Нове життя «Попелюшки» | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Нове життя «Попелюшки»
Швачка Анжеліна
Мокренко Ігор
Нове життя «Попелюшки»
14 червня Національна опера України запросить справжніх меломанів послухати... казку
13 червня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

НА ФОТО: У РОЛІ АНДЖЕЛІНИ-ПОПЕЛЮШКИ СОЛІСТКА НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ АНЖЕЛІНА ШВАЧКА / Фото Олександра ПУТРОВАЄ чимало версій всесвітньо відомої казки «Попелюшка» французького письменника Шарля Перро, яку ставили на різних сценах театрів світу.

До улюбленого сюжету зверталися і кінематографісти, і телевізійники, але серед класичних версій найвідомішою вважають балет на музику Сергія Прокоф’єва.

Проте існує оригінальна інтерпретація цього відомого сюжету — опера  «Попелюшка, або Торжество чесноти», яку написав  ще 1817 року знаменитий італійський композитор  Джоаккіно Россіні.

Дія відбувається у Салерно в XVIII ст.  (лібрето Якопо Ферретті). У цій казці немає кришталевого черевичка, хрещеної матері-феї та злої мачухи, а є старий, багатий скнара вітчим, дві дурні сестри, а також добрий принц і чарівна Анджеліна-Попелюшка, пасербиця дона Маньїфіко...

Чотири роки тому на київській сцені відбулася прем’єра  «Попелюшки» Дж. Россіні, яку поставили режисер Італо Нунціата (Італія), диригент Володимир Кожухар, хормейстер Богдан Пліш, сценограф Марія Левитська, художник по костюмах — Наталія Кучеря, а у головній партії виступали по черзі дві солістки (мецо-сопрано) — Тетяна Пімінова й Анжеліна Швачка.

Та вистава, попри феєричну музику, пройшла малопомітною для публіки! Можливо, тому що партитура комічної опери-казки вважається  однією  з найскладніших у світовому класичному репертуарі. У «Попелюшці» (на відміну від россінівського шедевра — «Севільського цирульника» зі знаменитою арією Фігаро) арій-скоромовок і речитативів багато, складні оркестрові епізоди перегукуються з ансамблями.

Мецо-сопранові,  сопранові, тенорові й басові колоратури, колоратурне контральто підвладні лише тим солістам, які знають  секрети італійського бельканто. Не всі вокалісти зуміли пройти ці музичні рифи, а тому говорити, що київська «Попелюшка» стала окрасою афіші не доводилося. Виставу не дуже часто грали...

Нове життя постановці вирішили подарувати Посол Італії в Україні Фабріціо Романо (цей дипломат — великий меломан)  і директор Італійського інституту культури Никола Франко Баллоні, які запросили в нашу столицю свого співвітчизника, відомого диригента Даніеле Аджімана. Він — професор Міланської консерваторії ім. Дж. Верді, головний диригент Симфонічного оркестру ім. Дж. Россіні в Пезаро (батьківщині композитора-класика). Ім’я цього маестро відоме й українським меломанам. Нагадаємо, він  з успіхом виступав у рамках фестивалю AVE VERDI — диригував операми  «Ріголетто» і «Бал-маскарад» на сцені Національної опери; його почули і в Донбас Опері, коли в минулому році звучали «Реквієм» і «Маленька урочиста меса» Дж. Россіні, а для молодих диригентів синьйор Аджіман  проводив майстер-клас у Харкові.

Роботу з поновлення «Попелюшки» з колективом Національної опери італійський маестро розпочав у лютому, коли в центрі нашої столиці вирували політичні пристрасті й відбувалася Революція гідності, та незважаючи на всі труднощі репетиції все ж проходили. На  20 лютого планувалася прем’єра, але розстріл снайперами майданівців на вул. Інститутській і траурні дні, здавалося, назавжди перекреслили цей українсько-італійський творчий проект...

Та час змінився, і митці знову взялися до праці. За словами солістів, хористів  і оркестрантів, на репетиції з Даніеле Аджіманом вони летять, як на крилах, хоча маестро дуже скрупульозний до кожної ноти і слова, та у всіх зайнятих у постановці відчуття, що нова вистава не залишить байдужими серця слухачів, бо народжується з великою любов’ю й повагою до оперного шедевра Джоаккіно Россіні.

Головні партії виконають: Анжеліна Швачка (Анджелна-Попелюшка), Микола Шуляк (Дон Раміро, принц Салерно), Богдан Тарас, (дон Маньїфіко, барон ді Монтеф’ясконе, батько Клорінди та Тізбе), Ігор Мокренко (Дандіні, його камердинер), Олександр Мілєв (Алідоро, філософ, наставник дона Раміро) Ольга Фомічова (Клорінда)  і Ольга Нагорна (Тізбе).


Автор: Тетяна Поліщук
Виконавці: Анжеліна Швачка, Ігор Мокренко
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Газета "День"



Інші:

«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
«Біла ворона» повернулася
В Національній опереті України покажуть виставу як сучасну рефлексію на виклики воєнного часу
В Румунії скасували виступ російської співачки Нетребко 
Дивом лишилася жива
Пісня об’єднує покоління: ювілейний концерт хору Григорія Верьовки в Києві
Презентація повної версії рок-опери «Міф про козака Василя Сліпака»: історія, яку ми створили разом
Держмистецтв проводить конкурс для композиторів на здобуття премії імені Б. М. Лятошинського – 2026 
З днем народження, Львівська національна оперо!
В укритті відкрили освітню виставку про українського художника Івана-Валентина Задорожного
Виставка про море, науку та памʼять
У Чернівцях напередодні прем’єри опери «Креонт» помер 39-річний диригент
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
731.jpg