Новина |
|
|
|
|
"Я бачу, вас цікавить пітьма" і повернення Андрія Жолдака
Які прем'єри українські театри покажуть восени
Сьогодні
Поширити у Facebook
Режисер Андрій Жолдак повертається в Україну після майже 20-річної перерви, Луганський театр переїздить до Києва і ставитиме одразу три вистави за сучасною драматургією, очільник Молодого театру працює над постановою за Метерлінком у львівському театрі "Воскресіння" — Суспільне Культура запитало у понад трьох десятків українських театрів, які прем'єри вони готують восени.
Зазначимо, що цей гід не претендує на вичерпність. Також під час прочитання просимо враховувати, що театри на прифронтових територіях мають менш безпечні умови роботи, ніж театри, розташовані у тилу.
Київ
Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка
Разом із Театром драматургів на камерній сцені покажуть нову виставу Давида Петросяна — "Поліандрія" за текстом Сергія Кулибишева. Це історія про жінку, яка після війни опиняється перед складним вибором. Як пише сам режисер, це "трагікомічна п'єса про те, як у когось чоловік не повертається з фронту, у когось половина, а у когось цілих два", і потрібно навчитися жити по-новому. Прем'єру планують на вересень-жовтень.
Ще одна прем'єра камерної сцени в жовтні — "Наш клас" польського драматурга Тадеуша Слободзянека. Режисером став Станіслав Іванов — переможець конкурсу для молодих режисерів та режисерок "Франко-Практикум", для якого це перша велика робота в репертуарі театру Франка. Вистава — про те, як події минулого відлунюють у сьогоденні та яку відповідальність ми несемо перед наступними поколіннями, описують у театрі.
У грудні також обіцяють постанову "Енеїди" в режисурі Давида Петросяна. Текст для вистави написав співзасновник Театру драматругів Максим Курочкін.
Національний академічний драматичний театр імені Лесі Українки
Один із найбільш радикальних українських режисерів Андрій Жолдак не ставив вистави в Україні вже майже 20 років. Тепер він повертається із виставою "Дім", яка триватиме 4 години 20 хвилин і матиме два антракти. Прем'єру запланували на 13 і 14 вересня.
"Це буде вистава про мій Дім, про наш Дім і про сім’ю, адже всі випробування можна подолати, якщо це боротьба за чесність і свободу", — каже режисер. Нову виставу, де в центрі сюжету — родина і війна, він називає сколком часу і каже, що події постановки можуть відбуватися скрізь і ніде водночас. Над костюмами працює Сімон Мачабелі, для якого це вже десята вистава з Жолдаком.
У листопаді почнуть роботу над великим "Проєктом Кассандра", який створили за мотивами творів Лесі Українки, Жана Поля Сартра, Есхіла та Еврипіда. На підготовчому етапі польський режисер Гжегош Яжина проведе серію тренажів та майстеркласів, де з акторами буде досліджувати теми свободи, відповідальності, втрати та боротьби за виживання у часи війни, розповідають у театрі.
Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра
У червні головна режисерка Театру на лівому березі Тамара Трунова поставила Confronting the Shadow у Берліні на міжнародному міждисциплінарному фестивалі Performing Exiles від Berliner Festspiele, а у жовтні втілить трансформований матеріал у рідному театрі. Перший прем'єрний показ планують на 31 жовтня.
"Робота з Тінню" досліджуватиме трансформації людини в епіцентрі кризи. Тінь у виставі стане не фантомом минулого, а співрозмовником, який говорить цитатами, слоганами, викривленнями та галюцинаціями, розповідають у театрі. Як і попередня робота режисерки Ha*l*t, це буде devising theatre, тобто театр, який починається не з тексту, а з теми та ідеї.
У Театрі на лівому березі також планують прем'єру вистави переможця минулорічного фестивалю "Митниця. Нова режисура" Слави Юшкова. "Дурко" за мотивами оповідань Луїджі Піранделло — це неонуарна трагікомедія з детективною лінією, комікс-естетикою та італійським шармом, кажуть у театрі й додають: "Глядачі під час перегляду самотужки вирішать, хто ж тут найбільший дурко". Прем'єру запланували на 4 і 5 жовтня.
Також у жовтні проведуть цьогорічний фестиваль "Митниця…", де шукатимуть нові режисерські імена в Україні. На відміну від попередніх років, усі учасники та учасниці працюватимуть не з різними текстами, а з однією п'єсою — "Терапія" литовської драматургині Біруте Капустінскайте. Свої уривки вони презентують на сцені театру 18–19 жовтня.
Київський академічний драматичний театр на Подолі
На жовтень тут планують постанову "Повітряного острова" ("Останній Дон Кіхот") ізраїльського драматурга Роя Чена, яку описують як сатиричну історію двох споріднених душ в одній камері. Виставу втілює Поліна Медведева, яка також ставила на камерній сцені театру детектив-нуар "Швейцарія".
Крім того, уперше в Театрі на Подолі поставить виставу художній керівник Малого театру Дмитро Весельський. Це буде версія однієї з класичних п'єс, кажуть у театрі. Там також обіцяють комедію від Давида Петросяна — для постанови поки що розглядають кілька варіантів. Точних дат обох прем'єр не повідомляють, але планують їх на осінь.
Київський академічний театр "Золоті ворота"
Виставу Brecht. Cabarett, жанр якої — "пісні про погані часи", втілюватиме Оксана Дмітрієва, головна режисерська Харківського театру ляльок у копродукції з рідним театром. Текст для постанови за мотивами Бертольда Брехта ("Барабани вночі") підготував драматург Андрій Бондаренко. Також у виставі звучатимуть пісні на вірші Брехта в перекладі Сергія Жадана.
За сюжетом, воїн повертається із Першої світової війни до рідного міста, яке "обрало його не чекати". "Найголовніше для мене питання: що станеться з нами і зі світом, якщо цей солдат одного дня перестане воскресати?" — коментує Оксана Дмітрієва.
У назві обігрують вигадане слово, подібне за написанням до cabaret, легкого розважального жанру. Таке саме слово, тільки з двома літерами t, відсилає до політичної сатири. Премґєра відбудеться 13–14 вересня у київському театрі "Золоті ворота" та 19 вересня в Харкові, у Театрі ляльок імені Афанасьєва.
На початку грудня також планують показати режисерський дебют акторки театру Христі Любої. Вистава має робочу назву "Посвист поїзда" та створена на основі новел Луїджі Піранделло разом із драматургинею та керівницею Театру драматургів Катериною Пеньковою ("Бука", "Метод 46").
Сюжет обертається навколо алегоричної історії про Белукку, який щодня отримує шанс цілковито змінити своє життя. Героєві протистоятимуть і водночас акомпонуватимуть "тітки-оповідачки" — образ суспільства, яке милується чужим падінням і дозволяє трагедії розгортатися, додає Катерина Пенькова.
Київський національний академічний Молодий театр
Першою прем'єрою нового театрального сезону (3–4 жовтня) стане вистава "Три швидкі та модні у цьому сезоні перукарки", яку перенесуть зі "Сцени 6". Це постанова нового директора-художнього керівника Станіслава Мойсеєва за текстом Максима Курочкіна.
Також восени Молодий театр стане партнером "Тижня актуальної п'єси". Всередині сезону покажуть виставу за п'єсою "Місячні" драматургині та ветеранки Аліни Сарнацької у постановці режисерки театру "Нафта " Ніни Хижної.
Крім того, до ювілею Олексія Вертинського (2 січня акторові виповниться 70 років) готують прем'єру за п'єсою Мольєра "Скупий".
Серед запрошених режисерів, які ставитимуть різні вистави, Крістоф Фьотріє, Роза Саркісян та Андрій Бакіров.
Дикий театр (Київ)
У театрі готують прем'єру за романом Іларіона Павлюка у режисурі очільника львівського Театрі імені Марії Заньковецької Максима Голенка, який підготував дві версії вистави, що відрізнятимуться акторським складом, сценографією та фіналом.
У обидвох театрах квитки на вистави уже розпродано — не лише на вересень, але й на жовтень (покази планують на 21, 22 вересня, 10 і 11 жовтня у Львові та на 30, 31 жовтня та 1 листопада у Києві. Також у Львові відкрили квитки на додаткові покази 4 і 5 жовтня).
Інсценізацію для роману створював Олексій Доричевський, сидячи в окопах на Донеччині, додають у Театрі імені Марії Заньковецької. "Рівно рік тому я сидів у затишній кав’ярні у просторому і сучасному ТРЦ Покровська, до якого веде бульвар із сакур, і захоплювався структурою «Пітьми». Пару місяців по тому вперше зідзвонився із автором, прямо з бліндажу. Зв'язок весь час переривався, але ми навіть змогли посперечатись. Взимку ми сиділи з побратимами у натопленій хаті в Краматорську і вже читали інсценізацію", — розповідає автор.
Також Олексій Доричевський вже почав роботу над інсценізацією роману Андрія Сем'янківа "Танці з кістками", уточнюють у "Дикому театрі". Дата прем'єри поки невідома, бо Олексій служить у Силах оборони.
На початок жовтня в "Дикому театрі" також планують репетиції вистави "Дуже сумна людина", яка розповідає про людину у відчаї, що зустрічає кота і б'ється з ним об заклад. Крім того, готують сергію вистав для індивідуального перегляду від режисерки Наталки Сиваненко.
Київська академічна майстерня театрального мистецтва "Сузір'я"
Кіно- і театральний режисер Олекса Гладушевський уже працює над п'єсою за романом Оскара Вайльда "Портрет Доріана Грея". Команда готує власну адаптацію п'єси, не працює з уже готовою, як уточнює Гладушевський у коментарі Суспільне Культура. Прем'єру планують на кінець жовтня — початок листопада.
"Мені здається, що роман, написаний у XIX столітті, дуже збігається із сучасними настроями, темою безкарності та масок, які носять люди, приховуючи за ними не ті мотиви, які вони потім несуть у суспільство. Але головне в цій історії те, що будь-який злочин буде рано чи пізно покараний, навіть тоді, коли людина, яка його вчинила, взагалі цього не очікує", — додає режисер.
Київський національний академічний театр оперети
Режисер Микита Поляков ставитиме виставу "П’єса 22, або Шлях героя". Текст для постанови написав ветеран Волдимир Тука за мотивами реальних подій. Прем'єру музично-драматичної вистави планують на 15–16 жовтня.
У жовтні (3—4 жовтня) у репертуар також повернуть рок-оперу "Біла ворона" (2019) у постановці Максима Голенка (композитор — Геннадій Татарченко, автор лібрето — Юрій Рибчинський). У листопаді хочуть відновити балет "Кармен-сюїта" Жоржа Бізе.
Національний академічний театр опери та балету імені Шевченка
До втілення опери "Казки Гофмана" Жака Оффенбаха у Національній опері почали готуватися ще до початку пандемії COVID-19. Тоді була домовленість про те, що її ставитиме британський режисер Тоні Палмер. Згодом почалася повномасштабна війна, тож з ідеєю звернулися до Івана Уривського. Прем'єру планують на кінець жовтня — початок листопада.
Академічний театр "Київ модерн-балет"
Засновник і головний балетмейстер театру Раду Поклітару ставитиме балет на музику опери Джузеппе Верді "Травіата". Крім історії кохання та вразливості, досліджують право людини на почуття та прагнення внутрішньої свободи. Прем'єра постанови відбудеться 16—17 жовтня на сцені МЦКМ (Жовтневого палацу).
Київський муніципальний академічний театр опери та балету
Сезон відкривають прем'єрою рок-опери "Патріот" від керівника Київської опери Петра Качанова (13–14 вересня). Виставу побудували на музиці українських гуртів та виконавців, зокрема Кузьми Скрябіна, Олександра Ярмака, "Братів Гадюкіних", Костя Москальця, Тараса Петриненка та Марії Бурмаки.
Аранжування для опери створили українські композитори Борис Севастьянов та Іван Небесний. Балетмейстеркою-постановницею стала Кристина Шишкарьова, художницею-постановницею та художницею костюмів — головна художниця Національної опери Марія Левитська.
Київський академічний театр "Актор"
Британець знаходить валізу з готівкою в дощовий день і відтоді починається "найсмішніша катастрофа у його житті". Це комедія положень за п'єсою Олівера Ашкрофта, яку ставить В'ячеслав Жила. Перший показ планують на початок жовтня.
Київський академічний театр "Колесо"
Шведський композитор Еліас Файнгерш (Teater KEF), який поєднує тромбон, електронну музику, лупінг, гумор і сторителінг, зіграє історію кохання "Створення" (Skapelse) з акторкою театру Марією Грунічевою. Режисер і постановник вистави — Керен Клімовскі (Швеція). Прем'єру анонсували на 13, 14 і 16 вересня.
Київський академічний театр на Печерську
Яким був композитор Володимир Івасюк крізь призму його часу — досліджуватиме режисер Владислав Мамчур. Показати виставу планують приблизно наприкінці листопада.
Театри по Україні (зокрема і з гастролями в Києві)
Національний драматичний театр імені Марії Заньковецької
Крім інсценізації бестселера "Я бачу, вас цікавить пітьма" з "Диким театром", у театрі готують постанову за п'єсою Наталки Ворожбит "Неіснуючі" в режисурі Вероніки Літкевич. Прем'єра буде наприкінці жовтня на сцені "Стрих".
За сюжетом, Орися, її матір та донька стають біженками за кордоном: жінки не "висять на шиї" у чужої держави, але всі хочуть додому — навіть їхній Кіт, який розійшовся із сусідським котом Чеховим на політичному ґрунті.
У театрі також мають першу співпрацю з режисеркою Тетяною Губрій ("Кортес", "Бука" в київському театрі "Золоті ворота"). На камерній сцені театру вона втілюватиме п'єсу сучасного драматурга Андрія Бондаренка "Брідські явища".
Дія відбувається на Галичині в 1922 році: після завершення війни родина з Бродів живе спокійно, поки не приїздить спеціальна комісія з розслідування духовних явищ. У Демчинських є секрет — "старосвітська історія з привидом": про неї можна дізнатися із брошури 1920-х років. Має вийти комедійна версія подій, яка відштовхується від документального матеріалу. Прем'єру обіцяють 15–16 листопада.
Театр імені Заньковецької також гастролюватиме в Києві: 11 вересня у МЦКМ привозять "Тартюфа" в постановці литовського режисера Оскараса Коршуноваса.
Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки
Шлях (не) героїні демонструватиме дебютна вистава Світлани Федєшової "Пенелопея", у основі якої — п'єса Аліни Сарнацької "Плем'я чекання". Жінка, яка чекає — зараз уже не пасивна гомерівська прядильниця, не жертва і не мучениця. Вона міцно стоїть на ногах, але все ще сподівається, що її хтось підхопить, описують у театрі. Акторками у виставі стали жінки з різних театрів у Львова, які в реальному житті є партнерками чи дружинами військових та підготували документальні монологи до прем'єри 20–21 вересня.
У жовтні театр планує копродукцію німецької режисерки Малін Краус і драматургині Юлії Реддер у проєкті "Жіноча лабораторія майбутнього". У документальній виставі поєднуватимуть особисті розповіді, журналістські дослідження та художні інтервенції, щоби дослідити, як жінки переживають і формують суспільні зміни у період конфлікту. Костюми та сценографію створять з автентичних українських текстильних візерунків та матеріалів, які розробила Паула де ла Гай. Творці й творчині планують серію поїздок у інші міста України та у Німеччину.
Львівська національна опера
Над прем'єрним балетом "Мавка" працюватиме та сама команда, яка створила балет "Тіні забутих предків" (Артем Шошин — балетмейстер, Арвідас Буйнаускас — сценограф, Наталія Міщенко — художниця костюмів). Це буде балет на музику Вікторії Польової, а за диригентський пульт запросили Володимира Сіренка. "Мавку" хочуть показати в листопаді. Також Львівська опера святкуватиме своє 125-річчя протягом 9—11 жовтня.
Львівський академічний театр імені Леся Курбаса
"Марію з Буенос-Айреса" (1968) аргентинського композитора Астора П'яццоли уперше переклали українською. Оперу, написану для драматичних акторів, ставитиме Євген Лавренчук, а прем'єру планують на кінець листопада.
Головна героїня Марія гине і повертається до життя як образ нескінченного оновлення. Сам П'яццола називав свій твір "танго-опера": замість традиційних арій та хорів тут звучить музика танко з елементами джазу, авангарду та класики. Лібрето до опери створив поет-модерніст Орасіо Феррер. Українська команда також має ідею увести в постанову історію будівлі театру — понад сто років тому її звели для театру-вар'єте Casino de Paris.
Jam Factory Art Center
Як російська пропаганда з романтизованим образом Південного берега Криму перетворилися на інструмент витіснення та забуття локальної історії, вивчає міждисциплінарний проєкт "Солоний сік достиглого інжиру" від Дарії Литвиненко. Прем'єра постанови відбудеться 3—4 жовтня.
Це розповідь про дім, який зараз можливий лише у фантазії. Щоби втілити сюрреалістичну естетику, в костюмах персонажів поєднають людські риси з образами морських істот і рослин. Вистава поєднає рух, фізичний театр, архівні зображення, інсталяцію, звук та поетичне кіно (із медіамитцем Штефаном Кріше). Режисерка також працює у співпраці з австрійським скульптором Юргеном Мюнцером.
Львівський академічний театр "Воскресіння"
Новий директор — художній керівник Молодого театру Станіслав Мойсеєв готує для театру постанову "Чудо святого Антонія" за Морісом Метерлінком. Точної дати прем'єри поки що немає, але її планують на кінець жовтня.
Крім того, в театрі триває підготовка до 36-го Міжнародного театрального фестивалю "Золотий лев" (2—7 жовтня).
Харківський театр "Нафта" (Харків)
Британська письменниця Олівія Ленґ називає сад антитезою війні та вважає його одним зі способів опору. Втім, на відміну від утопічного райського саду, в українському саду є місце і для смерті. У ньому лише частково можна мати контроль над реальністю, не повністю бути певними, що насінина проросте, а рослина приживеться. Втім, це все ще сад, де можна працювати, а можна й відпочити. У будь-якому разі — чіплятися за землю та укорінюватися, мати спільний простір.
Саме про цей простір готують танцювальну виставу, яка, зокрема, міститиме і жестову мову. Прем'єра відбудеться 28 вересня, із вільним входом за умови попередньої реєстрації. Проєкт підтримав ЄС за програмою "Дім Європи".
Харківський державний академічний театр ляльок імені В. А. Афанасьєва
Крім прем'єри Brecht. Cabarett у київському театрі "Золоті ворота", де братимуть участь актори театру, у прифронтовому театрі готують прем'єру дитячої вистави "Пан Коцький" за українською народною казкою (у режисурі Олександра Коваля). Постанову хочуть показати у вересні.
Також продовжать презентувати театралізовані читання сучасної української дитячої літератури з видавництвом Vivat і ГО "Толока" на грант Українського інституту книги. У жовтні будуть читання творів Ірини Лазуткіної та Катерини Єгорушкіної у Харкові й Харківській області.
Восени театр планує гастролі з ляльковою виставою для дорослих "Калинова сопілка" за твором Оксани Забужко у режисурі Оксани Дмітрієвої: 6 вересня її покажуть у Рівному, а 22 листопада — у Києві (культурний кластер "Краків").
Харківський державний академічний український драматичний театр імені Тараса Шевченка "Березіль"
Двоє людей виросли разом і пронесли крізь десятиліття нерозривний зв'язок, але досі не до кінця розуміють одне одного. Постанову про це створюватиме головний режисер "Березоля" Степан Пасічник за п'єсою "Ерік і Анна" Тіма Янсона. Перший показ анонсують на 4 жовтня.
Наприкінці осені (27 листопада) планують повернути найпопулярнішу виставу "долютневого" репертуару — "Примадонни 2.0" Олександра Аркадіна-Школьника за Кеном Людвігом. Комедія розповідає про акторів Джека й Лео, яким бракує грошей і визнання, тому вони нашвидку розігрують сцени з Шекспіра. Але життя підкидає їм сюжет для авантюрної вистави, і хлопці перетворюються на дівчат, описують у театрі.
Восени також хочуть поставити "Горгони" американського драматурга Дона Нігро від режисера Олександра Ковшуна. Це чорна комедія про двох ексакторок, які були суперницями, а тепер намагаються повернути колишню славу ролями у фільмі жахів.
Харківський академічний драматичний театр імені Г. Ф. Квітки-Основ’яненка
Ще одне переосмислення "Тартюфа" Мольєра створив режисер Сергій Москаленко. Прем'єру в харківському театрі Квітки-Основ'яненка покажуть 20 і 23 вересня, а на жовтень запланували гастрольні покази в Дніпрі, Полтаві та Білій Церкві, як розповідає директор театру Олег Яцина в коментарі Суспільне Культура.
У листопаді-грудні можуть почати роботу над ще кількома виставами: одна з них інтерпретуватиме творчість Григорія Квітки-Основ'яненка, на честь якого названий театр, інша буде на основі тексту одного з харківських авторів, ім'я якого поки не розголошують, додає директор.
Харківський національний академічний театр опери та балету імені М. В. Лисенка (ХНАТОБ)
Опера відкриє сезон "Енеїдою" Лисенка (прем'єра відбулася 5 липня, перед закриттям сезону). Це ювілейний сезон — театрові виповнюється 100 років, тож із 26 вересня до 19 жовтня планують Shid Opera Fest, який завершиться великим гала-концертом.
Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В. Василька
Комедію XVIII століття, яка поєднає народну казку, комедію дель арте і сатиру, поставить київський режисер Слава Жила. Вистава за п'єсою Карло Ґоцці "Синє чудовисько" розповідає про принцесу Фантасмагорію, яка бачить під потворною подобою зачарованого принца і знімає закляття щирими почуттями. Перший показ відбудеться 28 вересня.
Паралельно працюють над святковою програмою до 100-річчя театру, яке відзначатимуть 7 листопада. Також театральний оркестр традиційно презентуватиме нові музичні програми щомісяця.
Сумський національний академічний театр драми та музичної комедії імені Михайла Щепкіна
Восени новий художній керівник театру Дмитро Некрасов поставить "Вій. Докудраму" Наталки Ворожбит, а режисер Роман Козак працюватиме над виставою "Сто тисяч", також за текстом сучасної драматургині — Катерини Пенькової.
Крім того, співзасновник харківського театру "Нафта" Артем Вусик втілить на сцені театру виставу "Альтернатива", додавши їй сучасного контексту. Раніше цю виставу, поставлену ще до повномасштабної війни, припинили грати в харківському театрі "Нафта", бо одна частина учасників пішла у військо, інша — виїхала з міста, а сюжет, на думку режисера, втратив актуальність.
Також тривають перемовини з режисерами Оксаною Дмітрієвою, Євгенієм Резніченком ("Син" у Театрі на лівому березі) і Сергієм Смеречуком (головний режисер Полтавського театру ляльок).
Тут продовжуватимуть показувати виставу "Чекання" за творами Ґете у постановці режисерки-початківиці Віолети Мітєвої (прем'єра відбулася 30 серпня).
У театру будуть і гастролі: у Києві можна буде подивитися на вистави-фіналісти премії "Гпа" — "Украдене щастя" в постановці Дмитра Некрасова та "Алісу в Дикокраї" від режисерів Оксани Тараненко та Владислава Писарева. У Дніпро поїдуть із постановою "Шинель" Артема Вусика. Також відвідають Львів та Миколаїв.
Рівненський обласний академічний музично-драматичний театр
Уперше на театральній сцені поставили виставу за книгою новел Марії Матіос "Мами", що розповідає історії п'яти різних жінок, яких об'єднує "трагедія осиротілого материнства". Постанову про найсильнішу материнську любов і самопожертву втілює Анжеліка Чорнойван, яка також є авторкою інсценізації.
Перші покази відбудуться 13 і 14 вересня. На осінь у театрі готують ще одну прем'єру, але деталей поки не розголошують.
Івано-Франківський національний академічний драматичний театр імені Івана Франка
У жовтні в театрі покажуть одразу дві прем'єри. Одна з них — "Квіти під руками диявола", яку ставить Надія Левченко за однойменною п'єсою Лариси Мончак.
Вона розповідає про події, що відбувалися в Станіславі (сьогодні Івано-Франківськ) напередодні та під час Другої світової війни, там використовують автентичні світлини та документальні свідчення.
Над архівними матеріалами також працювала режисерка Вікторія Трофіменко у драмі "Яків" про радянський геноцид 1928—1933 років в Україні — цю виставу покажуть у листопаді.
Восени нову виставу також почне готувати директор-художній керівник Івано-Франківського драмтеатру Ростислав Держипільський. Це перепрочитання "Марусі Чурай" за однойменною поемою Ліни Костенко, де акцент зміщують із любовної лінії на боротьбу нації. Прем'єру планують на грудень.
Луганський обласний академічний український музично-драматичний театр
Луганський театр через війну переїздить уже втретє: спочатку до Сєвєродонецька, потім до Сум, а тепер — до Києва. Зараз у МЦКМ (Жовтневий палац) облаштовують сцену на майже 80 місць, як розповідає Суспільне Культура директор Олександр Гришков. Театральний сезон планують почати наприкінці вересня.
Далі режисер Владислав Писарев працюватиме одразу над двома прем'єрами в театрі: за п'єсою "Коти-біженці" Марини Смілянець та Людмили Тимошенко і за текстом "Бука" Лєни Лягушонкової та Катерини Пенькової.
На листопад планують ще одну прем'єрну виставу за сучасною драматургією — "Пам'ятники" в режисурі очільника Сумського театру Дмитра Некрасова (за п'єсою Оксани Гриценко "Виживуть тільки пам'ятники").
Херсонський обласний академічний музично-драматичний театр імені Миколи Куліша
Театр називає чимало планів, які планує втілити до Нового року, зокрема нову виставу Сергія Павлюка ("1984" у Театрі на Подолі).
Режисер ставитиме моновиставу з акторкою Ангеліною Павлюк за п'єсою "Децима" Сергія Марена, де йдеться про богиню, яка працює у підвалі хмарочоса "Олімп". Їй набридли людські долі, і єдине, чого вона хоче — відчути себе людиною.
Крім того, в театрі хочуть втілити "Птаха на горищі" Олега Михайлова та "Чорного ельфа" Андрія Бондаренка (за участі актора-ветерана Володимира Туки та Сергія Михайловського). Останній зіграє і у прем'єрній виставі "Чоловік моєї дружини" за драматургією Миро Гаврана. Також готують виставу "Дім" від режисера Євгенія Резніченка.
Також планують одразу дві прем'єри від режисерки Ірини Корольової. Постанова "Мій нік I’vAzovSky" розповідатиме про музиканта, що змушений жити в підвалі музею Айвазовського у Феодосії. Співавтором, композитором та актором став Олексій Пономарьов. Вистава за п'єсою Ірини Феофанової "Маргарита і ведмедики" матиме лише одну дорослу роль, яку виконає Ольга Крилова. Інші ролі – дитячі: маленьких акторів відбирали під час кастингів в укриттях різних мікрорайонів Херсона. Виставу роблять із благодійним фондом "Крила фундейшн".
З гастролями збираються до Києва, Миколаєва, Львова та, можливо, до Дніпра, а з 12 до 20 вересня проведуть щорічний Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії".
Закарпатський академічний музично-драматичний театр імені Шерегіїв
У театрі вже почали готувати масштабну постанову "Енеїда" до Міжнародного дня театру. Режисером стане Євген Лавренчук, драматургом — Антон Литвинов, балетмейстером — Дмитро Коляденко, композитором — Рубен Толмачов (Man Sound).
На 26 вересня планують прем'єру казки "Конячка Камелія та Тихе вушко" Лани Ра в режисурі Маргарити Савенко. На кінець жовтня — початок листопада має бути готова вистава "Варіації" від директора — художнього керівника київського театру "Сузір'я" Олексія Кужельного. А наприкінці листопада покажуть прем'єрну постанову від головного режисера Закарпатського театру Михайла Фіщенка — "Неаполь місто мільйонерів".
Донецький академічний обласний драматичний театр Маріуполя в Ужгороді (Маріупольський драмтеатр)
"Театр без даху" продовжує їздити на гастролі: із прем'єрною виставою у вересні їде у Київ (8 вересня), Житомир, Південноукраїнськ та Черкаси, а у жовтні — в Луцьк, Тернопіль і Хмельницький.
Уперше виставу "Ніч у Лісабоні" від директора — художнього керівника театру Геннадія Дибовського показали 15 серпня в Ужгороді. Інсценізацію за романом Еріха Марії Ремарка створив Юрій Одинокий. У виставі грають актори з Маріуполя Олена Біла та Ігор Китриш, а також Андрій Луценко, який повернувся до роботи в театрі, демобілізувавшись після поранення.
Дніпровський академічний театр драми і комедії (Драміком)
За романом Сергія Жадана "Месопотамія" Артем Вусик створить "життя крупним планом на одну дію" на перетині поетизованої прози і перформативної режисури. Виставу показуватимуть 27—28 вересня.
Також на сцені фоє представлять прем'єру головного режисера Драмікому Антона Меженіна — романтичну драму за мотивами п'єси Альберта Герні Love letters (13–14 вересня). "Це вистава про те, що життя — не чернетка, і про важливість встигнути сказати найголовніше тим, хто чекає твоєї відповіді", — описують у театрі.
Театр сучасного діалогу (Полтава)
У коренях і гілках дерев живе пам'ять, у насінні — продовження роду. Це стає приводом замислитися над процесами перетворення, переселення, розповсюдження й викорінення, кажуть у Театрі сучасного діалогу, де готують постдокументальну виставу про "пам'ять і забуття, про війну і досвід, яки мусимо зберегти".
Один із перших прем'єрних показів "(Не)едемського саду" від режисерки Анастасії Яковенко обіцяють 6 вересня у Полтавському театрі ляльок.
Автор: Вікторія Кіхтенко
Джерело: suspilne.media
|