Вадим ПИСАРЄВ: «Все найкраще, що сьогодні є в світі, ми прагнемо показати українській публіці!» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Вадим ПИСАРЄВ: «Все найкраще, що сьогодні є в світі, ми прагнемо показати українській публіці!»
Вадим ПИСАРЄВ: «Все найкраще, що сьогодні є в світі, ми прагнемо показати українській публіці!»
Донбас Опера відкриє свій 82-й сезон XX Міжнародним фестивалем «Зірки світового балету»
5 жовтня 2013, субота
Поширити у Facebook

ВАДИМ ПИСАРЄВ / ФОТО АНДРІЯ КОРНІЄНКА «Летючий Голландець» Вагнера - міжнародний творчий проект, у створенні якого взяли участь представники чотирьох країн, — Німеччини, Австрії, України та Росії — критики назвали «проривом в опері», і наприкінці листопада виставу побачать меломани Німеччини.

А в п’ятницю, вже на рідній сцені, Донбас Опера відкрила свій 82-й сезон XX Міжнародним фестивалем «Зірки світового балету».

Чим порадують публіку, яких гостей чекають на форум, які прем’єри готують і як пристосовується колектив,аби не закривати на декілька років Донецький національний академічний театр опери і балету ім. А.Б. Солов’яненка (оскільки будівля вимагає капітального ремонту, а коштів, на жаль, немає!), чи «замахуватимуться» в номінанти на Шевченківську премію — наша бесіда з художнім керівником Донбас Опери Вадимом ПИСАРЄВИМ.

ВІД КЛАСИКИ ДО «ПОГАНИХ ТАНЦЮЮЧИХ ХЛОПЧИКІВ»

— Із 4 по 11 жовтня у двадцяте пройде фестиваль «Зірки світового балету». Вперше буде представлено широкий діапазон танцювальних стилів: від модерну в іскрометному виступі легендарного шоу Раста Томаса Bad Boys of Dance,США до чистої балетної класики — вистав «Жізель» Адана, «Дон Кіхот» Мінкуса, «Ромео і Джульєтта» Прокоф’єва, — розповів «Дню» Вадим ПИСАРЄВ. — Шанувальники балету нічого не пропустять (гала-концерти і вистави, в яких солістами виступлять зірки з різних країн). Вперше в Донецьку побачать новий колектив, який вже встиг голосно заявити про себе, — Bad Boys of Dance. Цих американських «поганих танцюючих хлопчиків», що виступають по всьому світу, знають за сольними концертами та роботою з Леді Гагою, Елтоном Джоном і Стінгом.

Я побачив шоу Раста Томаса під час XI Міжнародного фестивалю балету DANCE OPEN у Санкт-Петербурзі і запросив на наш форум. Танцюристів критики називають «балетними екстрималами», вони приголомшують глядачів акробатичними трюками, але класика є основою їхнього танцю. Шоу Раста Томаса Bad Boys of Dance бере хореографічну лексику з джазу, брейка, хіп-хопу і створює цікаве та розважальне видовище. До речі, хореографію для «поганих хлопчиків» вигадує сам Раста Томас. Він звертається до нових форм втілення танцю (його дружина Адрієнна Кантерна-Томас — єдина солістка трупи), а всі учасники вправно лавірують між різними танцювальними стилями. Американці виступлять не лише на відкритті «Зірок», а також представлять 5 жовтня свою сольну програму.

НА ВІДКРИТТІ ФЕСТИВАЛЮ "ЗІРКИ СВІТОВОГО БАЛЕТУ" ВИСТУПАТИМЕ ЛЕГЕНДАРНА ТРУПА РАСТА ТОМАСА BAD BOYS OF DANCE (США) / ФОТО  ДОНБАС ОПЕРА

Гала-концерт подарує глядачам зустріч із уже улюбленим ТАКАН-Балетом з Японії, а також вони побачать майстерність солістів Большого театру Росії, Театру танцю «Гжель» (Москва), Михайлівського театру, Санкт-Петербурзького Театру балету Бориса Ейфмана, Паризької Гранд-опера, Берлінської державної опери, Національної опери України та ін.

Публіка познайомиться з новими іменами видатних хореографів — Ренато Занелла, Уве Шольц, Ніна Мадан, Раду Поклітару, а також побачать роботи метрів — Юрія Григоровича, Бориса Ейфмана, Володимира Васильєва та ін.

Стало доброю традицією, аби під час фестивалю, у виставах нашого репертуару виступали артисти з різних театрів. Так, у «Жізелі» на музику Адольфа Адана головні партії виконають Анастасія Горячева (Большой театр Росії, Москва) і Ян Ваня (Національна опера України, Київ). У «Ромео і Джульєтті» Сергія Прокоф’єва виступлять солісти Національної опери України Катерина Кухар і Олександр Стоянов, а в «Дон Кіхоті» глядачі побачать прем’єрів Большого театру Катерину Крисанову і Андрія Меркур’єва.

Парижани з Гранд-опера покажуть дуже цікаву постановку «Едіт Піаф». Вони з успіхом її представляли на фестивалі у Фінляндії, тобто все найкраще, що сьогодні є в світі, ми прагнемо показати українській публіці!

Запам’ятається донеччанам і Олег Габишев (соліст Театру балету Бориса Ейфмана, Санкт-Петербург). Він дуже добре показав себе на XII Міжнародному конкурсі артистів балету і хореографів у Москві. Поставив два цікавих номери — «Лінь» і «Мачо», і хоча отримав другу премію, проте дуже сподобався всім глядачам і критикам, тому я його запросив на фестиваль «Зірки світового балету».

А «родзинкою» нинішнього форуму стане «Вечір хореографії Леоніда Якобсона» (10 жовтня). На наше замовлення було відновлено номери, поставлені Якобсоном. Ми звернулися до педагога Московського театру танцю «Гжель» Наталії Пермякової, і вона разом із солістами і артистами, а також танцівниками Большого і Московського музичного театру ім. К. Станіславського і В. Немировича-Данченка поставила програму вечора. На жаль, сьогодні багато номерів Леоніда Веніаміновича вже забуто, хоча саме цей майстер дав імпульс розвиткові сучасної хореографії. Своїм учителем його назвали Моріс Бежар, Ролан Петі та інші видатні балетмейстери Європи, які виховувалися на хореографії Якобсона. Переконаний, номери, які покажемо на фестивалі, увійдуть до «Золотого фонду балетного мистецтва».

Закриття форуму (11 жовтня) теж буде цікавим. У гала-концерті візьмуть участь легендарні: Микола Цискарідзе, Ілзє Лієпа, Фарух Рузіматов, брати Бубенічек (Отто та Іржі), Маріана Рижкіна, Катерина Крисанова, Андрій Меркур’єв, Тетяна Болотова, Артемій Пижов, Ельдар Сарсенбаєв, Сергій Сидорський, Джон Валлехо та інші зірки балету.

— Раніше гала-концерти зірок ви презентували і в Києві, але останні фестивалі цю традицію порушили. Чому?

— Причина банальна — немає коштів. Думали провести трансляцію по інтернету чи записати на ТБ. Можу лише пообіцяти шанувальникам балету столиці, що обов’язково наступної весни привеземо гранд-програму, в якій виступлять лауреати Конкурсу ім. Сержа Лифаря (концерт відбудеться в Національній опері України і буде присвячений 110-й річниці від дня народження видатного танцівника і балетмейстера).

«ЯКЩО Є ПЛАНИ НА НАСТУПНИЙ СЕЗОН — ЗНАЧИТЬ, Є ТВОРЧЕ ЖИТТЯ»

— Вадиме Яковичу, «Донбас Опера» дуже яскраво розпочинає 82-й сезон фестивалем «Зірки світового балету», а які прем’єри плануються? Торік ваш колектив високо підняв творчу планку, вперше поставивши на українській сцені вагнерівську оперу «Летючий Голландець» у форматі 3 D, і тепер вже не можна розчаровувати публіку!

— У наших театральних планах постановки опери «Бал-маскарад» Дж. Верді та ораторії-балету «Олександр Невський». Зараз думаємо, кого з європейських режисерів і художників запросити попрацювати над шедевром Верді. Проведемо творчий кастинг. А «Невського» нам поставить Генріх Майоров (він добре відомий за такими резонансними виставами, як «Чіполліно», «Белосніжка та сім гномів» у Національній опері України, «Червоні вітрила» і «Маленький принц» у Київському муніципальному театрі опери і балету для дітей та юнацтва, також ставив в Одесі, Мінську, Москві, Санкт-Петербурзі; нині працює в Московській академії танцю). В 1985 р. у Московському музичному театрі ім. Станіславського і Немировича-Данченка Генріх Олександрович вже ставив балет «Олександр Невський» на музику Прокоф’єва, а нині переробив цю тему, придумав цікаву концепцію спеціально для «Донбас Опери».

— Гастрольним турне з «Летючим Голландцем» Донецький театр зробив серйозну заявку на номінування на Шевченківську премію.

— Нам дуже приємно, що вистава викликала резонанс у публіки, музичних критиків, широко висвітлювалася у ЗМІ. Окрему подяку хочу висловити газеті «День» за підтримку: від задуму (коли ще не було зрозуміло, чи впорається наш колектив із таким складним завданням, як музика Вагнера!), рецензії прем’єри і гастролей. Отримати найвищу нагороду України дуже почесно, але наш колектив вже має сумний досвід, коли члени комітету не оцінили оперу «Богдан Хмельницький». Звичайно, ми б дуже хотіли, щоб роботу «Донбас Опери» відзначили й нагородили. Хоча особисто я спокійно ставлюся до медалей, а просто займаюся улюбленою справою. Якщо є плани на наступний сезон — значить, є творче життя!

— А тепер «болюче питання»: будівля театру потребує капітального ремонту, але це означає, що потрібно шукати інший сценічний майданчик (мінімум на кілька років) або можна втратити частину трупи, пристроївши музикантів, співаків і танцівників в інші колективи. То цього року будівельники не працюватимуть?

— Криза вносить свої корективи. Є проект, але реалізовувати цього року ми його не будемо. Ми з дирекцією театру вирішили зміцнити сцену «подушкою». Будівельники вкрили сцену товстим шаром гуми, наклали дошки і покрили лінолеумом. Танцюй, стрибай — не провалишся! Дах теж залатали й працюємо. Сцена вийшла якісною, і на ній не соромно й зіркам виступати.


Автор: Тетяна Поліщук
Концертна організація: Донецький національний академічний театр опери та балету імені А. Солов’яненка
Джерело: Газета "День"



Інші:

Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
76.jpg