Фестиваль VIVERE MEMENTO пам'яті Івана Карабиця: офіційне закриття | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Фестиваль VIVERE MEMENTO пам'яті Івана Карабиця: офіційне закриття
Серединський Олег
Романський Сергій
Баженов Анатолій
Кучер Іван Йосипович
Квартет ім. М. Лисенка
Копиця-Карабиць Маріанна
Степанченко Галина
Зільберман Юрій Абрамович
Карабиць Іван Федорович
Скорик Мирослав Михайлович
Фестиваль VIVERE MEMENTO пам'яті Івана Карабиця: офіційне закриття
Андрій Карєтніков(фортепіано), Станіслав Ярошевський(флейта), Марина Діченко(скрипка) ,Олександр Соколов(фортепіано), Квартет ім М. Лисенка
26 червня 2010, субота
Поширити у Facebook

26 червня тріумфальною ходою завершився Перший україно-російський фестиваль VIVERE MEMENTO пам'яті Івана Карабиця

Відкриваючи концерт заступник голови Київської організації НСКУ Галина Степанченко, яка була головою його прес-центру «Київ Музик Фесту» протягом 10 років, нагадала слова композитора: «Я радію, коли бачу молодий талант, і хочу, щоб він розкрився якомога швидше». «Vivere Memento» втілює головні ідеї Карабиця. Високий професіоналізм виконавців – це традиція всіх його фестивалів.

Галина Степанченко
Галина Степанченко

А проректор КІМ ім. Глієра, директор Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовіца, Юрій Зільберман, назвав фестиваль символічним – адже Артем Ляхович був учасником ще першого конкурсу Горовіца, який також є дітищем Карабіца.
Юрій Зільберман
Юрій Зільберман

Сенс будь-якого фестивалю – відкриття нових імен й нової музики. Але не менш важливим стало й те, що організатори запросили на свято друзів, колег та однодумців Івана Федоровича.

Високий рівень виконання продемонстрували гості з Москви, лауреати міжнародних конкурсів флейтист Станіслав Ярошевський та піаніст Андрій Карєтніков.


Станіслав Ярошевський та Андрій Карєтніков
Станіслав Ярошевський та Андрій Карєтніков

Станіслав Ярошевський
Станіслав Ярошевський

Андрій Карєтніков
Андрій Карєтніков

Андрій Карєтніков
Андрій Карєтніков


Марина Діченко та Олександр Соколов
Марина Діченко та Олександр Соколов

Олександр Соколов
Олександр Соколов

Марина Діченко та Олександр Соколов
Марина Діченко та Олександр Соколов

Марина Діченко
Марина Діченко

Після того, як московські музиканти Марина Діченко (скрипка) та Олександр Соколов (фортепіано) виконали «Мелодію» Мирослава Скорика, на сцену вийшов особисто автор, голова Національного союзу композиторів України, голова «Київ Музик Фесту» – а також вчитель Івана Карабиця у його студентські роки.


Мирослав Скорик
Мирослав Скорик
Пан Мирослав подякував виконавцям, подарував їм диск із записами власних творів скрипкової та фортепіанної музики та побажав фестивалю та його учасникам подальших творчих злетів.

Марина Діченко,  Олександр Соколов та Мирослав Скорик
Марина Діченко, Олександр Соколов та Мирослав Скорик


Олександр Пірієв та Мирослав Скорик
Олександр Пірієв та Мирослав Скорик


images/articles/68/IMG_6217.jpg

Вишуканим видався фінал київського свята. Натхненно були виконані «Квартет-Поема» Івана Карабіца й Восьмий квартет Дмитра Шостаковича Квартетом ім. Миколи Лисенка.Цікаво, що художній керівник всесвітньо відомого колективу, скрипаль Анатолій Баженов ще змалку був близьким другом Івана Карабіца.


Квартет імені Миколи Лисенка
Квартет імені Миколи Лисенка

Анатолій Баженов
Анатолій Баженов

images/articles/68/IMG_6241.jpg


images/articles/68/IMG_6243.jpg
Іван Кучер




Керівник Національного порталу академічної музики «Music-review Ukraine» Олександр Пірієв
Керівник Національного порталу академічної музики «Music-review Ukraine» Олександр Пірієв

Своїми думками щодо фестивалю поділилась доктор мистецтвознавства і вдова композитора Маріанна Копиця-Карабиць, яка виступала в Москві з лекцією про творчість Івана Карабиця:


Маріанна Копіца-Карабіц
Маріанна Копіца-Карабіц

- Коли Артем Ляхович вперше розповів мені про свої плани, я не повірила, що ідея фестивалю може бути реалізована при нульовому фінансуванні та розбалансованих стосунках наших країн. І раптом дзвонять мені й кажуть: «Збирайтеся у Москву». Нас дуже гарно зустріли в Українському культурному центрі. А після моєї лекції люди підходили та дякували: «Ви відкрили цілий світ абсолютно нової для нас музики».


Склалось все цікаво: стилістика творів, які звучали на кожному концерті, утворювала своєрідний енергетичний звязок з творчістю Івана Федоровича. Прокоф’єв, Шостакович, Стравінський були його кумирами – це коло тих композиторів, яких він поважав, на яких виховувався. Авангардна музика, яку виконував ансамбль «ХХ століття», також надзвичайно вплинула на становлення Карабіца – молодий авангард був у стилістиці його вчителя Бориса Лятошинського. Цікаво, що перша слава та визнання прийшли до Івана Федоровича з Росії, коли він на третьому курсі консерваторії надіслав свій твір на конкурс молодих виконавців у Москві та став там лауреатом, а разом з ним лауреатами конкурсу стали Леонід Грабовський та Валентин Бібік.

Фестиваль справив на мене надзвичайне враження. Головне, що є фундамент, створена чудова культурна концепція – на кожному концерті українська та російська музика ведуть діалог, і це було близько Івану Карабицю. Радію, що вийшов не стадіонний захід, а надзвичайно теплий та щирий. Кожен день ми слухали високу музику, в яку всі виконавці вкладали душу.



Фестиваль, названий в честь вокально-симфонічної поеми Івана Карабиця на слова Івана Франка повністю виправдав свою назву – «Пам’ятати про життя».

Спеціально для Music-Review Ukraine

Ольга Савицька



Автор: Ольга Савицька
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Квартет ім. М. Лисенка
Виконавці: Олег Серединський, Сергій Романський, Анатолій Баженов, Іван Кучер
Композитори:Іван Карабиць, Мирослав Скорик
Музикознавці: Маріанна Копиця-Карабиць, Галина Степанченко
Діячі мистецтв: Юрій Зільберман
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв
Конкурс (фестиваль): Україно-російський фестиваль VIVERE MEMENTO пам'яті Івана Карабиця


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
100910_080.jpg