Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської камерної філармонії | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської  камерної філармонії
Пилатюк Назар
Маріупольський муніципальний камерний оркестр 
Крячок Василь
Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської камерної філармонії
2 жовтня на сцені київського Будинку архітектора оркестр починає свій 35-й концертний сезон
24 вересня 2023, неділя
Поширити у Facebook

Для ювілейної події музиканти підготували особливу програму: поряд з іменами видатних композиторів минулого – Баха, Бортнянського, Мендельсона прозвучать твори відомих українських композиторів сучасності на чолі з легендарним Мирославом Скориком.

“Родзинкою” концерту стануть твори, які нині звучать у виконанні оркестру “Ренесанс” не тільки в Україні, а й у Європі.

Це Реквієм-присвята місту Марії – Маріуполю – у авторстві композитора Золтана Алмаші та Фантазія на теми пісень рок-гурту “Океан Ельзи” “Не твоя війна” в аранжуванні Богдани Фроляк – лауреатки Національної премії імені Т. Шевченка, а також знаменитий твір «Ми-Є» Юрія Шевченка.

Стати солістами концерту запрошені скрипаль Назарій Пилатюк та віолончеліст Сергій Казаков.

За диригентським пультом засновник та беззмінний очільник оркестру “Ренесанс” – маестро Василь Крячок.

Повномасштабна війна росії проти України застала диригента Крячка у рідному Маріуполі. В заблокованому росіянами місті він був свідком жахливих злочинів армії рф.

У Києві Василь Михайлович відродив оркестр Маріупольської філармонії, проєкт мав назву «Філармонія Нескорених», який презентував у столиці, нині планується великий концертний тур по Україні й за кордоном.

- Після повномасштабного вторгнення росії Маріуполь було окуповано, музиканти роз’їхалися хто куди. Як могли, так і виїхали. Філармонія нараховувала в той час 102 працівники разом з технічними службами, з них, як би не було боляче, 67 нелюдів, - цитує В. КРЯЧОКА сайт rozmova.wordpress.com. -  Ми поновили діяльність 20-го лютого, мене й колектив у Києві зустріли по-братськи. Я приїхав до столиці, зайшов до Михайла Шведа, генерального директора Національної філармонії України.

Ми домовилися: один концерт буде в Концертному залі імені Лисенка Далі шукали репетиційні майданчики. Так знайшли Будинок архітектора, зараз ми маємо репетиційну залу.

Оголосили конкурс на заміщення вакансії, нас з Маріупольської філармонії пʼять, ми підібрали музикантів  з Луганської філармонії, потім – тих, хто в Сєвєродвінськ приїхав, з Харківської, Запорізької, з Кривого Рогу... 

...Все залишилось вдома: партитури… В кінці березня місяця, коли активно бомбили місто, і ударною хвилею винесло все остаточно, — і вікна, і двері, зруйновані історична пам‘ятка — вітражний зал, осколком снаряда було пробито дах в стеля будівлі, а там переховувались не тільки проукраїнськи налаштовані цивільні, а й сепаратисти, які скористалися можливістю, та винесли з філармонії все що можна, навіть з мого директорського кабінету, крім оргтехніки винесли — фраки, смокінги, концертні костюми. Бабочки, запонки – для чого вони їм потрібні? Кларнет Selmer, нульовий, скрипку одого скрипаля (він потім помер), інструменти. 

Вкрали все, що можна! Партитури. В мене бібліотека була. Не в кожному обласному центрі я бачив таку бібліотеку. Для всіх оркестрових я все робив сам. У мене було дуже багато камерної літератури, симфонічної музики, оперної класики — 33 роки оркестру  тоді було. Все залишилось там. Або вкрали.

Я приїхав, а в мене ні одного аркушика нотного не було!

Я вдячний співробітникам Національної філармонії, Михайлові Шведу, колезі своєму, пану Миколі Дядюрі, головному диригенту Національної опери і Філармонії за допомогу. 

Першу партитуру я привіз з Німеччини. Золтан Алмаші написав реквієм-посвяту Марії, місту Маріуполю.  І ноти Богдани Фроляк: Фантазія на теми пісень Рок гурту Океан Ельзи «Не твоя війна», котра присвятила цей твір двом оркестрам: Маріупольському Камерному оркестру «Ренесанс» та Академічному Камерному оркестру «Віртуози Львова» під орудою мого колеги, народного артиста України  диригента Сергія Бурко. Вона написала цю Фантазію десь років 8 чи 10 тому.

Була розмова и Богдана говорить: «Я зроблю Фантазію на темі пісень рок-гурту «Океан Ельзи». Остання пісня була — «Не твоя війна»... 

Що змінила війна? Ставлення до життя: потрібно працювати. По-перше, мене підтримував весь світ. У мене дуже багато знайомих з Італії, Австрії, Швейцарії, Німеччини, Польщі, диригенти – вони запрошували працювати. 

Скажу одне: не витрачати час на непотрібні речі, на непотрібних людей, на непотрібні заняття. Я насолоджуюсь усім — співпрацею, працею, репетиціями, концертами. 

Поки не звільниться все це все як воно повинно по кордонах 1991 року, я не буду грати жодного звуку  російської музики, чисто принципово. Є багато музики європейської, дуже багато музики української. 

Ми стали на ноги. Ну, нехай все поки стоїть десь на боку. Коли стане вертикально, будемо повертатися в Маріуполь. Але життя йде, і музика вічна!





Колективи: Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс"
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Василь Крячок
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Будинку архітектора



Інші:

Музика Лео Орнштейна оживе у Львові!
Музика єдності: в Національній опері відбудеться урочистий концерт до Дня Соборності України
Театральна премія імені Леся Курбаса: кого номіновано у 2025 році
Виставковий проєкт «ЛИСИК»
Варшавський фонд Pro Musica Viva цьогоріч розширить географію симфонічних концертів в Україні
Зміни у театральній категорії: оголосили номінантів на Шевченківську премію 2025
“Присвята”
Після успіху у Європі театр Франка повезе "Конотопську відьму" у США та Канаду
Ювіляр Золтан Алмаші: чверть століття разом із «Київською камератою»
П'ятеро юних музиканток та музикантів Кривого Рогу здобули нагороди на міжнародних конкурсах та фестивалях
Українській культурний фонд пропонує гранти музикантам для запису синглу або альбому
Міжнародний фонд Івана Франка розпочав прийом робіт і супровідних документів на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка у 2025 році
GRA-2025: прийом заявок
Фортепіанні концерти Барвінського та Косенка видав німецький лейбл
Перелік кандидатів на премію Л. М. Ревуцького у 2025 році
У Львівській опері "Різдвяна містерія" підсумувала рік 60-го обертання "Юності" навколо сонця
Джуніор концерт: юні таланти Львівщини на сцені Органного залу
Унікальні концерти січня в музеї Соломії Крушельницької
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
У Рівненській обласній філармонії відбудеться екскурсія «Нерозкриті таємниці органного залу»
У Львівській опері встановили рекорд наймасштабнішого виконання пісні «Україні Слава»
Зимові прем’єри в Києві: чим дивуватимуть театри на початку року
Оголошення про початок подання матеріалів на здобуття мистецької премії «Київ»
Національна філармонія України відкриває Молодіжну академію для майбутніх зірок музики
Претенденти на премію Б. М. Лятошинського у 2025 році
Національна опера України успішно представляє українське мистецтво в Японії
Два масштабні фестивалі, що присвячені музиці Баха і Моцарта, дитячі концерти та святкування ювілею Бориса Лятошинського
«Піккардійська Терція» в Києві: різдвяний концерт, що зігріє серця та підтримає ЗСУ
У 2025 році на державному рівні відзначатиметься 150-річчя від дня народження Рейнгольда Глієра
Січень у Національній філармонії
З Бахом у Новий рік: перший фестиваль-2025 у Львівській філармонії
У МКСК вручили мистецькі премії лауреатам 2024 року
Січень у Львівському органному залі: святкова музика, ексклюзиви та концерти для першого разу
Січень у Музеї Соломії Крушельницької: музика, що надихає
ФЕСТИВАЛЬ МУЗИКИ БОРИСА ЛЯТОШИНСЬКОГО. Liatoshynsky Space 2025. 03.01–26.01.2025
Різдвяна колаборація оркестру та етнобренду
Січень у Національній опері України
Браво, Кирило Карабиць!
СВЯТВЕЧІР у ФІЛАРМОНІЇ: МУЗИКА НА ВОДІ, МОЦАРТ І… ВИТИНАНКИ
2 мільйони гривень для ЗСУ зібрали на аукціоні INSO-Львів!
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
602.jpg