Конкурс Горовиця: клавіші дитинства | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Конкурс Горовиця: клавіші дитинства
Конкурс Горовиця: клавіші дитинства
18 травня 2013, субота
Поширити у Facebook

Міжнародний конкурс піаністів пам'яті Володимира Горовиця — мабуть, найвідоміше міжнародне музичне змагання України. З 1995 р. він приковує до себе увагу аматорів та знавців фортепіанного мистецтва різних країн. Завойований авторитет і хороша організація допомогли конкурсу у 2002-му ввійти до Європейської спілки міжнародних молодіжних конкурсів (EMCY), а в 2004-му — у WFIMC (Всесвітню федерацію міжнародних музичних конкурсів). 

Форум піаністів-початківців по-справжньому піклується про своїх лауреатів, організовуючи їхні виступи в престижних концертних залах планети. Його переможці виступали у Кеннеді-центрі Нью-Йорка, в залі Корто в Парижі, у чотирьох містах Японії, у Марокко, Хорватії, концертували в шопенівських місцях Польщі, грали в Росії, в Києві на сцені головного залу країни — 
ім. М.Лисенка. 


Нещодавно завершився Х конкурс маленьких піаністів у рамках музичного форуму ім. Горовиця. В номінації "Горовиць-Дебют" і в молодшій групі змагалися 83 учасники віком від 7 до 14 років із 12 країн (Австралія, Білорусь, Великобританія, Грузія, Канада, Китай, Молдова, Російська Федерація, Туреччина, Україна, Швейцарія та Японія). 

У результаті тижневих змагань визначилися переможці в чотирьох номінаціях групи "Горовиць-Дебют": "А", "B", "С" та "D" і в молодшій групі. У день вручення нагород переможцям на сцену вийшли майже три десятки дітей, щоб отримати дипломи та подарунки. В молодшій групі до них докладалися й перші зароблені гонорари: грошові призи на суму від 500 до 3000 доларів. Заслужені теплі слова, дипломи та квіти отримали вчителі, які підготували фіналістів. 

Серед лауреатів відзначу учасників заключного концерту. Маленькому українцеві Максиму Бурдальову (І премія номінації "А") властиві прекрасне відчуття форми та стилю, продемонстровані юним переможцем у Рондо Фр.Кулау на тему "Дон Жуана" В.Моцарта. Сонатина До мажор Д.Кабалевського в трактуванні китайського конкурсанта Ліана Ча Вея зачарувала глибоким підходом до серйозної музики та принесла йому спеціальний приз журі.

Українка Марія Клименко з Іллічівська отримала ІІ премію в молодшій групі. На заключному концерті вона блискуче зіграла знаменитий "дорослий" етюд Моріца Мошковського "Іскорки". Контрастом прозвучали Два вальси Валентина Сильвестрова у виконанні Жені Моторенко (V премія в цій самій групі). Піаніст передав ніжний тонкий аромат, неквапливий плин музики українського майстра... Грайливо, опукло намалював Богдан Волошин картинку "Кіт і миша" американського композитора Аарона Копленда (І премія в номінації "В"). 

Володар ІІ премії в молодшій групі Тоні Сиці Юнь (Канада) по-дорослому, проникливо зіграв Ноктюрн ор.27, №2 Ф.Шопена.

Два маленьких українських майстри — Ілля Фіалко (І премія номінації "С") і Роман Федюрко (І премія номінації "А") — чудово впоралися з Етюдом Сергія Борткевича та Експромтом Людмили Шукайло, відповідно. Їхній товариш Лі Шуан Герн із Австралії (ІІ премія в номінаціях "А", "В" та "С") вразив технікою в рахманіновській транскрипції "Польоту джмеля" Римського-Корсакова. А москвич Олександр Малофєєв (ІV премія в молодшій групі) з великим успіхом зіграв складний парафраз М.Плетньова, який став хрестоматійним, на тему Andante maestoso з балету "Лускунчик" П.Чайковського. 

У групі "Горовиць-Дебют" переможницею в номінаціях "А", "В" та "D" стала восьмирічна японка Окуі Шіо. Дома вона навчається в педагога Олени Ашкеназі. Маленьку японську гостю вирізняють свобода й розкутість, чудова техніка, вишуканий звук, абсолютне володіння стилем та формою складних творів. Як захоплено її приймала публіка! Дівчинка переконливо, бездоганно грала сольну програму і блискуче впоралася зі складним завданням спільного музикування під акомпанемент Академічного оркестру Національної філармонії п/к Ігоря Палкіна. І у фіналі японка чуттєво й інтонаційно точно виконала ІІ та ІІІ частини Концерту Ре мажор Й.Гайдна. 

Виразно прозвучав 13-річний китайський піаніст Чень Сюєхун, переможець у молодшій групі. В Центральній музичній школі при Пекінській консерваторії його виховує професор Сіньнін Чжан. Абсолютно дорослу програму підліток виконував зріло й осмислено. Утім, з огляду юний вік, йому поки що не до кінця доступні глибини емоційності, властиві, наприклад, Першому концерту П.Чайковського. Але глибоко продумане, виважене класичне трактування російського романтика викликало незаперечну повагу, прозвучало абсолютно зріло й самодостатньо. Чого не скажеш про розгублений, елементарно-фальшивий акомпанемент оркестру, що нерідко не збігався з солістом. 

Своїми враженнями поділився постійний — з часу створення двох наймолодших вікових груп конкурсу ім. Горовиця — голова журі, професор Валерій Козлов. 

— Валерію Олеговичу, яка динаміка розвитку конкурсу, що відбувся уже вдесяте? 

— Головне — підвищення виконавського рівня учасників. Вони грають дедалі рівніше, немає колишнього контрасту між дуже слабкими та дуже сильними конкурсантами. І в молодшій групі дедалі частіше з'являються учасники, нерідко діти 11—12 років, котрі грають складні твори: "Петрушку", обробку Плетньова фрагментів "Лускунчика" Чайковського, Перший концерт Чайковського. По-друге — розширюється географія, нинішнього року в конкурсі взяли участь представники не тільки традиційних країн-учасниць — Білорусі та Росії. Грали маленькі музиканти з Японії, Китаю, Канади, Австралії.

Загроза музичній освіті України у вигляді рекомендованого листа Мінфіну про підвищення плати за навчання в ДМШ, перехід на самоокупність, що виникла недавно, — це сьогодні животрепетне питання для нашого суспільства. Як оцінюєте ситуацію? 

— Як катастрофу. Адже якщо відбудеться "переоцінка цінностей" у цій сфері, — знищать створюване століттями. Торкатися цього категорично не можна! Завдяки цьому живе наша музична виконавська культура. Ми маємо унікальну систему, якої немає більше ніде у світі. І якщо почати руйнувати "знизу", зі шкіл, розвалиться вся споруда.


Автор: Ольга Кизлова
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110125_112.jpg