Жива класика у Станіславі (від Баха до джазу) | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Жива класика у Станіславі (від Баха до джазу)
Дем’янчук Геннадій
Злотник Дмитро
Жива класика у Станіславі (від Баха до джазу)
У Івано-Франківську завершився фестиваль “Прикарпатська весна – 2014″
21 квітня 2014, понеділок
Поширити у Facebook

Івано-Франківська обласна філармоніяПротягом тижня з 1 до 6 квітня Івано-Франкіська філармонія поринула в чарівний світ класичної музики.

Не зважаючи на всі складнощі, у яких зараз опинилася Україна, і особливо мистецькі акції, акі протягом минулого місяця скасовувались або переносились на всій території нашої держави – щорічний фестиваль класичної музики “Прикарпатська весна” відбувся!

В цьому році програму фестивалю відкрив академічний камерний оркестр “Harmonia Nobile”, який присвятив свій виступ творчості Й. С. Баха – генія епохи Бароко.

Струнний ансамбль “Quattro Corde” подарував слухачам вечір французької музики. А гостями цьогорічної “Прикарпатської весни″ стали чоловічий вокальний квартет “Акорд” з Тернопільщини, а також Київський квартет Саксофоністів, виступ якого в Івано-Франківську завжди відбувається з аншлагом. Крім того, цього разу столичний колектив, який наступного року відзначатиме 30 років заснування, ще й дав відкритий майстер клас музично обдарованій молоді Івано-Франківська.

Заключним мистецьким заходом фестивалю став концерт за участю симфонічного оркестру філармонії під орудою литовського диригента Дмитра Злотника. Окрім симфонії С. Прокоф’єва, молодий колектив виконав славнозвісний концерт №5 для фортепіано з оркестром Л. Ван Бетховена який має назву “Імператор”. Солістом на цей концерт було запрошено відомого київського піаніста, заслуженого артиста України Геннадія Дем’янчука, який блискуче, з притаманною йому романтичністю, виконав цей надзвичайно емоційний твір.

І піаніст після концерту відовий музикант поділився з редакцією своїми враженнями:

Геннадій Геннадійовичу, які враження у Вас залишив цей фестиваль?
Геннадій Дем’янчук
- Для мене будь-який фестиваль класичної музики це завжди особливе, святкове відчуття. А в нинішній ситуації , коли подібні акції в Україні – рідкість - це важлива акція і хотілося б, щоб подібних проектів в Україні було якомога більше із залученням талантовитих і яскравих солістів, оркестрів і організовано з широкою рекламною підтримкою, що також дуже важливо! Щоб публіка приєднувалася до цього свята, як найбліше.


Для свого виступу ви вибрали фортепіанний Концерт №5 Л. Ван Бетховена «Імператор», чому?

- Перш за все Бетховен один з моїх найулюбленіших композиторів. І до творчості якого я звертаюся, найчастіше, у хвилину важких переживань. Його музика зміцнює мене духовно і морально , вона завжди дає певний заряд енергії , якусь « вперту » волю без якої музикант, на мій погляд, не може відбутися. І, певною мірою, Бетховен для мене , мабуть, один з тих священних каменів до яких я постійно припадаю. Його фортепіанні концерти для мене, як і, мабуть для більшості не лише піаністів, а й взагалі прихильників Бетховена є не в’янущими шедеврами. А «Імператор», взагалі, твір невичерпий, геніальний.

Як відомо, за останні місяці культурне життя України порушилось. Більшість фестивалів, конкурсів та й просто концертів якщо не скасовано , то перенесено на більш пізній термін. Як Ви розцінюєте сучасну музичну культуру і її вплив у цей не простий для Нас час?

- Дійсно , видно , що особливо зараз багато керівників в державних установах вважають ці події веилким фінансовим тягарем, і сприймають, в певій мірі, як «розважальну». І заяви, накшталт «Навіщо нам це все?» лунали і в більш легкі часи. Але сьогодні , я вважаю , саме в цю годину, навпаки , роль таких заходів , як фестиваль або просто концерт класичної музики – вартує набагато більше, і має унікальну можливість не тільки духовного збагачення, а через високе мистецтво претворювати народ України у націю, єдину націю!

Геннадій Дем’янчукЯким ви бачите місце митця у світі лих трагічних подій в яких опинилася наша країна?

- Чи варто людині мистецтва сприймати чи не сприймати ситуацію, що склалася - кожен має сам відповісти на це запитання. Але події, які відуваютсья в Україні зараз, особисто на мене накладають дуже темний слід. І я рішуче засуджую тих російських митців, серед яких багато відомих музикантів, хто підтримав агресію стосовно України. Крім того, що більшість з них для нас була певним прикладом до творчого наслідування. І мені, музиканту, який до 30 років прожив у Москві, навчаючись у всіх вишах від ЦМШ до аспірантури Московської консерваторії ці заяви, пов’язані з захистом російськомовних громадян вдаються не тільки повною нісенітницею, і й небезпечними з позиції діалогу між нашими народами . Але сьогодні, я впевнений, настав той критичний момент, коли ми, як нація, маємо відкрити свої очі і нарешті зазирнути всередину себе у свою культуру і її якравих і талановитих представників. Впевнений, що , доклавши належну увагу і зусилля, в нас також з'явиться свої Башмети, Співакови, Мацуєви, Гергієви, чому ні? Не треба постійно чекати коли знову до нас приїде з іноземної країни таловиті музиканти, колективи. Бо чомусь, коли ми бачимо в афіші концерту маленьку приписку іноземної приналежності виконавця – то завжди підсвідомо віримо у більш високий, але як правило, не завжди найвищий рівень. Треба перестати вчиняти музичне ідолопоклоніння. Ми сильна талановита нація, а наша мета, мета митців – це віддавати все те найкраще, що має наша багатовікова культура.



Автор: Володимир Голубничий
Колективи: Симфонічний оркестр Івано-Франківської обласної філармонії
Виконавці: Геннадій Дем’янчук
Диригенти: Дмитро Злотник
Концертна організація: Івано-Франківська обласна філармонія, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Концертний зал Івано-Франківської обласної філармонії
Конкурс (фестиваль): Фестиваль мистецтв «Прикарпатська весна»


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
3_1.jpg