YSOU: МИ - КАБЕЛЬ, ЩО ПЕРЕДАЄ ЕЛЕКТРИКУ КЛАСИКИ ЛЮДЯМ | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
YSOU: МИ - КАБЕЛЬ, ЩО ПЕРЕДАЄ ЕЛЕКТРИКУ КЛАСИКИ ЛЮДЯМ
YSOU: МИ - КАБЕЛЬ, ЩО ПЕРЕДАЄ ЕЛЕКТРИКУ КЛАСИКИ ЛЮДЯМ
14 вересня 2021, вівторок
Поширити у Facebook

Головний диригент і директор камерної філармонії Маріуполя Василь Крячок сказав про них: «Золотий фонд духовності нації». Зі швидкістю астронавтів вони літають з концерту на концерт в різних містах України та Європи, встигаючи вивчити музичні програми космічної складності.



Молодіжний Симфонічний Оркестр України, YsOU - стали першопрохідцями міжнародного фестивалю Mariupol Classic-2021, який завершився днями у прифронтовому, індустріальному, але несподівано мистецьки наповненому Маріуполі, - представивши симфонічну частину його програми.



«Музична збірна» з 20 міст України, у повному складі - 70 музикантів та в неймовірному віці – від 12 до 22 років, - опинилась на сцені просто неба на Театральній площі Маріуполя, що цього року затверджує свій статус Великої культурної столиці України, - з програмою, яка тільки-но прозвучала на фестивалі LvivMozArt 2021.

З перших нот, YsOU занурили слухачів в космічний світ надможливостей музичних геніїв: Концерту для скрипки з оркестром Ре мажор №1 Ніколо Паганіні, соліст 17-річний Яков Павленко; частини під назвою «Юпітер, що приносить радість» з легендарної симфонічної сюїти «Планети» (The Planets) Густава Холста, та одного з музичних монументів живого українського духу – Увертюри до опери «Тарас Бульба» Миколи Лисенка.


Головна диригентка і арт-директорка, засновниця фестивалю LvivMozArt, співзасновниця проєкту «Ковчег Україна», одним з найкращих творінь якої є YsOU, - доручила диригування концертом Сергію Нестеруку. Разом із оркестром він отримав зливу овацій та вигуків «Браво!»

Найсміливіші з команди погодилися поспілкуватися із журналісткою та музикознавчинею Анною Архиповою.



Отже, знайомтеся: Дарина Бачинська, флейта, м. Львів, 20 років, Мілана Мальсагова віолончель, м. Харків, 19 років, Назарій Микитюк, труба, м. Тернопіль 21 рік.


ПРО НЕСВІДОМУ ЛЮБОВ

- Вітаю з неймовірним успіхом, настрій такий, ніби ви перезарядили навіть небо над Маріуполем! Ви в Маріуполі вперше. Чим відрізняється публіка від слухачів з інших міст України?

Д. Дякуємо! Маріуполь взагалі чудове міто. І публіка надзвичайно приємна, дуже гарно нас зустріла – просто відчувалось, як нас слухають люди, їм дуже подобалось.

М. Публіка Маріуполя - це підтримка, дуже добра підтримка від слухачів!.. Так, люди всюди однакові і всі люблять класику, хоч можуть і не знати про це. У всіх вона вже є - в душі.


- Ви могли не помітити цього зі сцени через відстань, але коли на фінал концерту оркестр заграв Увертюру з Тараса Бульби і переможне «Засвіт встали козаченьки», - на Театральній запала чуттєва тиша. Я озирнулася – люди на площі плакали… і посміхалися, але в багатьох сльози стояли в очах. Емоційний момент.

Д. Маріуполь бачив багато за роки війни… Правильно зауважив ведучий, що такі фестивалі справді потрібні, як живильне повітря. Це дуже круто, що Маріуполь знайомить людей з класичною музикою, запрошує різні колективи, зокрема Український молодіжний симфонічний оркестр. Насправді, ми тільки підтримуємо ці ініціативи і завжди раді заграти.

Н. На початку публіка дійсно всюди виглядає однаково, але більшість того, що ми наразі відкриваємо в Україні, це те, що люди «не люблять» класику доки її не почують. Тільки вони потрапляють на наш чи інший симфонічний концерт, в них зразу відкриваються очі на таку музику. Всі позитивні відгуки на Ютуб-каналах, Фейсбуці, Інстаграм, - обумовлені тим, що люди знайшли для себе щось нове: було під рукою, але не помічалося. Ви кажете, ми – першопрохідці? Сподіваюсь, та зернина, яку ми тут посадили – класно проросте і ми найближчим часом ще завітаємо у Маріуполь.





ПРО МУЗИКУ – ЯК НОВИЙ ТРЕНД ЗОЖ

М. Розвиток культури в країні – справа не на день. Це велика праця, це час - рік, два, десятки років. Потрібно залучати молодь до музики, мистецтва, це все дуже важливо, тому що розвиває культуру всієї країни і прогнозує її майбутнє. Нову якість життя дітям першими дають батьки. Мені мама весь час ставила класичну музику. Я під неї засипала, їла, гралася - мама з пелюшок оточила мене найкращим звучанням. Я настільки до того звикла, що не відчуваю себе - без музики, мистецтва, картин, моди, без краси. Все це в мені пульсує, як биття мого серця. Все це частина мене. Без цього я - не я.

Д. Я би побажала знайомитись з класикою поступово. Приходити на концерти, відвідувати ось такі прекрасні заходи і слухати, слухати… В певний момент прийде осяяння і людина відчує й знайде в класиці своє.

Н. Скажу від себе6 почати слухати класику, чи іншу класну музику в гарному виконанні – це як почати вести здоровий спосіб життя. Не можна одразу в один день кинути палити, почати бігати і їсти овочі. Все треба робити поступово, викидаючи шкідливі звички. Які саме? Перша поширена – багато публіки не знає, що в паузах між частинами твору не можна плескати. Має бути абсолютна тиша, бо музикант має концентруватися, щоби перейти до наступної частини твору, не відволікаючись.

Друга – привчитися правилу, що на концерти класичної музики треба купувати квитки. Музиканти - також люди, їм треба за щось жити, а непридбані квитки – це сум, бо одразу менший гонорар. Бути хорошим музикантом - важка праця: енергетичні, емоційні, часові та інтелектуальні вклади мають фінансово компенсуватися. Цей момент вкрай важливий – в культуру потрібно вкладати! Mariupol Classic це робить і то є велика похвала, бо не в кожному місті є фестиваль класичної музики! Ми щасливі виступити на маріупольській сцені, вкласти свій внесок в культурну спадщину Маріуполя і бажаємо всім «частуватися» класичною музикою, яка буде вас надихати і буде з вами нащодень.


ВІД ЯКИХ РЕЧЕЙ В ЖИТТІ - НЕ ВІДМОВЛЯЮТЬСЯ

- Вік музикантів вашого оркестру – з 12 до 22 років. Поділіться с однолітками, чим вас отак зачепила класична музика, що ви, замість розваг, - працюєте, граєте, гастролюєте, весь час вдосконалюєтесь як професіонали?

Д. Мене це тримає тому, що я маю чим займатись і наповнюватись. Я встаю зранку, граю 4-5 годин і розумію, що мій день прожитий не дарма, я щось для себе, для майбутнього - свого та інших, - вже зробила. Кожного дня ми, свідомо чи ні, щось в себе вкладаємо. Я вклалася в розвиток. Займаюся тим, що люблю, кожен день. Класика – музика для душі, вона дає багато тих «зернин» для росту і розвитку. Завжди.

М. Насправді, коли людина кидає займатися музикою, це не людина кидає музику, а музика кидає - людину… Бо вона живе в душі - просто не кожен знає як її віднайти і скористатися нею.

Н. Життя в оркестрі – то цікаво, феєрично, амбіційно! Від таких речей не відмовляються! Енергія, яку ми принесемо на сцену під час концерту - то насправді діалог, взаємообмін позитивною енергетикою з публікою. У нас в оркестрі є приказка: «Що сьогодні на нас чекає? – Шалений успіх!» Ми націлені грати, або добре - або дуже добре. Коли молоді музиканти беруться до роботи – всі інші ховаються! (сміються всі троє, в унісон)


ПРО НОВІ СТАНДАРТИ ЛЮДИНИ

Н. Знаєте, чому зараз виростає покоління «таке собі»? Бо в них музика «така собі» (сміється) Слухають щось посереднє. Відповідно, живуть посереднє. Коли люди починають шукати чогось вищого – вони, вочевидь, готові до чогось вищого і одразу йдуть до вищого. Подивіться самі: всі бізнесмени - люди хорошого виховання, знають, де в їх місті знаходиться театр, філармонія і яка програма буде там виконана. Вони особисто зацікавлені в тому й спонсорують велику кількість оркестрів чи музикантів і наш оркестр так само, щоби культура розвивалася.

Вони інвестують в культуру, бо знають: з культурними людьми - цікаво, надійно, приємно і вигідно співпрацювати. Культурні люди, як показник якості, своєрідний ГОСТ серед людей: якщо люди слухають хорошу музику - в їх головах крутяться відповідні думки. Музика трансформує людину. Вчені довели, що ритми музики Моцарта, їх біт (Муз. термін, від англ. beat — удар) співпадають з ритмами серця людини. Музика – це насправді дуже глибока наука і неймовірно класна. Не бійтеся її пізнавати самостійно і разом з нами. Наша місія - музикантів – перенести думки композиторів до слухачів, що сидять просто зараз перед сценою. Ми – такий собі передавач. Ми - кабель, що передає цю незмінну електрику людям, щоб вони знов заводились, щоб в їх житті з’являлася іскорка і вони йшли уперед. Це максимально, що ми можемо зробити за той час, який нам виділено. Правильна нотка, зіграна в правильну мить - відкриває в серці слухача шлях до нового.


ПРО ТАЄМНИЦІ

- Що за цікава прикраса на вас, Назарію?

Н. Ця низка намистин-планет на ланцюжку, що на моєму костюмі, - не випадкова. Вона пов’язана з «космічною» програмою, яку ми грали сьогодні (посміхається)… Я вирішив – це дуже символічно, коли на моєму сценічному вбранні знаходитимуться планети, які підтримують наш сьогоднішній шалений успіх.


Фестиваль Mariupol Classic реалізується в межах проєкту культурно-мистецьких ініціатив «Діалог мовою мистецтва» за підтримки Українського культурного фонду.




Автор: Анна Архипова
Концертна організація: Маріупольска камерна філармонія
Конкурс (фестиваль): Фестиваль класичної музики «Mariupol Classic»



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
2.jpg