|
Music-review Weekend. Різдвяний концерт
П'ятий концерт циклу Music-review Weekend. Концерт духової музики
27 грудня 2009, неділя
Поширити у Facebook
Різдвяним концертом завершилася хода першого року життя Циклу концертів камерної музики Music-review Weekend.
Мистецькі події, що проходять у галереї Фонду сприяння розвитку мистецтв кожної другої суботи місяця розпочалися у жовтні 2009 року. За цей час шанувальники камерної музики мали змогу долучитися до широкої гами різновидів цього виду музичного мистецтва, зокрема камерно-інструментальної, квартетної, а також суто сольно-виконавської. У програмах концертів, поряд з мало відомими творами композиторів різних епох, звучали твори золотого фонду камерної музики, обробки та аранжування для різних складів інструментів, а також твори сучасних композиторів, які виконувалися , часом, самими авторами.
27 грудня святковий концерт, який був присвячений Новорічним та Різдвяним святам, корінно відрізнявся від усіх попередніх як за тематикою, так і за складом та кількістю учасників.
Організатори підготували слухачам програму, які складалися з вишуканих і незвичайних звукових і тембрових поєднань. Мова про них піде нижче...
Слід зазначити, що склад учасників виконавців концерту за винятком піаністів концертмейстерів складалися з представників дерев'яних та мідних духових інструментів: флейта, валторна, тромбон...
Відкрився концерт твором невідомого композитора під назвою «Мисливська фантазія» у виконанні хору валторн. Цікаво, що твір був виконаний музикантами, які знаходився не на сцені, а позаду неї, за плечима слухачів. І з перших нот концерту слухачі поринули у загадковий світ музики. Пізніше у концерті хор валторн неодноразово виступав акомпанементом солістам, створюючи своєрідний стерео ефект.
Після відкриття концерту керівником Національного порталу академічної музики Олександом Пірієвим слово було надано ведучому концерту Сергію Макарову.
Слід додати, що Сергій Макаров є випускником Санкт-Петербурзької консерваторії по класу тромбону. І анонсуючи кожен з номерів святкової програми він не лише додавав цікаві факти з життя композиторів, історії окремих творів, а й доповнював їх фактами з творчого життя самих виконавців.
Небезпідставно одним з творів у виконанні валторніста, соліста Національної опери України Василя Пилипчака прозвучав «Романс» відомого російського композитора Карла Давидова, який свого часу був ректором Петербурзької консерваторії, адже і Василь Пилипчак був також її вихованцем.
Основою програми концерту стали твори у виконанні камерно-інструментального ансамблю у складі Заслуженого артиста України Василя Пилипчака (валторна), лауреата національних конкурсів Маргарити Хакімової (флейта) та Ганни Горбатової (фортепіано).
Це поєднання музичних інструментів було особливо яскраве у виконанні всесвітньо відомого твору Бах-Гуно «Аве, Марія». Твір безумовно є знаним серед багатьох шанувальників академічної музики. Він виконується у різних варіантах камерними ансамблями, симфонічними та хоровими колективами, а також виключно a capella. Проте саме цьому виконанню у звучанні духових інструментів, можливо, якумого точніше вдалося відтворити святковий і водночас молитовно-різдвяний настрій...
Незвичайний концерт у своєрідному поєднані духових інструментів продовжив свою ходу творами для тромбону та фортепіано. Власне сольне звучання тромбону, окрім відомих слухачам партії у операх та симфонічних творах Ріхарда Вагнера, Петра Чайковського та інших композиторів, на концертній естраді послухати цей інструмент практично не можливо.
Отже спеціально запрошені музиканти з Харкова тромбоніст Ренат Імаметдінов та піаністка Тамара Макєєва виконали два твори для цього представника мідних духових інструментів.
Сказати, що виконання цих творів особливо останнього «Венеціанський карнавал» вразило усіх присутніх - це не сказати нічого. Публіка з непідробною цікавістю вслухалася до кожної ноти ансамблю. Фієтурні пасажі, що змінювалися неймовірно мелодійною лірикою, все це небезпідставно казало не тільки про високий технічний рівень виконавців, художній задум концепції твору, а й про неймовірну злагодженість ансамблю.
Цей окремо взятий виступ, в контексті цього концерту і циклу взагалі, яскраво продемонстрував потужні творчі сили української молоді, яка до останнього часу знаходиться поза увагою столичного слухача.
Кожен з творів програми концерту був своєрідним музичним дарунком. І після однойменного твору з назвою «Подарунок для Риджі» прозвучав твір композитора Франца Доплера «Лісова пташечка» у оригінальному виконанні для флейти та хору валторн.
На завершення святкового концерту в стінах галереї фонду прозвучав мабуть один з найвідоміших різдвяних творів, який звучить кожного Різдва у Західній Європі, «Тиха ніч» Франца Грубера, яка більш відома за оригінальною назвою німецькою мовою Stille Nacht.
Публіка у залі натхненно підспівувала виконавцям тріо Василю Пилипчаку, Маргариті Хакімовій та Ганні Горбатовій. Адже практично у кожного слухача були слова цієї різдвяної молитви у програмках.
Так закінчився святковий вечір циклу концертів камерної музики Music-review Weekend. Після заключних слів зі сторони організаторів концерту під, немов, замах диригентської палички Василя Пилипчака хор валторн виконав заключним акордом твір на біс.
Під гучні овації, публіка вітала музикантів хору в складі лауреатів та дипломантів міжнародних конкурсів Володимира Дмитріва, Юрія Чуприну, Антона Лутовинова-Бабенко, Григорія Заїздного, Олексія Пруня, Ігора Чернігівського, Олега Маслянку та Михайла Стасіва.
Post scriptum. Слід додати про велику кількість на концерті високоповажних гостей , представників мистецьких організацій та зарубіжних місій в Україні.
Аташе по культурі Посольства Російської фередації в Україні пані Наталія Батова
Генеральний секретар Національного комітету Міжнародної музичної Ради Юнеско, професор пані Леся Олійник
Керівник Національного порталу академічної музики «Music-review Ukraine» Олександр Пірієв
Автор: Редакція
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Ганна Горбатова, Василь Пилипчак, Маргарита Хакімова, Ренат Імаметдінов
Диригенти: Василь Пилипчак
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв
|