|
Мистецтво музичного спілкування
До 60-річчя кафедри камерного ансамблю та квартету ЛНМА ім. М. Лисенка
3 жовтня 2012, середа
Поширити у Facebook
Серед всіх інших форм мистецтва камерний ансамбль відзначається особливою природою і відображає музичними засобами одне з найважливіших і найважчих завдань, яке повинна вирішити людина як homo socialis: навчитись промовляти до інших так, щоби їх переконати, і навчитись слухати інших так, щоби їх почути.
Кафедра камерного ансамблю Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка святкувала свій 60-річний ювілей.
З цієї оказії знані музиканти, які працюють на кафедрі, підготували ряд концертів, записів на компакт-дисках, провели репрезентативну наукову конференцію і видали об’ємний том статей і рецензій, який, хоч і названий по-науковому строго і просто – «Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика», насправді міг би мати ще й інші, виразніші титули, наприклад: «Музична мандрівка по епохах і континентах», «Львівські камерно-інструментальні рефлексії», «Камерний ансамбль як філософія музичного спілкування»… Бо кожен, поданий до збірки матеріал має свій глибинний підтекст і розкриває неповторні грані барвистого калейдоскопу камерного музикування.
Тут не бракує музичних портретів співвітчизників і зарубіжних композиторів та виконавців (у виконанні і видатних вчених Стефанії Павлишин, Алли Терещенко чи Наталії Савицької, і досвідчених педагогів та виконавців Роксоляни Залєської, Вікторії Сидоренко, Тетяни Слюсар, Левка Закопця, Наталії Мариняко, Вікторії Андрієвської, і великої когорти молодих дослідників), роздумів про саму природу камерного ансамблювання, нових несподіваних ракурсів розуміння «мудрої музичної бесіди» (Богдан Сюта, Ірина Польська, Юрій Соколовський, Оксана Фрайт, Андрій Карп’як та ін.).
Але особливо теплий емоційний відтінок в загальну науково-теоретичну панораму камерного ансамблю вносять статті, присвячені історії кафедри, чудовій львівській традиції спільного музикування, для становлення і розквіту якої так багато зробили наші попередники, стільки серця у її продовження вкладають сучасники, і, сподіваємось, наступники залишатимуться такими ж майстерними та переконливими.
Як же добре, що для цієї багатої історії вже сформувався корпус власних літописців – завідувача кафедри професора Артура Микитки, Ніни Дикої, що стала «мотором і серцем» і конференції, і наукового видання, Тетяни Шуп’яної, Ксенії Колесси!
Адже музика – така тонка і делікатна матерія, що реально живе лише ту хвилину, коли звучить, після концерту залишається відлунням у серці слухачів протягом життя, але карбується у записаних сторінках музичної історії назавжди.
Спеціально для Порталу Music-review Ukraine
Любов Кияновська
доктор мистецтвознавства
Автор: Любов Кияновська
Музикознавці: Любов Кияновська
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка
|