Концерт за участю Телеграм-бота | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Концерт за участю Телеграм-бота
Концерт за участю Телеграм-бота
26 жовтня 2018, п'ятниця
Поширити у Facebook

21 жовтня у Львівському органному залі пройшов унікальний Концерт для ансамблю, публіки і Телеграм-бота.

Концерт відбувався за активної участі відвідувачів органного залу. Слухачі мали змогу вільно переміщатись залом, та вирішувати, що грати музикантам. Технічно все відбувалось за допомогою месенджера "Телеграм" та спеціального бота, якого написали спеціально для концерту.

"Мене ніколи не влаштовувала концертна ситуація у світі", - розповідає скрипаль та композитор Олександр Пільчен. Разом із Ukrainian Festival Orchestra підготував унікальний перформанс.

"Культура концерту була народжена із появою опери, приблизно в 16 столітті. До цього були лише церква та вулиця. В церкві — духовний спів, на вулиці — танці, розповідає скрипаль. - Традиція концерту залишилась сталою до 19 століття. Французька революція змінила підхід до неї. Тоді, люди почали цікавитись музикою, отримали доступ до мистецтва. Сучасна класична музика не популярна. Бо хоче існувати в ситуації, коли публіка, мусить вислухати виконавця до кінця, та не може вплинути на саму ситуацію.

Два століття тому, інтерактив із публікою був яскравіший — кидали яйця та томати, якщо робота артиста була погана. А зараз — глядач можете лише стати і піти. Немає взаємодії із митцем.

Навіть у тій же ж церкві, зокрема протистантській є можливість активної участі у месах. Я не релігійна людина, та й загалом меси мені не подобаються. Але це наштовхнуло на думку: А що, якщо глядач зможе вирішувати, що саме грати музиканту?"

В концерті за участі Телеграм-бота взяли участь 11 музикантів. В оркестрі не було чіткої ієрархії, усі музиканти виконували рівні між собою партії. Залучили й такі експерементальні предмети як шифер, пластикові труби, шматки металу, дерево:

"Для усіх музикантів, написав по 11 фрагментів. Глядачі через месенджер "Телеграм" могли обирати музиканта та фрагмент, який хотіли почути, - розповідає Пільчин. - Звісно повної свободи дій не було, адже я композитор і це мій твір. Та вплинути на нього була змога у всіх присутніх. Спостерігав, як публіка взаємодіє між собою та із оркестром. Спочатку всі соромились, а потім захопились. Телеграм-бот — автоматизував цю роботу, і дав глядачам анонімність. Це розширило свободу дій".

"Такі перформенси - це те, чого потребує сучасна публіка і те, чого вже давно очікував Львів, - розповідає директор Львівського органного залу Тарас Демко. - Відвідувачі органного залу вже звикли до проектів романтичної, камерної та симфонічної музики, до органової музики, до Брамса, Вівальді, Моцарта, Шопена. Гадаю, що Львівський органний зал — община, яка має форсувати і бустити якісний музичний продукт, а разом із тим не припиняти експерементувати та розширювати рамки сприйняття.

В академічному середовищі музикантів панує конформізм. Поважні інституції бояться експерементувати, аби не втратити свою публіку. Тому такі креативні митці, як Олександр Пільчен залишаються поза увагою. Згадую, коли Олександр презентував проект, сказав: "Всі і так весь час в телефонах, то чому нам не використати телефони?" Однозначно, ми не будемо догоджати авдиторії у всьому. У нас теж є певне бачення і місія. Щасливі, що саме наш Ukrainian Festival Orchestra мав нагоду вперше в історії взяти участь у такому грандіозному проекті".

"Домовитись із Львівським органним залом не було проблемно. Нове керівництво дуже відкрите до нового, - ділиться Пільчин. - Презентував проект Івану Остаповичу та Тарасу Демку, дирекції залу. Сказали - "круто, роби". Програміст зі Львова, безкоштовно "написав" Телеграм - бота, який автоматизує роботу оркестру та глядачів, за два місяці. Проводили репетиції протягом тижня. Цей захід не принесе прибутку ні мені, ні Органному залу. Але дасть можливість слухачам долучитись до мистецтва. Зізнаюсь, аншлагу не очікували".


Автор: Анна-Лілія Кокора
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики
Джерело: Gazeta.Ua



Інші:

Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
13 грудня у знаменитому залі Берлінській філармонії відбувся концерт Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під назвою «Sound of Ukraine»
Концерт ентузіастів
Культурна дипломатія вищого гатунку
Харківський кросовер-оркестр PRIME ORCHESTRA гастролює містами Туреччини
«Пиши листи до Миколая!»
У Рівненській обласній філармонії звучали різдвяні пісні
«Сарсуела. На хвилях іспанської пристрасті»
Відважний проєкт
У Львівській філармонії з успіхом пройшла прем’єра опери польського композитора
У Києві відбулася прем’єра опери “Родинний альбом” Єжи Корновіча (Польща), а 10 грудня її почують у Львові
Повернення Дона Карлоса: вердіївський шедевр вперше за два роки прозвучав у Києві
      © 2008-2024 Music-review Ukraine