Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Пірієв Олександр Валерійович
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Програма: Музична сієста
17 серпня 2019, субота

Про найбільші майданчики, про викладання, про політику й музику говорили в ефірі Радіо Культура з народним артистом України, художнім керівником та головним диригентом академічного симфонічного оркестру Українського радіо Володимиром Шейко.

Ведучі:
Олександр Пірієв

- Академічний симфонічний оркестр Українського радіо - фактично єдиний або головний студійний оркестр, який записує в наш художній фонд. І головним його пріоритетом є створення високоякісних записів на майбутнє покоління. Що для вас означає ця робота?

1.

Що найскладніше для вас, питають? Диригувати. А коли питають: "А що найпростіше для вас?" Кажу: "Диригувати". Тобто це дійсно така утаємничена справа, тому що навколо неї багато чого складається. Після диригування маестро, який опікується своїм оркестром, його розвитком, його поступовим шляхом цього оркестру, бо шлях цей безкінечний, море музики - більше, ніж життя людини, він має вкладати багато інтелектуальних зусиль на подальше. І жити десь в подальшому - десь за рік, за два, за півтора, за півроку.

- Який найбільший зал був у ваших зарубіжних гастролях?

Найбільший зал із закритих залів - це був зал в місті Сарагоса. Аудиторія 6 тисяч людей. І ми там рази три виступали, кожен раз - аншлаг. Це з залів. Якщо говорити з майданчиків, то перший найбільший мій майданчик - це колізей у місті Нім, південь Франції. Там було 7,5 тисяч глядачів, яким ми грали "Реквієм" Верді. Тоді вперше Тарас Штонда виступав як соліст за кордоном, і Михайло Дідик, який поїхав з країни, на жаль, і хор Українського радіо, і симфонічний оркестр України.

З національних проектів: ми нещодавно, зовсім недавно це було, 7-го числа ми зробили величезний національний проект. Нарешті ми його запустили. Довго йшли до цього. Називається Симфонічний мейнстрім. Україна, тобто головна симфонічна течія. І там були представлені твори наших корифеїв: Лятошинського, Скорика, Станковича, Сильвестрова, Дичко, Колодуба, Щербакова, Гаврилець, Ланюка. Тобто головні постаті української культури були в одному проекті. Ми зробили, мені здається, красиве оформлення. І ми хочемо це поширювати для широкої публіки, бо це є шедеври.

- Одна справа, коли ти диригуєш Чайковського, Дворжика, Гершина, а інша справа, коли є живий контакт з нашими композиторами, що є вже класиками...

Ми щасливі, що ми можем зараз говорити, що ми живемо в одну епоху з цими метрами, які заклали підвалини і основу розвивають нашу симфонічну музику. Ми є свідками історії. Для нас це настільки важлива, колосальна школа, тому що тут передача від одних поколінь до інших, тут є поступ епохи, поступ часу. Ми щасливі, що це є, що ми можемо контактувати, розпитувати, вчитися і десь, в певному сенсі, співтворити нашу музику.

- Для Вас взагалі відчуття, коли граєте музику сучасну, наскільки воно видозмінюється з, наприклад, коли граєте музику Чайковичого?

Вся музика, вона на слуху, але щоразу грається по-іншому. Один і той же твір, може, трошки про інше: про особисте, яке відбувається сьогодні, або про суспільне, яке видозмінюється.

Сучасна музика має свою мову, але вона настільки має широкий спектр. Тобто так, трошки інший підхід, але підхід все рівно як до мови. Для мене підхід - ми граємо мову, людський голос, ми граємо людські стосунки, ми граємо історію, ми граємо погляди один на одного, ми граємо розмову.

Музика сучасна має колосально широкий спектр, колосально. Не можна її загнати в одні форматні умови.

- У вас є бажання викладати?

Так, я викладав з 1996-го по 2010-й рік в Консерваторії, а потім перестав викладати. А взагалі це дуже важливо, тому що коли накопичується якийсь досвід, ти є носієм якогось досвіду, цей досвід, якщо він є позитивний і є деякі результати, треба передавати далі. Це наша функція. Покоління від покоління. Тобто я би з задоволенням передав досвід далі. Тим більше є ресурсна база, є 17 років театру, сотні тисяч кілометрів за кордоном.

- Є якась мрія, яку б ви хотіли втілити в найближче 10-ліття?

Знаєте, мене колись питали: "Яка ваша мета? Я довго думав. Конкретна мрія, моя мета - шлях. От так скажемо, тому що море музики безмежне. Ми не можемо його охопити і поставити якусь крапку ми не можемо.

- Для вас музика і політика - це об'єднані речі? Музика має в бути в політиці? Чи це мають бути розрізнені речі?

Музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі. Культура і нація - це сто відсотків об'єднані речі. Тому що ми досліджуємо культурний шар, а не політичний і технологічний. От так скажемо. А політика - це якесь нашарування управлінське. А культура... Ми маємо тримати це.


Колективи: Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Диригенти: Володимир Шейко
Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Джерело: UA:Українське радіо



Додати: Share on Facebook

Інші:

Наталія Петій-Потапчук: про життя Закарпатського народного хору та про те, чому його місія здійсненна
Екатерина Кухар и Александр Стоянов: Мы не можем прожить друг без друга
Мирослав Скорик: Уночі до нас прийшли: "На збори вам дві години". У вагон для худоби посадили і до Сибіру вивезли
Національна оперета України святкує 85-річний ювілей
"Я завжди досягала мети, яку ставила перед собою"
Скрипаль Роман Кім: "Сучасному музиканту не можна бути надто у "формах" та боятися зіграти неправильні ноти"
Кшиштоф ПЕНДЕРЕЦЬКИЙ: "Музика повинна бути живою..."
Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
1.jpg