддів у залі він вразив надзвичайно високим рівнем виконання. Навіть, до того, що деякі з членів поважного журі вважали програму, за яку взялися молоді музиканти, занадто складною. Що ж, тим більшої вагомості набули досягнення - сміливість, професійних хист і музичний смак виконавців! Для конкурсантів це був день неймовірної концентрації і прориву до перемоги. А для деяких з них – щасливий вихід на новий щабель конкурсних перегонів і власного зростання як митців.

Богдана Півненко, Голова журі Всеукраїнського конкурсу скрипалів ім.Богодара Которовича:

«Сьогодні був прекрасний тур!.. Ми мали 9 непересічних виступів – хтось був більш яскравішим, хтось менше, але всі вони були сильними, - і ми дійсно можемо пишатися, що в нас був такий високий рівень на другому турі! Адже, крім музики Моцарта і української програми, за умовами туру виконувалась «родзинка» нашого конкурсу - твори, які дуже любив Богодар Которович, і які, крім нього, насправді, мало хто грав, інших записів я навіть не знаю, – це сонати Нікколо Паганіні для камерного складу: скрипки і гітари.

…Знаєте, то було надзвичайне відчуття – на сцені стояв банер з портретом Которовича, і молоді люди виконували програму та намагались наслідувати маестро, грати в його традиції. Для них - це є приклад, як воно має бути. Крім того, що конкурсанти відкрили для себе інший репертуар, що було дуже хвилююче і дієво для них, як виконавців, наші закордонні члени журі також зробили своє несподіване відкриття – це нові твори українських композиторів! Після закінчення прослуховувань вони не просто цікавилися музикою, що їх вразила, а просили для себе ноти, аби поповнити власний репертуар! Це чудово, бо наш конкурс мав на меті просувати наших - українських виконавців з українським репертуаром! І те, що твори українських композиторів, завдяки поважним членам нашого журі, пролунають тепер у Франції, у Польщі, у Німеччині – це прекрасно!

Це і є головне - що ми несемо нашу культуру, пропагуємо її, і людям це подобається!»

- На конкурсі були виконавці з різних регіонів України. Як ви вважаєте, існує якась загальна українська скрипкова школа, чи кожен регіон пропонує свої аспекти в цьому напрямку?

«Це взагалі дуже цікаве питання. Безумовно, в нас є відмінності… Є чотири основні виші – це Львів, Одеса, Харків і Київ. І є різниця в школах, 100% є! Звичайно, відмінності залежать від того, хто в кого викладає, і хто в кого вчився. Тому що професура Харкова, наприклад, переважно вчилася у Москві. Ті, хто в Києві, старше покоління, за радянських часів також навчалися в Москві. Молодше покоління – такі, як я, - це вже школа Богодара Которовича. От представник Львівської школи, член журі Назарій Пилатюк, він вчився у свого батька, проте для нього, як і багатьох інших студентів, завжди відповідально було зіграти і почути, що ж скаже Которович. Нажаль, цього року так сталося, що немає представників Одеси, але на сьогодні Одеса трохи програє трьом згаданим консерваторіям. Хоча в Одесі скрипкова школа стара і відома на весь світ, проте зараз, нажаль, вона переживає не найкращі свої часи, і випускники школи Столярського приїжджають до нас у Київ вчитися. Якщо узагальнити, то українська школа традиційно пов’язана із кращими зразками радянської скрипкової школи, в найкращому її розумінні.

Але, зараз, цього тижня, всіх нас об’єднало одне – ім’я Богодара Которовича, і наш конкурс. Це і є важливим моментом, в якому можемо говорити про формування нової української скрипкової школи. Адже в оцінках того, що відбувається на сцені, думки членів журі майже на 90% співпадають, і це дуже радує. Є звичайно, свої моменти вподобань, проте в загальних критеріях ми єдині.»

Отже, згідно з критеріями журі, після другого тура прослуховування до фінального відбору проходять:

1. Шалига Богдан
4. Глібов Іван
8. Стадник Яна
14. Клименко Богодар

Конкурсні прослуховування III туру Конкурсу ім. Б.Которовича відбуватимуться 28 квітня у Великому залі Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського.

Нагадуємо, що у фіналі конкурсанти виступлять у супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України.

Художній керівник і головний диригент оркестру – народний артист України Володимир Сіренко.

Всім успіху! Побачимось!


Автор: Анна Архипова
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Конкурс скрипалів ім. Богодара Которовича



Інші:

Тиждень музичної терапії у Львівському органному залі
Ростислав Карандєєв став новим керманичем «Дніпро Опера»
Благодійний концерт «НАДІЯ МИРУ»
Згадаємо Ярослава Верховинця
«Кращі мюзикли»
«Золотий обруч» повертається на сцену
Стали відомі імена переможців Відкритого обласного фестивалю - конкурсу виконавців на народних інструментах "Конотопська розсипуха"
Театральний квітень: які вистави покажуть у столиці
Пам’яті Шептицького: у Львівській філармонії представлять унікальну виставу
«Дударик» запрошує львівʼян на пісенні, любовні й жартівливі вечорниці
Шляхетний вечір в Одеській опері
Вокальний майстер-клас Зоряни Кушплер у Львові | 25–31 травня 2025
Львівська національна філармонія
Українські квінтети прозвучать в Івано-Франківську
Філармонійний квітень запрошує у музичну подорож країнами світу
Чим порадує шанувальників високого мистецтва Національна опера України у квітні?
На фронті загинув художник з освітлення Рівненської філармонії Всеволод Шабадах
Оголосили лауреатів премії імені Лисенка: кого нагородили та чому не вручать нагороду за композиторську діяльність
Квітень в Львівському органному залі
Про відзначення державними нагородами України з нагоди Міжнародного дня театру
9 театральних постанов, які можна відвідати в День театру 27 березня в Києві, Одесі, Чернігові, Дніпрі та Львові
"Виставка до 70-річчя Ігоря Білозіра: «Мистецьке коло» у Львівській філармонії"
Розмаїття Баха, усміхнений Моцарт та діалог української і французької музики
У Швеції відбувся унікальний концерт «Бароко в жовто-блакитних тонах – шведсько-українське музичне переплетення»
Квітневі події у Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Заявники, що пройшли технічний відбір Фестивалю-Премії «ГРА»-2025
Харківський університет мистецтв завдяки донатам придбав орган
Зустрічайте 4 переможниць конкурсу Повний Короткий!
На війні загинув колишній музикант симфонічного оркестру Запорізької обласної філармонії Богдан Немцов
Ювілей Івана Козловського
Згадуємо Анатолія Авдієвського
«Святкова Академія»
Одесити вирушають на гастролі до Нідерландів і Бельгії
«Пахіта» – нова версія у «Схід Опері»
«БАХ Маратон»
Фестиваль до 110-го ювілею Святослава Ріхтера
Гранд тур оркестру INSO-Lviv у Нідерландах
Три блискучі концерти березня у Львівському органному залі – обирайте свій або приходьте слухати всі
До Рівного завітає Віктор Плоскіна
“Колискова для солдата”
      © 2008-2025 Music-review Ukraine