«Для Чернігівщини я живу і творю» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Рожок Володимир Іванович
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Інтерв’ю з ректором Національної музичної академії України ім. П.Чайковського Володимиром Рожком
7 травня 2018, понеділок
Поширити у Facebook

Неповторним явищем у мистецькому житті держави стала Міжнародна Пасхальна асамблея «Духовність єднає Україну», яка з кожним роком набирає все більшого успіху та авторитету, перетворюючись на яскраве музичне свято. Чернігівців особливо тішить той факт, що ідея проведення цього дійства належить нашому славетному землякові, який народився в селі з поетичною назвою Хороше Озеро Ніжинського району, Володимирові Рожку - ректору Національної музичної академії України ім. П. Чайковського, доктору, професору, народному артисту, академіку. З ним зустрівся в його робочому кабінеті у Києві спеціальний кореспондент «Деснянки».

- Пане Володимире, а як і коли виникла ідея проведення такої масштабної асамблеї?

- Навесні, коли пробуджується природа та буяє все навкруг, їхав я своєю рідною Чернігівщиною і біля знаменитого Козелецького храму, усипальниці сім’ї Розумовських, почув церковний радісний передзвін, який сповіщав про Світле Воскресіння Христове, Я одразу згадав свою матусю, яка була солісткою у нашій сільській церкві і гарно співала: «Господи, Господи, силою Твоєю.,.» І подумалось: чому б не звучати такому урочистому передзвону та співу в храмах Києва наступного дня після світлого Воскресіння, ще й наповнити Великдень святом хорового співу.

- І як бачимо, ви успішно втілили свою мрію в життя...

- Як швидко летить час! Народившись, як суто хорова всеукраїнська акція, асамблея за десять років розвинулася у міжнародний захід, який охоплює різні жанри і форми. Учасниками його стали лише цьогоріч, з 9 до 28 квітня, понад півтори тисячі музикантів, 25 хорів, симфонічні, камерні та оркестри народних інструментів з десяти країн світу. Шанувальники музики могли почути мелодії від старовинних до авангардно-джазових творів. Але головне завдання нашої асамблеї вбачаємо у консолідації людей різних конфесій і націй через духовне мистецтво, а не через надмірну політиза-цію. Нині Україні, можливо, як ніколи, потрібні об’єднання та відчуття національної гідності.

Водночас ми прагнемо долучитися до благодійності, яка є серцевиною християнської духовності, до вшанування творчого надбання видатних діячів культури. Зрозуміло, що на асамблеї, співорганізатором якої є Міністерство культури України та творчі Національні спілки, виступають провідні, високопрофе-сійні, уславлені колективи, 8 останні роки до нашої мистецької панорами долучилися дипломатичні представництва, посольства багатьох іноземних країн, які сприяють розвитку «Музичних діалогів».

- Щороку в асамблеї беруть участь колективи і виконавці з різних куточків та регіонів України - від Закарпаття, Галичини, Слобожанщини до Наддніпрянщини, Донбасу, Полісся. Ви з особливою теплотою запрошуєте до Києва ансамблі і хори з Сіверського краю..

- Безумовно! Адже їхні виступи викликають у глядачів неймовірну радість. Ви б чули й бачили, яку хвилю почуттів приніс студентам і викладачам Київського національного університету концерт академічного камерного хору ім. Д. Бортнянського, володаря гран-прі міжнародних конкурсів. А шедевральний спів молодіжного хору «Світич» Ніжинського держуніверситету...

Для Чернігівщини я живу і творю, бо це -моя любов і наснага. За 14 років мого ректорства в Академії для області підготовлено понад 150 висококласних спеціалістів. Нині на п’яти курсах здобувають вищу музичну освіту майже півсотні студентів. А Кирило Бистревський (запам’ятайте його ім’я) - це диригент-хормейстер, соліст-вокаліст з великим майбутнім, Ми, українці, - пісенна нація.

Яскравим свідченням цьому стала минулого тижня захоплююча фольклорна феєрія, яку подарував киянам академічний ансамбль пісні і танцю «Сіверські клейноди» під орудою заслуженого діяча мистецтв України Сергія Вовка, Великий зал національної музичної академії не зміг вмістити всіх бажаючих. Глядачі побачили яскраві, різні за стилем, формою і жанрами номери, цікаві як представникам молоді, так і старшого покоління. Кожна пісня і танок, унікальні номери оркестрової групи викликали шалену хвилю оплесків та вигуки «Браво!». Неодноразово артисти виконували номери на «біс!».

Справді, чернігівці зачарували киян і гостей столиці феєричним святковим концертом.

- А чому майже всі виступи відбуваються безоплатно?

- Асамблея - це свято, яке наближає усіх до християнської віри. Людина приходить до храму в бажанні подумати про Найвище та піти духовно очищеною. А прекрасна музика нехай звучить у кожному серці, наповнюючи душі теплом, радістю і спокоєм!




Автор: Сергій Гайдук
Діячі мистецтв: Володимир Рожок
Джерело: Gorod.cn.ua



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine