Наш діалог – близьких по духу людей. | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Наш діалог – близьких по духу людей.
Ігараші Кента
Національний камерний ансамбль
Вацек Олександр
Янко Юрій Володимирович
Пірієв Олександр Валерійович
Скорик Мирослав Михайлович
Наш діалог – близьких по духу людей.
Фестиваль класичної музики «Mariupol Classic»
29 серпня 2021, неділя
Поширити у Facebook

Статус Великої культурної столиці може отримати будь-яке місто України терміном на один рік. З цього моменту переможець всеукраїнського конкурсу Українського культурного фонду (УКФ) має розкрити свій культурний потенціал і стати на рік візитівкою України. 2021 року цей статус вибороло місто Маріуполь, подавши 11 переконливих проєктів в межах мистецьких ініціатив «Діалог мовою мистецтва».



Цікава історія міста, заснованого в 1778 році в центрі Кальміуської паланки запорозьких козаків – тут живуть українці, росіяни, греки Приазов'я, німці, поляки, болгари, азербайджанці, євреї. Більше півмільйона населення Маріуполя говорить десятками мов, і «кожен тут знайшов своє місце під південним сонцем»!

Отже, «діалог» - його ключове слово протягом століть, бо це, вочевидь, ДНК його історії, глибинна енергія культурного потенціалу, і провідна ідея проєкту – єдиного в Донецькій області фестивалю професійного класичного мистецтва Mariupol Classic. Метою мультикультурного Mariupol Classiс є «зшивання Приазов'я та маріупольської агломерації із центром України та Європою через мистецтво», - наголошують організатори.



З одним із них, головним диригентом і директором Маріупольської камерної філармонії (єдиної, до речі, що була відкрита за часів Незалежності, в 2018 році, і з якою відповідно почалася історія фестивалю) - з Василем Михайловичем Крячком, ми зустрілися недільним ранком 29 серпня, за декілька годин до офіційного відкриття Mariupol Classiс-2021: «Маріуполь – це Україна, тут питань немає, але розмежування Донецької області мало й певні культурні наслідки: до Маріуполя переїхали університети і виші Донецька, що додало пролетарському місту нових інтелектуально-культурних сил.

Відкриття філармонії і початок фестивалю – це «авторська ідея» Діани Трими - головної координаторки усіх культурних подій в контексті проєкту УКФ «Маріуполь – «Велика культурна столиця України»-2021, директоркою культурно-громадського розвитку Маріуполя. Останні 10 років вона була директоркою камерного оркестру, і ми зробили надзвичайний прорив.

Філармонія відкрилась завдяки об’єднанню трьох муніципальних оркестрів – камерного, духової та естрадної музики, і оркестру народних інструментів. Вони працювали тут вже близько 30 років і вже виховали свого - добре підготованого слухача. Якось під час наших чергових гастролей Сергій Бурко, головний диригент Камерного оркестру «Віртуози Львова», розповів нам про європейську практику заснування саме камерних філармоній, і запропонував нам втілити її в Маріуполі. Тоді наш новий мер міста Вадим Бойченко повністю підтримав цю ідею. З того часу і до сьогодні мер і весь департамент культури має добру традицію – надавати мистецьким ініціативам повну підтримку і ходити з сім’ями та колегами на філармонійні концерти та культурні події міста. Рівень культури міського голови і його команди – показник для міста. Розумієте, ми розмовляємо однією мовою, наш діалог - близьких по духу людей - це приємно.

Отже, для нас створення камерної філармонії на 380 місць виявилось органічним етапом культурного процесу, а для всього міста – жаданою потребою та вагомою подією. Жодного дня з того часу ці стіни не були порожніми, навіть за ковідних часів відбувалися живі концерти, публіка дотримувалася всіх карантинних правил і приходила слухати музику.

Основа нашого репертуару – барочна музика, віденська класика. Багато програм симфонічного жанру: щойно відбувся проєкт «Музика просто неба». На відкритій площі, до 30-річчя Незалежності, його відвідали більше тисячі слухачів. Ми грали українську класику, музику нашого корифея Мирослава Скорика, на превеликий жаль, він болісно рано відійшов у вічність… В програмі концерту звучали маловідомі публіці твори композиторів Донецького регіону – Сташенка, Стеценка, Мітіна тощо.

А ще – ми багато працюємо з дітьми: наше музичне кураторство нараховує 7 музичних шкіл і Школу мистецтва Маріуполя включно, а також прилеглих до нього районів – Сартани, Нікольського. Сектор особливого піклування - діти з інтернатів і з незахищених верств населення.

Що фестиваль Mariupol Classiс означає для нас? По-перше, це імідж Маріуполя, справжнього мультикультурного центру на Сході країни. По-друге, це велике натхнення і своєрідна школа для всіх творчих людей міста, бо враження після фестивалю спонукають кожного з професіоналів піднімати виконавчий рівень на абсолютно новий щабель, відповідно, філармонії в цілому.

Для жителів і гостей Маріуполя фестивальні програми приносять той ексклюзивний музичний досвід, розвиток і насолоду, яку вони зможуть отримати тільки тут і орієнтуватися на нього протягом цілого наступного року. Ми даємо людям абсолютно нову якість життя та інший вимір їхніх цінностей: не тільки ж політикою має жити наш інформаційний простір і заповнювати людську свідомість?! Люди мають слухати, хоча б в протидію - ІНШЕ, крім політичних та агітаційних гасел. Музика робить душу якісно інакшою. Ну, і на фінал – особисто для мене - рівень тих музикантів, виконавців, які приїздять, а також рівень їх програм, нові контакти і зв’язки, незабутні знайомства – то наш шлях до майбутнього розвитку і нових проєктів.

Нагадаємо найзнаковіші концерти програми Mariupol Classiс-2021.



30 серпня – концерт оpen-air - молодіжного симфонічного оркестру України YsOU, заснованого з ініціативи української диригентки зі світовим визнанням Оксаною Линів. YsOU – є унікальним проєктом, який об’єднує талановитих молодих музикантів з усіх регіонів України віком від 12 до 22 років. Диригент Сергій Нестерук (асистент Оксани Линів). Цей концерт у прямому ефірі транслюватиме «Маріупольське телебачення». Судячи по щільному графіку виступів Оксани Линів тільки в Україні - проєкт Ковчег Україна в Києві - центр, фестиваль LvivMozArt - Захід, Одеська Опера – південь, фестиваль Mariupol Classic 2021 – схід, - диригентка не на словах, а на ділі сприяє зшиванню України. Її молодіжний симфонічний оркестр YsOU, який складається з музикантів з усіх регіонів України – квінтесенція об’єднавчої діяльності Оксани Линів.

3 вересня - масштабний open-air концерт «Ніч в опері» відбудеться у самому центрі міста – на Театральній площі. «Ніч в опері» – це поєднання класичних оперних арій і рок-музики групи Queen. Головний колектив концерту - симфонічний оркестр Харківської філармонії під орудою маестро Юрія Янка. Солісти – українські оперні співаки світового рівня, солісти Національної опери України, народні артисти України: Алла Позняк (меццо-сопрано), Тетяна Ганіна (сопрано), Микола Шуляк (тенор), Дмитро Агеєв (бас). На честь Дня народження легендарного Фредді Мерк`юрі, якому 5 вересня виповнилося б 75 років, - звучатиме безсмертна музика відомого британського гурту Queen, адже «Ніч в опері» – не тільки назва концерту, а й назва культової платівки A Night at the Opera. Цього вечора голосом Фредді – стане голос віолончелі Олександра Пірієва.

Мagic SAХ, що звучатиме 7 вересня, - відбудеться за участю французького саксофоніста Клода Делангля (Франція) - дослідника і педагога, одного з найвидатніших саксофоністів сучасності, справжнього метра французького саксофонового мистецтва, що гратиме танго-етюди, які йому було присвячено Астором П`яццоллою, 100-річчя якого, цьогоріч відмічає увесь світ. Клод Делангль – саксофон №1 Франції. Входить в трійку кращих саксофоністів світу. Його концерти розписані на 5 років вперед і охоплюють Європу, Північну Америку, Австралію і Азію. Сьогодні Клод Делангль – Президент Всесвітньої асоціації саксофоністів, професор Паризької консерваторії, головний артист-консультант світового лідера з виготовлення саксофонів - компанії Selmer Paris. Саме після експертизи Клода Делангля прототипи нових саксофонів компанії йдуть у виробництво. Згодом на цих саксофонах грає весь професійний світ. Також у цьому концерті візьме участь відомий акордеоніст - Ігор Саєнко, що виконує твори великих композиторів на унікальному інструменті – бандонеоні та ансамбль солістів NotaBene.

В програмі Mariupol classic не тільки першокласні українські колективи та солісти, але й музиканти з інших країн світу. Так, у концерті «Скорик-Мусоргський» (останній затверджений і сформований самим композитором проєкт), який відбудеться 5 вересня, - братимуть участь: визначна українсько-шведська піаністка Наталя Пасічник, що гратиме «Варіації на шведську тему», які саме їй присвятив Мирослав Скорик та переможець понад 30 міжнародних конкурсів японський саксофоніст Кента Ігараші.



Автор: Анна Архипова
Фото: Євген Сосновський
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Виконавці: Кента Ігараші
Диригенти: Олександр Вацек, Юрій Янко
Композитори:Мирослав Скорик
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists, Портал академічної музики “Music-review Ukraine”, Маріупольска камерна філармонія
Конкурс (фестиваль): Фестиваль класичної музики «Mariupol Classic»



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
777.jpg